Skip to main content
Vraag

Na twee maanden nog steeds geen glasvezelverbinding

  • 23 August 2024
  • 7 reacties
  • 93 keer bekeken

Beste KPN-community,

 
>Ik zal proberen in het Nederlands te schrijven, ook al maak ik mogelijk fouten -- excuses daarvoor.]
 

Allereerst alvast bedankt voor het onderzoeken van het probleem. Ik probeer te begrijpen wat het echte probleem is, maar niemand kan het duidelijk uitleggen. Ik hoop echt dat u mij kunt helpen. Zie het verhaal hieronder.

 

Twee maanden geleden, op 26 juni, heb ik het contract voor glasvezel getekend.
Ik heb meerdere keren met zowel KPN klantenservice als KPN Netwerk gesproken en er gebeurt niets. KPN zegt dat het de fout is van KPN Netwerk en dat "hun systemen onjuiste gegevens bevatten" waaruit blijkt dat het huis niet is aangesloten. KPN Netwerk reageert helemaal niet, ook niet na overleg (zie e-mail van een maand geleden).


Ik voeg 2 foto's toe van mijn meterkast. Het lijkt erop dat de glasvezel mijn huis binnenkomt en eindigt in de oranje vakken. Ik weet echter niet of de verbinding tot stand is gebracht bij de wijkcentrale aan de andere kant.


Nu is mijn vraag: is er een monteur nodig om handmatig iets te doen? Of moet u gewoon uw systeem updaten om KPN te laten zien dat ik ben aangesloten? En kan ik de installatiebox ontvangen en gewoon proberen verbinding te maken?

 

Het meest verbazingwekkende is dat mijn buurman op nummer 44 (naast ons) alles zonder hulp of complicaties heeft kunnen aansluiten. Hij ontving de ONT en de modem, verbond deze met de oranje dozen en was online. Hoe is dit mogelijk?! Wat zou er anders kunnen zijn aan mijn huis?

Ik word gek omdat ik al weken geen internet heb en niemand probeert dit te verhelpen…

 

Groeten,

Alex

 



 

 

 

 

Hoi, dit is precies mijn situatie. Alleen veel erger.
2 maanden geleden(!) glasvezel besteld, want op de site stond dat mijn adres aansluitbaar was en ik zou op 11 juli kunnen beginnen.
Het is inmiddels 6 weken later en er is nog steeds niets veranderd. Ik heb meerdere keren met de KPN klantenservice gesproken, met KPN netwerk, ook e-mails gestuurd met foto's van de oranje kastjes in de meterkast. Er is absoluut niets gebeurd.
Wat verbazingwekkend is, is dat mijn buurman zonder problemen en in recordtijd KPN glasvezel had aangesloten! Dit werd ook bevestigd door de klantenservice van KPN.
Waarom interesseert het niemand en wil niemand helpen dit probleem op te lossen?

Ik zit nu al 2 maanden op een waardeloze mobiele verbinding, omdat ik mijn Ziggo heb opgezegd, in de overtuiging dat KPN mij zoals beloofd zal verbinden.

Probeer je klanten weg te jagen? Moet ik een klacht indienen bij ACM ConsuWijzer?

En de ironie dat ik overal in de stad de groene advertenties zie met "first class internet"... zou “first class misleidende reclame” moeten zijn.

rExcuses voor mijn gebrekkige Nederlands...]

 

Admin: samengevoegd met eigen topic oorigineel topic]


Hoi @AlexFC . Dit zijn inderdaad hele vervelende situaties. Vooral als je er op had gerekend dat je gewoon een verbinding zou hebben.

Helaas kunnen wij hier op het forum niks aan doen.  Wij zijn het provider onderdeel van KPN.  Bij jou is de fysieke aansluiting nog niet gereed en dat gaat via het netwerk onderdeel van KPN.

https://netwerk.kpn.com/

 

( je bent hierin afhankelijk van de aannemer ter plekke. Die is blijkbaar nog niet klaar.  Ik weet uit ervaring dat je dan weinig anders kunt doen dan afwachten. Of misschien tijdelijk een andere provider )


Bedankt voor je reactie, @Erwin van KPN 

Ik heb KPN Netwerk op alle mogelijke manieren gecontacteerd (telefoon, e-mail, etc.)... Kan Ward of iemand anders in het forum van hun kant het controleren?
Ik geloof dat de verbinding prima is, maar dat er gewoon een verkeerde systeeminvoer is voor mijn adres.


Lijkt me dat Alex gewoon een installatiepakket inclusief glasvezelmodem moet krijgen. Toch? 

Maar Alex heeft nog niets ontvangen? 


Ja, inderdaad, ik moet het installatiepakket nog ontvangen. KPN weigert het echter te versturen, omdat ik blijkbaar niet op het netwerk ben aangesloten…

Maar ik vraag me af, wat voor kwaad zou het doen om het modem in mijn huis te hebben? Als het werkt, prima! Zo niet, dan stuur ik het terug of houd ik het tot alles is opgelost. Denk ik helemaal verkeerd?


Zo werkt het niet.  Als jij een bestelling plaatst kom je in de zogenaamde leverstraat.  Dat is een lange schakel aan processen en zodra één proces is afgerond triggert dat het volgende.  

 In jouw geval is er simpelweg nog GEEN fysieke verbinding die werkt. 

Als ik het zo lees, zit je in een nieuwbouw omgeving (Dat kan ook renovatie betekenen ).  De aannemer is hier verantwoordelijk voor.  Ik lees ook dat dit al een tijdje speelt .  Daar kan ik helaas niks aan doen.  We zijn afhankelijk van de aannemer. Ik zie dat er een direct online pakket is verstuurd.  Ik weet dat het geen volwaardig alternatief is maar dit is momenteel wat het is, helaas. 

 

 

 


Er zijn weer twee weken verstreken en er is nog steeds niets veranderd. Kan niemand contact opnemen met de aannemer en er iets aan doen?

Uiteindelijk heb ik een contract getekend met KPN, niet met KPN netwerk of de aannemers en derden. Ik kan alleen KPN aansprakelijk stellen, niet anderen waar ik helemaal geen contact mee zou moeten hebben.
In afwachting van nieuws en begeleiding.


Reageer