Skip to main content

Een gratis verhoging van je internetsnelheid. Sommige klanten ontvangen hierover persoonlijk bericht. Er komen geregeld vragen over voorbij in de community. Daarom wijden we dit artikel aan meer informatie en de meest gestelde vragen.

 

Gratis snelheidsverhoging

Verschillende klanten ontvangen persoonlijk bericht via e-mail of brief, met een gratis verhoging van hun internetsnelheid. Dit is een persoonlijk aanbod voor klanten met een glasvezelverbinding. Het gaat om een verhoging van 50 of 100 naar 200 Mbit/s, of van 200 Mbit/s naar 1 Gbit/s.

De snelheidsverhoging betreft dus maatwerk en is afhankelijk van het abonnement. 

Deze persoonlijke actie is niet alleen voor wie glasvezel heeft. In oktober en november 2023 is een soortgelijke actie geweest voor klanten op een koperverbinding: zij gingen gratis van 50 naar 100 Mbit/s.

Ook XS4ALL en oud-Telfort klanten ontvangen soms een persoonlijk aanbod met een gratis verhoging van de snelheid.

Voorbeeld van zo'n e-mail of brief

 

Wanneer wordt mijn snelheid verhoogd?

Heb je een brief of e-mail ontvangen over een gratis snelheidsverhoging? Dan verhogen we snelheid binnen een maand. Je hoeft zelf niets te doen. Je hoeft ook je abonnement niet te veranderen, dit blijft hetzelfde.

Kijk ook even goed in je brief of e-mail, of er een bepaalde datum genoemd wordt.

Wat kan de gratis snelheidsverhoging in de weg zitten?

Heb je een wijziging in je abonnement gedaan die nog niet klaar is, dan kan het langer duren voordat je de hogere snelheid krijgt. De openstaande wijziging moet eerst klaar zijn.

Verander je zelf je abonnement naar een nieuwer of ander type, nadat je dit bericht al gehad hebt? Dan krijg je de snelheid die hoort bij het door jou nieuw gekozen abonnement.

 

Wat kost de extra snelheid? 

Niets, de snelheidsverhoging is gratis. Je behoudt hetzelfde abonnement en de prijs blijft hetzelfde, zo lang je zelf geen wijzigingen doet. 

 

Ik heb geen mail ontvangen, kan ik ook de extra snelheid krijgen?

De gratis snelheidsverhoging is echt een persoonlijk aanbod en kan niet op een andere manier aangevraagd worden.

Wil je toch een hogere internetsnelheid hebben of weten wat de mogelijkheden zijn? Kijk dan in MijnKPN om te zien wat de opties zijn op jouw adres. Je kunt voor hulp hierbij ook bellen met de klantenservice.

Het verliep zoals je schetste Shyrin. Vorige week was de afspraak met de eerste monteur, deze heeft gecontroleerd of alles juist was aangesloten, even een andere Genexis converter op de TK01 en tot slot met een laser gekeken of er licht lekte. Niets aan de hand hier. Ticket voor tweede monteur maar KPN Netwerk gemaakt.
Keurig gebeld voor een afspraak, al een paar dagen later. Deze monteur heeft vrijdag wat hij kon in de centrale gecheckt maar niet direct iets kunnen vinden. Nieuw ticket gemaakt voor evt. kabelbreuk en gelijk met de monteur zelf afspraak gemaakt voor maandag. Maandagmiddag was ‘t ticket er en hij heeft aan mijn zijde gemeten op breuken. Kwam een waarde >300meter uit. Veel verder dan zeker hemelsbreed verwacht kon worden dus hij had goede hoop dat ‘t issue in de centrale zat. Een vezelbreuk ergens onderweg zou nl. enige tijd kunnen duren.
Dezelfde avond zou er een collega komen die meer zou kunnen doen in de centrale. Deze kwam inderdaad op het aangegeven tijdstip en bij binnenkomst gaf hij al aan dat ‘t mogelijk al was opgelost. Meterkast open en inderdaad; geen rood alarmlampje meer. Later die avond aangesloten en ‘t werkt uitstekend met de snelheidsverhoging naar ruim 200Mbps (Xs4all) up&down actief en een lagere latency, top!

Al die tijd is m’n DSL verbinding blijven werken en verder ook gewoon goed geholpen. Dat er volgens een 1e, 2e en 3e lijns supportmodel wordt gewerkt begrijp ik, als ICT’er zelf, op zich ook. Eind goed, al goed! 👍🏻


Ik was ook een van de gelukkigen die een gratis verhoging aangeboden kreeg.

Het zou gaan van 100 → 200. 

Eerst een papieren brief met de aankondiging dat het binnen een maand zou gebeuren. Toen een mailtje dat het binnen 7 dagen zou gaan gebeuren. 

Helaas, het is nu 9 dagen en er is nog niets veranderd. Ik heb voor de zekerheid mijn modem uit en aan gezet. Maar dat hielp niet.

Ik ga er van uit dat dit soort dingen niet door iemand worden gedaan met een terminal die ergens dingen zit aan te passen maar dat het een (min of meer) automatisch proces is. 

Is er dan ergens iets mis gegaan? En kan/moet ik zelf nog iets doen?


@Dingbat Zodra de snelheid is aangepast, ontvang je daar een bevestiging van. Tot die tijd is het vooral een kwestie van afwachten. Je kunt contact met ons opnemen om te informeren of er een reden is waarom de omzetting nog niet heeft plaatsgevonden.

 


@Vikash van KPN 

Oke, dan wacht ik gewoon nog even. Het werkt allemaal tot nu toe naar tevredenheid. De 200 is nice to have. Ik neem aan dat de helpdesk het druk genoeg heeft. Als het volgende week nog niet rond is bel ik wel.


Reageer