Skip to main content
Beantwoord

Glasvezelpunt aanwezig op mijn nieuwe adres, maar glasvezel is niet beschikbaar

  • 21 August 2024
  • 17 reacties
  • 421 keer bekeken

Beste KPN-community,

Na mijn verhuizing naar een nieuwbouwappartement blijkt dat glasvezel nog niet beschikbaar is op mijn adres, ondanks dat er een KPN-glasvezelaansluitpunt in de meterkast aanwezig is. Op de KPN-website staat echter dat het glasvezelnetwerk op mijn adres nog niet beschikbaar is.

Wat ik verwarrend vind, is dat het glasvezelnetwerk bij mijn bovenburen wel beschikbaar is.

Ik heb contact opgenomen met KPN Netwerk, maar zij verwezen me door naar de aannemer. De aannemer stuurde me echter weer terug naar KPN. Hierdoor is er nog steeds geen oplossing gevonden.

Ik las elders op het KPN-forum dat @Ward_  mij mogelijk kan helpen bij deze, wellicht administratieve, fout. Hopelijk kan de status dan op "beschikbaar" worden gezet.

Alle hulp wordt zeer gewaardeerd!

Met vriendelijke groet,

Maxim

Hallo @M.Koning ,

Heb je al gebeld met 0800-0402? Mogelijk kunnen zij daar iets meer zien. 


Hey @Noordzee,

Ja, heb in eerste instantie contact opgenomen met 0800-0402. Werd echter door hun doorverwezen naar KPN Netwerk (088 006 37 44). Helaas ook daar geen oplossing kunnen vinden, wel is er een dossier opgemaakt met een 8 tot 12 weken wachttijd. 

Heb het gevoel dat het om een administratieve fout gaat sinds de appartementen boven mij wel glasvezel beschikbaar hebben. Ook is het glasvezel aansluitpunt (oranje kabel dat naar een wit kastje loopt) wel aanwezig in mijn meterkast.

Als u eventueel nog andere opties heeft hoor ik het graag!

Groetjes Max


Tsjaa, vervelend. Mogelijk wil Ward nog iets voor jou betekenen? Maar hij is hier natuurlijk niet iedere dag paraat.


Zou geweldig zijn! Toch bedankt voor je hulp :)


Hoi @M.Koning, welkom hier!

Wat gek dat glasvezel volgens onze website nog niet beschikbaar is, terwijl deze in jouw woning al wel is aangesloten. Mogelijk is deze inderdaad nog niet gereed gemeld of moet er in de centrale nog iets aangesloten worden. Hiervoor zou je terecht moeten kunnen bij onze netwerkbeheerder (088 006 37 44). Maar aangezien dat bij jou nog niks opgeleverd heeft, wil ik je aanraden een haalbaarheidsonderzoek te starten: Haalbaarheidsonderzoek: wel of geen aansluiting?. Als je de mogelijkheid hebt, stuur dan ook foto's mee van de aansluiting die je nu hebt.

Ik heb toevallig bij een andere klant gezien dat dit er toe geleid heeft dat de verbinding gereed gemeld werd en glasvezel eindelijk te bestellen was. Dus ik hoop dat dit bij jou ook de oplossing is!


Hey Denise,

Haalbaarheid onderzoek vorige week al aangevraagd op advies van de klantenservice.

Echter krijgen wij een voorkeursdatum voor werkzaamheden op 25 Oktober. Beetje jammer aangezien we momenteel zonder internet zitten. Mocht u een andere optie hebben hoor ik het graag. :)

groetjes Max 


Ah, top. Alleen jammer dat het nog even op zich laat wachten.

Is er op dit moment nog een koperverbinding actief op jouw adres? Dan zou je namelijk via onze telefonische klantenservice (0800 0402) kunnen vragen of je eerst op koper kan. Dan zodra glasvezel actief is, zou je op glasvezel over kunnen.


Ah, top. Alleen jammer dat het nog even op zich laat wachten.

Is er op dit moment nog een koperverbinding actief op jouw adres? Dan zou je namelijk via onze telefonische klantenservice (0800 0402) kunnen vragen of je eerst op koper kan. Dan zodra glasvezel actief is, zou je op glasvezel over kunnen.


Helaas is er geen oud kopernetwerk aanwezig aangezien het om een nieuwbouw project betreft.

Hele frustrerende situatie aangezien ik internet nodig heb voor mijn werk. Heb overwogen om over te stappen naar Ziggo, maar dit doe ik liever niet. Hoop dat er op korte termijn een oplossing kan worden gevonden voor het probleem. Wellicht kan @Ward_  iets voor mij betekenen? Heb in eerdere forums gelezen dat hij de status per woning kan aanpassen. Hierbij sta ik open om verdere informatie/fotos te leveren.

fijne dag gewenst!

groetjes Max


@Denise van KPN wil je mij het betreffende adres mailen?

@M.Koning Ik ga wat voor je proberen te checken en regelen met de projectleider. Zorg je dat je adres ingevuld staat in je profiel van dit forum? Dat kan alleen onze webcare collega zien en zij stuurt mij dan het adres (dit moeten we zo doen vanuit onze interne privacy richtlijnen en omdat ik hier niet officieel als KPN medewerker reageer en dus niet in je profiel mag/kan kijken. 


Beste @Ward_ ,

Heb zojuist mijn adres gegevens in me profiel ingevuld. Als u verder nog iets nodig heeft hoor ik het graag.

Heel erg bedankt voor uw hulp!

groetjes Max


@Ward_ Ontzettend fijn dat je mee wilt kijken! Ik heb je zojuist een mail gestuurd. :)

@M.Koning Jammer dat koper geen optie is. Hopelijk kan Ward ons helpen.


Hi @Ward_ 

bedankt voor het versturen van mijn adres gegevens @Denise van KPN 

Heb je alles in goede orde ontvangen @Ward_ ?

verneem graag van je

groet,

Max

 

 


Zeker heb ik alles goed ontvangen en ook meteen doorgezet naar de projectleider van KPN Netwerk Nieuwbouw.

Ik wacht alleen nog op een antwoord (dat weer van de aannemer moet komen)


Hey @Ward_ ,

Heeft u toevallig al een update van de aannemer gehad? 

Ik hoor graag van u.

groetjes 

Maxim


 

 


Hey @Ward_ 

Het glasvezel vorige week beschikbaar op mijn adres. Heb een bestelling kunnen plaatsen echter is de bestelling volgens KPN niet doorgekomen, heel vreemd dus. Daarnaast is het glasvezel nu ineens niet meer beschikbaar op mijn adres.

Heb overigens de aannemer persoonlijk gesproken en die geeft aan dat het glasvezel in alle woningen is afgemonteerd en al het nodige heeft doorgegeven aan KPN.

Wellicht kunt u mij verder helpen, wij zitten momenteel zonder internet.

Met vriendelijke groet,

Maxim


Even een update, er is goed nieuws. Heb vandaag glasvezel kunnen aanvragen. Vooralsnog gaat alles goed met de bestelling. Toch heel erg bedankt voor alle hulp in het forum! Mocht er iets mis gaan zal ik het laten weten.

Groetjes Max 


Super fijn om te horen dat het vandaag gelukt is om glasvezel te bestellen! Ik ga ervan uit dat het nu goed komt. Heb je toch nog vragen, stel ze gerust!


Reageer