Skip to main content

Wat moet ik doen om de facturatie van mijn opgezegde en geblokkeerde simkaart stop te zetten ? 

 

Hoi @ARJHoekstra 

Welkom op de community van KPN.

Waarschijnlijk is jouw abonnement niet goed opgezegd bij KPN, waardoor de facturatie gewoon door blijft lopen.

Het beste kun je in dit geval even bellen met de Afdeling Opzeggingen en Contractbeheer van KPN, daar kan een medewerker binnen jouw klantgegevens kijken of de opzegging wel is goed verwerkt, en eventueel direct stop zetten als dat nog niet is gebeurd.
Vervolgens krijg je daar vrij snel daarna een bevestiging in je mailbox.

Spreek nadat de voice respons stem je heeft gevraagd waarvoor je belt, het volgende in: opzeggen en je wordt direct doorverbonden naar bovenstaande afdeling.

Telefoonnummer klantenservice:

  • 0800-0402

Bovenstaande afdeling is bereikbaar:

  • Maandag tot en met Vrijdag van 08:00 tot 20:00 uur
  • Zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
  • Zondag Gesloten

Het beëindigen van een abonnement, kan helaas niet via de community van KPN.


Ik heb per mail een bevestiging gekregen van mijn opzegging. In MijnKPN staat de opzeg datum van de SIM kaart netjes vermeld. Ik heb twee keer met de helpdesk gebeld op nummer 0800-0402. Maar nog steeds wordt er geld afgeschreven van mijn rekening.  

Daarom mijn vraag : door welke hoepels moet ik nog meer springen om de facturatie stop te zetten ???

 

 


Hallo @ARJHoekstra, wat balen dat het opzeggen zo moeizaam gaat. Heb je daadwerkelijk een bevestiging gekregen dat het abonnement stopgezet is of slechts een bevestiging dast de opzegging verwerkt gaat worden? 
Het snelste heb je duidelijkheid door toch te bellen met 0800-0402, dan kun je in contact komen met de afdeling "Contracten". 


Ik heb de simkaart netjes via het opzegformulier op de website opgezegd.

Ik kreeg onderstaande mail terug. Is dit een opzegging of een bevestiging dat de opzegging gaat worden verwerkt ???

 

Geachte heer Hoekstra,

U heeft ons laten weten dat u uw abonnement wilt opzeggen. Opzeggen is alleen mogelijk als de minimale duur van uw abonnement bereikt is. U heeft een opzegtermijn van 1 maand.

We bellen u om uw opzegging te verwerken
Om uw opzegging te verwerken bellen wij u binnenkort. Dit doen wij met een 088-nummer. Mist u deze oproep, belt u ons dan alstublieft terug.

Als we u binnen de opzegtermijn van 1 maand niet hebben gesproken, zeggen we uw abonnement alsnog op. Dit doen we op de door u gewenste opzegdatum. U ontvangt daarna een definitieve bevestiging van uw opzegging per e-mail of per post.

 

 

 

 

 

 


Dat is de bevestiging van het feit dat je jouw opzegging hebt doorgegeven. Helaas is dit nog niet de definitieve bevestiging dat de opzegging ook daadwerkelijk verwerkt is. Je kunt hiervoor toch het beste bellen met onze klantenservice op het gratis nummer 0800-0402. 


Wederom jullie klantenservice gebeld.Voor de tweede keer doorgezet naar de afdeling Opzeggingen, maar die nemen maar niet op.

Het gevolg is, dat de eerste lijns medewerkers noodgedwongen moeten gaan liegen tegen mij, door te zeggen dat de volgende factuur de credit factuur wordt. Niet dus.

Ik ga natuurlijk nooit een credit factuur ontvangen, zonder de afdeling Opzeggingen te hebben gesproken.

Wat is er toch aan de hand met die afdeling Opzeggingen ? Ze laten hun helpdesk collega’s mooi in de kou staan.

 


Hoi @ARJHoekstra 

Dat is uiteraard niet leuk, dat je voor de tweede keer bent doorgezet maar er werd niet opgenomen.
Ik weet natuurlijk niet hoe laat je hebt gebeld, maar de afdeling opzeggingen en contractbeheer is op werkdagen tot 20:00 uur geopend.

Ook kan het natuurlijk zijn, dat de medewerker die je sprak, je per ongeluk naar een andere (verkeerde) afdeling heeft doorverbonden, die inmiddels al gesloten was.
Dit gebeurt ook nog al eens.

Maar het belangrijkste je kunt jezelf ook direct laten doorverbinden met de afdeling opzeggingen en contractbeheer, zónder dat een medewerker je hoeft door te verbinden.

Spreek nadat de voice respons stem je heeft gevraagd waarvoor je belt, alléén het volgende woord in  te spreken: OPZEGGEN en je wordt direct doorverbonden met de afdeling opzeggingen en contractbeheer, zonder tussenkomst van een medewerker van een andere afdeling.

De openingstijden van de afdeling opzeggingen en contractbeheer, heb ik je al gegeven in mijn eerste reactie bovenaan.

 

 


Ik belde voor 20:00 (17:30 ongeveer).

Ik heb alleen date ene woord ‘opzeggen’ in gesproken, zoals jij mij hierboven al adviseerde.

Ik kreeg iemand van de helpdesk aan de lijnen en NIET iemand van de afdeling Opzeggingen en Contractbeheer.

Ik heb in totaal nu drie keer gebeld naar 0800-0402.

Ik krijg alleen maar leugens te horen van jou en iedereen die ik aan de telefoon krijg.Ik doe alles wat mij gezegd wordt. Het heeft allemaal geen zin.

Het lukt me niet om een simkaartje op te zeggen. Wat doe ik fout ???

 


@ARJHoekstra zoals ik het lees doet u niets fout, maar gaat het niet helemaal goed bij de KPN. Ik zou nog kunnen voorstellen om langs een KPN winkel te gaan. 


Hoi @ARJHoekstra 

Zoals mede community lid @Hoopvol al schreef, doe jij helemaal niets fout, dus je hoeft jezelf nergens op aan te kijken in dit geval.

De afdeling opzeggingen en contractbeheer is op werkdagen geopend tot 20:00 uur, dat is een feit en absoluut geen leugen mijnerzijds.
Daarnaast belde je al om 17:30 uur, en dan zijn alle afdelingen binnen KPN nog gewoon open, dus ook de afdeling opzeggingen en contractbeheer.

Dus het is niet echt netjes, om mij gelijk als leugenaar neer te zetten, terwijl ik je van alle kanten probeer te helpen met goede raad.

Waar het telkens fout gaat, kan ik natuurlijk niet zeggen, maar het is uiteraard erg vervelend.

Daarom ga ik ook mee met het advies van @Hoopvol, door je te verwijzen naar een KPN (XL) Winkel bij jouw in de buurt.
Daar wordt je persoonlijk geholpen door een KPN medewerker.
Neem wel een geldig legitimatiebewijs mee naar de winkel, want daar wordt om gevraagd ter verificatie.

 


Gister 11 oktober wederom gebeld met de helpdesk. Mijn online opzegging van 18 januari 2024 staat niet in het systeem. Eerste opzegdatum voor mij is 11 november, want er is een maand opzegtermijn.

Moet ik dus wel nog betalen voor augustus, september en oktober voor een contract dat per 8-08-2024 afliep. 

Als het goed is, ga ik binnen vijf dagen een opzeggings bevestigings mail ontvangen

 Na eerdere toezeggingen van de helpdesk medewerkers, dat de augustus factuur een credit nota zou zijn en toen dat de oktober nota een credit factuur zou zijn, nu de toezegging  dat mijn simkaart contract per 11 november wordt opgezegd.

Ik wacht in spanning af.

Als ik daad werkelijk zou hebben afgewacht tot de oktober factuur, zou mijn opzegtermijn verder zijn opgeschoven naar eind november. 

 

    


Hallo @ARJHoekstra 

 

Dat je abonnement pas eindigt in november hoef je echt niet te accepteren, je hebt een rechtsgeldige opzegging gedaan en een bevestiging per e-mail ontvangen, dat KPN daarna jouw opzegging kwijt raakt is het probleem van KPN en niet van jou.
Die definitieve bevestiging waar Jeroen van KPN het over heeft is een wassen neus, je krijgt die pas nadat je abonnement is beëindigd dus dat is sowieso te laat.

Je kan hiermee ook naar de geschillencommissie stappen als het niet netjes opgelost wordt en KPN niet jouw originele opzegdatum aanhoudt.
Je moet dan wel die e-mail nog hebben waarmee je kan aantonen dat je hebt opgezegd.


Naar de geschillencommissie om een simkaart op te zeggen ? Meen je dat nou echt ? Hoe triest is dit ?

Krijg je ook nog punten voor een dergelijk antwoord ? Straks lekker pronken met je badge … Wat een sukkel ben jij !

Oh nee wacht, ik ben de sukkel hier. Een simkaart bestellen bij de KPN, stomste fout die ik ooit heb gemaakt.

Online aangevraagd, maar niet online op te zeggen.

Ik heb overigens nog geen mail ontvangen, die mijn telefonische opzegging per 11 november bevestigt. Ik heb ook helemaal geen bewijs, dat de opzegging per 11 november mij is toegezegd. En bij wie zou ik zo’n bewijs moeten indienen ?

Oh natuurlijk : De Geschillen Commissie. Waarvan de directeur lid is van dezelfde golfclub als het KPN bestuur.

Wat een kansloos antwoord toch weer.

Dus nogmaals : hoe moet ik simkaart opzeggen ???

  


Hallo @ARJHoekstra ,

Zoals je merkt gaat opzeggen wat minder soepel dan een abonnement afsluiten. 

 

Toch is het beste advies hier al een aantal keer gegeven:

Zelf bellen met 0800-0402 en inspreken "opzeggen". Blijf dan aan de lijn.

Mijn bijkomend advies : Bel morgenochtend direct om 8.00, dan is het nog rustig in de lijn.

 

   


@ARJHoekstra Je schrijft toch zelf dat je een mail hebt ontvangen over je online opzegging destijds, dat is je bewijs dat je hebt opgezegd.

Maar met zo’n attitude zoek je het verder zelf maar uit, veel succes met opzeggen.


Inderdaad : wens me veel succes met het opzeggen.  Met of zonder attitude is me dat nog niet gelukt. Alle beloften (drie keer nu) ten spijt van de Helpdesk. 

Dus ik moet nu voor de vierde keer bellen met de Helpdesk om mijn simkaart op te zeggen (om 8:00), terwijl mij al drie keer is gezegd, dat de simkaart is opgezegd ?

 


Mijn online bestelde simkaart heb ik ruim bijtijds met het online opzeg formulier opgezegd.  Een product online aangevraagd , mag online worden opgezegd, heb ik gehoord

Waarom blijft de KPN geld van mijn rekening afschrijven ? En hoelang gaat de KPN hiermee door ? Totdat mijn rekening is leeg geplunderd ?

Waarom gaat de KPN zo met zijn klanten om ? Wat is de commerciële logica hier achter ?

Alle dure TV reclames van KPN worden zo teniet gedaan. Want mijn reclame zal zijn : probeer eerst een andere provider, voordat je met de KPN in zee gaat. Hun producten zijn tenminste goedkoper. Word je in ieder geval voor een lager bedrag genaaid.

 


Reageer