Na update V10 modem werkt de VPN niet meer, alle nodige poorten opnieuw aangezet zonder resultaat. Contact met klantenservice gehad en die kan niet helpen.
Wat voor een VPN wordt er gebruikt?
Als dat een PPTP VPN verbinding is dan zal dat met de nieuwe firmware inderdaad niet werken, daar zit een bug in die deze vorm van VPN blokkeert. Dit wordt in een toekomstige versie van de firmware gecorrigeerd alleen de vraag is wanneer dat zal zijn.
Andere VPN typen zijn wel gewoon mogelijk.
Als je overigens inderdaad een VPN verbinding o.b.v. PPTP gebruikt dan doe je er wel verstandig aan om eens na te denken een andere VPN type te gaan gebruiken, PPTP is niet zo veilig.
idd PPTP was voorheen
Â
Hoi ​
Zodra er informatie is over de volgende firmware update zullen we dit met jullie delen via een product update. Je kunt je daarop ook abonneren!
Hallo Thomas, ben benieuwd of de update dit oplost, hoe kan ik abbonneren op de nieuwste software, vlgns KPN medewerker kan dit niet en moet ik wachten tot die uitgerold wordt..
Hallo Thomas, ben benieuwd of de update dit oplost, hoe kan ik abbonneren op de nieuwste software, vlgns KPN medewerker kan dit niet en moet ik wachten tot die uitgerold wordt..
Je zult helaas nog moeten wachten want de mogelijkheid om zelf de firmware update in gang te zetten is nog niet geactiveerd op de V10. Overigens zit er nog geen fix voor dit issue in de laatste firmware voor de V10 (V10.C.24.12.11).
jammer, toch bedankt voor je reactie
jammer, toch bedankt voor je reactie
Je doet er echt verstandig aan om een ander VPN type te gaan implementeren. PPTP zou je mijns inziens niet meer moeten willen gebruiken, dat VPN type is vrij simpel te kraken. Laat natuurlijk onverlet dan KPN ASAP met een fix zou moeten komen maar ook de gebruikers van PPTP VPN verbindingen zouden mijns inziens actie moeten ondernemen.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.