Skip to main content

Als klant van XS4All (overgenomen door KPN) zit ik al jaren op de koperdraad aansluiting en KPN wil deze niet langer onderhouden. Daarom wordt alles op initiatief van KPN overgezet op glasvezel. Geen idee of dat goed werkt en hoe stabiel dat precies is, want alle apparatuur hier is van XS4All en straks wordt dit KPN. Feitelijk ben ik nieuwe gebruker van diensten van KPN glasvezel aan het worden. Ik spot dat bij de overstap er geen optie is die andere nieuwe gebruikers wel krijgen, namelijk jaar lang korting op de abo kosten. Daarmee is KPN ook ineens aanzienlijk duurder dan de concurrent Ziggo. Eigenlijk vind ik dat ik net als elke andere nieuwe gebruiker van KPN diensten gebruik zou mogen maken op de korting. Wat is hierin mogelijk om mij (en andere gebruikers in dezelfde situatie) tegemoet te komen? Anders kan ik financieel gezien namelijk beter de overstap maken naar Ziggo.  

Hallo @Prosporo ,

Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat je bij Ziggo goedkoper uit bent. Mogelijk krijg je daar een tijdelijke korting als nieuwe klant, maar de reguliere abonnementsprijs is bij Ziggo duurder dan bij KPN. Natuurlijk kun je ieder jaar hoppen van provider, maar dat geeft wel veel gedoe. 

 

Wat je kunt doen om te besparen op jouw kosten: 

Je kunt bij KPN de nieuwste TV-ontvanger krijgen door jouw abonnement over te zetten naar KPN TV+ en tegelijkertijd jouw abonnement te verlengen. Je hebt een hele grote kans dat jouw abonnement ook een stuk goedkoper gaat worden. 

Dat omzetten kan telefonisch via 0800-0402. Het kan ook via internet:

 https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

Je gaat dan wel over op KPN TV+. Dat heeft voordelen en nadelen. Hier vind je een overzicht van bevindingen/wensen van KPN TV+: 

 

De huidige prijzen en mogelijkheden vind je in dit overzicht:

 


Hoi @Prosporo, welkom hier! Ik zie dat Noordzee je al informatie en tips geeft over de mogelijkheden van een overstap naar een KPN stijl abonnement. 

Maar, ook goed om te weten: je hoeft niet per sé je abonnement te wijzigen als je overgaat naar glasvezel. Overgaan naar glasvezel is niets anders dan de manier van signaaldoorvoer aanpassen. Daarvoor is het over het algemeen niet noodzakelijk om ook het abonnement te wijzigen. Omdat je nu nog een XS4ALL stijl abonnement hebt, kun je dit het beste bespreken met de collega's van de XS4ALL desk. Zij zijn het beste op de hoogte van wat je nu hebt en wat daarmee mogelijk is. Je bereikt hen via het vertrouwde XS-nummer op 020-3987666.


[..] alle apparatuur hier is van XS4All en straks wordt dit KPN. [..]

Is dat zo ? Eigenlijk veranderd alleen de drager cq de kabel. Het zou goed kunnen zijn dat je huidige modem (fritzbox ?) daar op aangesloten kan worden, dan niet meer met DSL maar op een ethernetpoort, en wel nr1. Dan heb je dus een poort minder voor de apparatuur.

Als klant van XS4All

Ja, ik ook, bijna het hele bestaan van xs ( daarvoor nlnet )

 

 


Hallo @Prosporo ,

Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat je bij Ziggo goedkoper uit bent. Mogelijk krijg je daar een tijdelijke korting als nieuwe klant, maar de reguliere abonnementsprijs is bij Ziggo duurder dan bij KPN. Natuurlijk kun je ieder jaar hoppen van provider, maar dat geeft wel veel gedoe. 

 

Wat je kunt doen om te besparen op jouw kosten: 

Je kunt bij KPN de nieuwste TV-ontvanger krijgen door jouw abonnement over te zetten naar KPN TV+ en tegelijkertijd jouw abonnement te verlengen. Je hebt een hele grote kans dat jouw abonnement ook een stuk goedkoper gaat worden. 

Dat omzetten kan telefonisch via 0800-0402. Het kan ook via internet:

 https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

Je gaat dan wel over op KPN TV+. Dat heeft voordelen en nadelen. Hier vind je een overzicht van bevindingen/wensen van KPN TV+: 

 

De huidige prijzen en mogelijkheden vind je in dit overzicht:

 

@Prosporo 

Is het gelukt? 

Of blijf je toch bij xs4all? 

Hoi @Prosporo, welkom hier! Ik zie dat Noordzee je al informatie en tips geeft over de mogelijkheden van een overstap naar een KPN stijl abonnement. 

Maar, ook goed om te weten: je hoeft niet per sé je abonnement te wijzigen als je overgaat naar glasvezel. Overgaan naar glasvezel is niets anders dan de manier van signaaldoorvoer aanpassen. Daarvoor is het over het algemeen niet noodzakelijk om ook het abonnement te wijzigen. Omdat je nu nog een XS4ALL stijl abonnement hebt, kun je dit het beste bespreken met de collega's van de XS4ALL desk. Zij zijn het beste op de hoogte van wat je nu hebt en wat daarmee mogelijk is. Je bereikt hen via het vertrouwde XS-nummer op 020-3987666.

 

 


 

>..] alle apparatuur hier is van XS4All en straks wordt dit KPN. ..]

Is dat zo ? Eigenlijk veranderd alleen de drager cq de kabel. Het zou goed kunnen zijn dat je huidige modem (fritzbox ?) daar op aangesloten kan worden, dan niet meer met DSL maar op een ethernetpoort, en wel nr1. Dan heb je dus een poort minder voor de apparatuur.

Als klant van XS4All

Ja, ik ook, bijna het hele bestaan van xs ( daarvoor nlnet )

 

 

Aanvoer gaat niet via de ethernetpoorten, maar via de WAN poort op de FritzBox, vanaf de FTU Glasvezel. Ook hier een abonnee van XS, sinds januari 1998. Nu nog xDSL, binnenkort ook via vezel.

 


Reageer