Skip to main content

Mijn maandbedrag zou 11,00 euro worden, maar er wordt 22,14 gehanteerd

Hoi @Avicc . Daar kan ik op dit moment lastig iets over zeggen.

Kun je een overzicht sturen van je bestelling en van de bevestiging? (zonder dat je privégegevens in beeld staan natuurlijk)


Over welke periode is de factuur berekend? 


Hallo @Avicc ,

Vermoedelijk is de factuur gebaseerd op een periode van één maand en twintig dagen. De eerste factuur gaat namelijk vaak over een langere periode. Vanaf volgende maand wordt er precies één maand in rekening gebracht. 

Verder lijkt het erop dat je jouw 2,50 euro korting vanwege Combivoordeel nog niet hebt geactiveerd. Er wordt nu dus de bruto prijs in rekening gebracht waar de korting nog niet van afgehaald is. Voor het aanmelden van jouw producten voor de voordelen van KPN Compleet of Combivoordeel (dat is afhankelijk van hoe oud jouw abonnementen zijn) kun je de voordelen zelf nakijken en aanzetten. Controleer eerst of de voordelen actief zijn via MijnKPN. 

 

Mijn berekening van jouw factuur: 

1,64 x 13,50 = 22,14 

13,50 → 11,00 + 2,50 Combivoordeel

1,64 → één maand en twintig dagen

  


Die berekeningen en kortingen en zelf instellen is niet wat ik hier op papier heb staan. Het maandbedrag moet 11 euro zijn. Dat is wat KPN met mij afgesproken heeft. Het is niet van belang dat ik iets moet instellen. Wat en hoe KPN het doet, maakt mij niet uit ik heb hier zwart op wit dat ik 11 euro moet betalen. Met alles wat er meer afgeschreven wordt, wijkt KON af van de overeenkomst


Ok, veel succes dan maar met het verder uitzoeken en oplossen. 


Kun je eens een schermafdruk plaatsen van pagina 2 van de factuur? 

Het klopt wel dat er op de factuur een bedrag staat wat je tijdens het bestellen nooit te zien krijgt. KPN verhoogt eerst het bedrag en trekt er dan weer korting vanaf. Zodat je dan uit zou moeten komen op het bedrag waarvoor je afgesloten hebt.

Die korting is een korting die iedereen krijgt. Waarvoor KPN dit doet is mij een raadsel. Zal wel een boekhoud trucje zijn.

Dan staat er vaak ook nog € 2,50 voor 5G op de factuur. Met daarbij meteen weer € 2,50 korting voor 5G. Lekker interessant allemaal. 

Als je dan ook internet thuis hebt krijgt je ook een 2de korting. Het combivoordeel.


Zonder screenshot of meer informatie kunnen we je niet helpen, @Avicc .

Als je liever geen plaatjes deelt kun je het beste bellen en navraag doen of het allemaal goed is gegaan. 


Ik snap niet waarom ze het eerst verhogen. Ik spreek iets af, ik krijg een overeenkomst met daarin de correcte afspraken, maar de nota ( dus wat ik werkelijk moet betalen) is het dubbele. 
mer KPN bellen. Geef mij maar een nummer waarop ik iemand te spreken krijg ( ipv een menu met opties..)


Die 1,64 klopt niet. Contract ging 2 oktober in


Beste Erwin van KPN. Ik stuur inderdaad geen screenshot. Is ook helemaal niet nodig. Zoals ik je zie, ben je van KPN en kun je toch bij al mijn gegevens?


Die 1,64 klopt niet. Contract ging 2 oktober in

De factuur gaat waarschijnlijk over de periode van 2 oktober tot 19 of 20 november. Dus één maand en twintig dagen. (1,64 maand) Zoals eerder geschreven is dat eenmalig en betaal je hierna altijd standaard voor precies één maand. 

Je kunt de gefactureerde periode terugvinden op jouw factuur. De factuur staat in MijnKPN.

Zie verder mijn berekening in een eerdere reactie: 

Hallo @Avicc ,

Vermoedelijk is de factuur gebaseerd op een periode van één maand en twintig dagen. De eerste factuur gaat namelijk vaak over een langere periode. Vanaf volgende maand wordt er precies één maand in rekening gebracht. 

Verder lijkt het erop dat je jouw 2,50 euro korting vanwege Combivoordeel nog niet hebt geactiveerd. Er wordt nu dus de bruto prijs in rekening gebracht waar de korting nog niet van afgehaald is. Voor het aanmelden van jouw producten voor de voordelen van KPN Compleet of Combivoordeel (dat is afhankelijk van hoe oud jouw abonnementen zijn) kun je de voordelen zelf nakijken en aanzetten. Controleer eerst of de voordelen actief zijn via MijnKPN. 

 

Mijn berekening van jouw factuur: 

1,64 x 13,50 = 22,14 

13,50 → 11,00 + 2,50 Combivoordeel

1,64 → één maand en twintig dagen

  

 


mer KPN bellen. Geef mij maar een nummer waarop ik iemand te spreken krijg ( ipv een menu met opties..)

Het gratis nummer van de KPN is 0800 0402
Vraag naar de administratie
Bereikbaar op: ma t/m vr tussen 08.00 - 18.00 uur, za. 08:00 - 17:00 uur.

Zon- en feestdagen gesloten.

Je kunt ook zelf een bel-afspraak maken


Reageer