Leuk, een eigen topic… maar gaat er dan ook wat mee gebeuren?!
Ik zie veel van dit soort topics maar lees nooit echt een oplossing…
Hoi @Fam_Vlemmix, welkom. In de basis is dit een klant helpt klant Community en zien we dat andere gebruikers je tips en adviezen geven. En na een dag of twee, drie kom ik of een van mijn collega's langswandelen om te kijken of er bemoeienis van ons nodig is.
Ik zie dat op jouw bericht verder nog niet gereageerd is, dus laten we het gesprek starten. Ik ga je een aantal vragen stellen, want zonder informatie kan ik niet meedenken. Je geeft aan dat Terugkijken begint te haperen om 22:00 uur en dat je internet via de glasvezel vastloopt. Ik wil dan graag wat gedetailleerder weten wat je met dat vastlopen bedoelt. Valt echt je internet uit? Want dan is het ook wel logisch dat de tv ook problemen geeft, dat gaat immers via internet.
Als je internet uitvalt, is dit alleen de wifi, of ook bekabeld? Wat zie je op zo'n moment gebeuren met de lampjes op jouw modem (welk modem is dit) en op jouw glasvezelkastje?
De telefoon schakelt over op 4g, de tv kastjes zijn bekabeld.
Ik zal eens kijken wat er op het modem gebeurt.
ik zie dat jullie deze vragen steeds stellen, zijn de antwoorden die je krijgt steeds dezelfde of anders?
want ik kan me haast niet voorstellen dat er veel verschillende redenen zijn waarom exact dezelfde storing bij verschillende mensen optreedt met steeds verschillende antwoorden.
in welke richting moeten we gaan denken?
Ik heb gekeken, vanavond de PlayStation aan, reguliere TV en ik heb de lampjes zitten filmen.
Er is niets te zien dit keer en geen klachten van uitval.
Als ik merk dat de boel naar 4G schiet dan is de Wifi altijd al snel weer terug, weet dus niet of ik het op tijd redt naar de meterkast.
Wel hoor ik graag in welke richting het voor anderen is gegaan, wellicht werkt dat voor onze verstoring ook.
Vanavond opnieuw gekeken: alle lampjes blijven branden en knipperen.
TV gaat door (regulier programma)
Playstation verliest datalijn naar buiten maar behoudt nerwerk
Telefoon behoudt wifi verbinding maar verliest datalijn naar buiten.
Kortom: het lijkt een tijdelijke verstoring te zijn in het inkomende signaal, de experiabox blijft onveranderd werken, de NT kast blijft gewoon werken, dit keer bleef de telefoon op Wifi omdat de datalijn naar buiten snel genoeg hersteld was.
TV werkt gewoon door op live tv kijken
PlayStation gaf melding van een netwerkfout. Is bedraad aangesloten.
Hoe gaan we dit aanpakken?
Vandaag opnieuw getest:
Modem reboot overdag
Alle lampjes doen wat ze deden voor en na 22:00u
live TV gaat ongestoord door,
een ping vanaf mijn telefoon via de wifi naar 8.8.8.8 blijft rond de 15-20 ms lopen voor en na 22:00u
Playstation verliest toch weer even de verbinding met de vermelding Netwerkfout om 22:00u
Ergens gaat er toch nog iets mis…
Experiabox 12 staat op enkele gebonden IP adressen na geheel standaard ingesteld.
Dank voor je tests en observaties, Fam Vlemmix. Terwijl ik aan het lezen was, dacht ik eerst dat het dan echt alleen de wifi was. Maar ik zie je ook zeggen dat de bedrade PlayStation een netwerkfout gaf. Gecombineerd met dat je geen gekke dingen met de lampjes ziet, wijst het op een issue in het modem, richting je thuisnetwerk of in wisselwerking met je thuisnetwerk. Dat wil zeggen, het kan zijn dat er iets gebeurt aan onderlinge communicatie tussen de verschillende apparaten dat voor een probleem zorgt waardoor het even kort geen internet meer kan geven.
Die netwerkfout die je op de bekabelde playstation ziet, wat zegt die melding precies?
Je profiel is ingevuld, dus ik heb je verbinding an sich nagekeken, en ik zie daar inderdaad geen gekke dingen. Dus dat scheelt. Ik zie ook dat jouw Box 12 nog op de oude firmware zit. We zijn bezig met uitrol naar nieuwe Software. Nu de feestdagen voorbij zijn verwacht ik dat jij ook relatief snel aan de beurt bent voor de update. Kan zijn dat dit het probleem oplost.
Nee, was het alleen maar Wifi. Dan liep de IPTV en de rest gewoon door. Alles zit bedraad, behalve de telefoons en laptops.
Die precieze melding van de PlayStation moet ik nagaan, want ik kan die niet zien als ik bij het modem sta. Ik hoor de effecten van een gefrustreerd kind omdat het alwéér mis gaat en hij eruit gegooid wordt. Het heeft iets met een netwerkfout te maken, dat weet ik wel.
We wachten inderdaad al erg lang op de voorgestelde update die verschillende zaken aan zou pakken, maar ook daar is het antwoord steeds “het komt”. Maar wanneer dan…?
Ook nu lees ik dat alles “ok” lijkt, fijn!
Het lijkt ergens in het modem te zitten als ik het goed begrijp. Is het een idee om dat modem dan eens te wisselen voor een andere? Want om te wachten tot de update eindelijk komt (dat updaten duurt al meer dan een jaar en is nog niet klaar) en dan te wachten of het probleem wordt opgelost lijkt me in het kader van afwachtend beleid prima maar als ik daardoor iedere avond maar moet afvragen of alles blijft werken zoals het behoort dan vind ik dat afwachtend beleid wat minder geschikt…
Hoe is deze fout bij anderen opgelost? Want ik zie erg veel vergelijkbare meldingen maar nog geen echte oplossingen die helpen.