Skip to main content

Vlgs de telefonische klantenservice speelt dit probleem plots sinds vandaag😳, vandaar dat ik al weken ellende heb?

Stekker/adapter zou in geen enkele winkel in de omtrek te vinden zijn, kan alleen vanuit online via de klantenservice verzonden worden.. ik schat in de hele kerst zonder tv, internet, radio, wifi, tv opnames vanaf het KPN kastje enz?

Admin: eigen topic voor vraag gemaakt aorigineel topic]

Hoi ​@Mevr. Van puffelen. Welkom op de community. Het probleem dat je beschrijft, waarbij de KPN Box 12 blijft herstarten en de adapter niet beschikbaar is in de winkels, is inderdaad vervelend, vooral tijdens de feestdagen. Het lijkt erop dat de adapter mogelijk defect is, wat de herstarts van de Box 12 veroorzaakt. Helaas is de adapter momenteel niet beschikbaar in de winkels. Ik adviseer je om contact op te nemen met onze klantenservice, als je dit nog niet hebt gedaan. Zij kunnen je verder helpen en mogelijk een vervangende adapter toesturen.

Ik hoop dat je snel weer gebruik kunt maken van je diensten.

Tis wel heel vreemd dat, na uren ellende (en alles zelf steeds maar proberen op te lossen) je uiteindelijk belt met klantenservice en dat dan na een tijdje alles het weer doet... en dat nu  2 x! Dus zonder iets te vervangen!

Nieuw modem opgestuurd gekregen want die zou echt kapot zijn vlgs KPN...  niet de nieuwe aangesloten om bepaalde redenen  en dan doet modem het plots weer...

Maand later weer modem in een loop en na uren zelf van alles proberen weer de klantenservice bellen: nu zou de stekker /adapter niet OK zijn..

Nieuw geval zou opgestuurd worden..maar opeens doet het modem het weer gewoon, zónder nieuwe stekker /adapter!

Je kan denken "vraag niet hoe t kan, maar profiteer ervan".. maar ik krijg toch ergens de indruk dat er dan ergens iemand op iemand een afdeling wakker is geworden en een vinkje aan of uit zet nadat je de klantenservice belt …

Of moet ik dit anders zien?

@Mevr. Van puffelen De stroomadapter is een heel universeel adapter, je heb waarschijnlijk meerdere apparaten in huis, de dezelfde adapter gebruiken. De adapter is een 12V 5.5/2.1mm met minimaal 1A. Bv. routers, extern HD cases, LED bandjes gebruiken deze.

@Mevr. Van puffelen Dank voor je bericht! Goed om te horen dat alles nu weer werkt. Ik snap dat dit vragen oproept. Er wordt niet zomaar een “vinkje” aan of uitgezet. Waarschijnlijk heeft de klantenservice tijdens het bellen een test of reset gedaan. Dat kan problemen oplossen zonder dat er iets vervangen hoeft te worden. De diagnose van een kapot modem of adapter is gebaseerd op wat we op dat moment zien. Soms lijkt het probleem opgelost na een reset, maar komt het later terug. Als het weer gebeurt is het misschien toch verstandig om de ExperiaBox te vervangen

@Mevr. Van puffelen De stroomadapter is een heel universeel adapter, je heb waarschijnlijk meerdere apparaten in huis, de dezelfde adapter gebruiken. De adapter is een 12V 5.5/2.1mm met minimaal 1A. Bv. routers, extern HD cases, LED bandjes gebruiken deze.

Ha TDN, nee er schijnt verschil te zitten in de "stekkers" vh modem: ik moest telef vertellen wat er op het adapter-blokje van mijn huidige modem stond.. en ook bij het nieuw opgestuurde modem bleek dezelfde stekker stekker te zitten. Kreeg toen een nieuwe adapter-stekker opgestuurd. Die blijkt indd andere benaming /serienr oid te hebben

@Mevr. Van puffelen Dank voor je bericht! Goed om te horen dat alles nu weer werkt. Ik snap dat dit vragen oproept. Er wordt niet zomaar een “vinkje” aan of uitgezet. Waarschijnlijk heeft de klantenservice tijdens het bellen een test of reset gedaan. Dat kan problemen oplossen zonder dat er iets vervangen hoeft te worden. De diagnose van een kapot modem of adapter is gebaseerd op wat we op dat moment zien. Soms lijkt het probleem opgelost na een reset, maar komt het later terug. Als het weer gebeurt is het misschien toch verstandig om de ExperiaBox te vervangen

Ha Vikash,

Ik dacht al wel dat het niet zo simpel zou zijn, maar ik kreeg indd gewoon de indruk😃

Gaat hier overigens niet om een Experia maar die nieuwe zwarte Box. Durf de nieuwe niet te installeren aangezien dat dus de vorige keer urenlang telefonisch gedoe opleverde met eoa gespec.afd. vd KPN: de gegevens van het oude modem konden niet teruggevonden worden / niet overgezet konden worden op het nieuwe huidige modem

Overigens.. nog zoiets aparts; terwijl ik dit schrijf... is er opeens alleen maar tv ned1,2,3 te zien de rest niet🤔🙄😱! Wilde me net gezellig gaan installeren voor kerst-tv😩

Zucht, ZO echt geen trek in dit gedoe met de feestdagen!

Ha TDN, nee er schijnt verschil te zitten in de "stekkers" vh modem: ik moest telef vertellen wat er op het adapter-blokje van mijn huidige modem stond.. en ook bij het nieuw opgestuurde modem bleek dezelfde stekker stekker te zitten. Kreeg toen een nieuwe adapter-stekker opgestuurd. Die blijkt indd andere benaming /serienr oid te hebben

Maar wie weet.. moet ik straks alsnog die nieuwe stekker gaan gebruiken, aangezien -terwijl ik op deze site aan het typen ben- de tv zenders (behalve Ned 1,2,3)- het niet meer blijken te doen😠

@Mevr. Van puffelen Ik hoop dat het niet nodig is en dat je straks zonder problemen tv kan kijken. 🤞🏼

@Mevr. Van puffelen Ik hoop dat het niet nodig is en dat je straks zonder problemen tv kan kijken. 🤞🏼

Dat zou leuk zijn ja, maar helaas.. ook het bekijken vd opgenomen films via het KPN tv kastje gaat niet, grrrr

Wat vervelend dat het probleem op de 1e kerstdag nog niet helemaal verholpen was. Heb je alsnog het nieuwe apparaat aangesloten en is het probleem daarmee verholpen?

Sssttt.. heel zachtjes fluisteren: alles doet t nog.. afkloppen!! Ssttt

😊

Niks veranderd..ofwel: net zoals mn gevoel eerder: opeens lijkt er in de "centrale"  iets omgezet te zijn... ook al werkt  dat niet zo vkgs jou.. vraag niet hoe t kan, maar profiteer ervan🙃

Sssttt... We houden het stil!  Goed om te horen dat alles nu soepel loopt. Laten we dat vooral zo houden! 😄

Reageer