Skip to main content

Hi,

 

 

Vandaag is mijn abonnement ingegaan. Helaas zoals ik in voorgaande topic al voorspelde, de wandcontactdoos beneden doet niets.

Gelukkig doet deze het op de slaapkamer wel, maar je kan je voorstellen dat het wifi signaal daar onder lijdt, aangezien bijna alle apparaten in de woonkamer staan. 

De verhuurder geeft aan dat deze aansluitingen eigendom zijn van KPN en de reparatie daardoor ook door KPN uitgvoerd zullen meoten worden. Daarnaast geven zij aan dat dit icm een KPN abonnement vaak kosteloos is.

 

Daarnaast nog een vraag. Het afgelopen uur is de verbinding (internet, de WIFI blijft wel werken) al zeker 5 keer weggevallen. Deze komt dan wel na een minuut terug, maar lijkt erg instabiel. Is dit iets van de eerste dag of moet hier ook naar gekeken worden? Dit is voor mij een enorm probleem, mede omdat ik grotendeels thuis werk. Ik kan het dus niet hebben dat mijn meetings constant onderbroken worden.

 

Erg rommelige eerste dag van het abonnement dus helaas..

 

Met vriendelijke groet,

 

Roberto Damen

Je hebt dus nog "koper”. En gebruikt de varkenssnuit.

Mijn buurvrouw had er ook 3 in huis, waarvan voor het modem ook alleen die in de slaapkamer werkte. Dat was echter in de flat van 60 m3 geen probleem.

Wat is de ontvangststerkte van de wifi in de huiskamer? Direct onder de slaapkamer?

Nog 2 streepjes wifi-sterkte moet geen probleem zijn. Daar werkt hier een Chromecast Google-TV 4k ook nog mee.


Je hebt dus nog "koper”. En gebruikt de varkenssnuit.

Mijn buurvrouw had er ook 3 in huis, waarvan voor het modem ook alleen die in de slaapkamer werkte. Dat was echter in de flat van 60 m3 geen probleem.

Wat is de ontvangststerkte van de wifi in de huiskamer? Direct onder de slaapkamer?

Nog 2 streepjes wifi-sterkte moet geen probleem zijn. Daar werkt hier een Chromecast Google-TV 4k ook nog mee.

Hi Peter,

 

Het is inderdaad nog koper.

 

In de slaapkamer waar de aansluiting wel werkt kom ik op nu een uiteindelijke snelheid van 175mbps. In de woonkamer (er direct onder) zit dat op 100mbps, in de keuken wordt het 40-60 mbps.

Ik woon in een jaren 80 woning, 140m2 en dus veel dik beton.

Inderdaad goed genoeg voor bijna alles wat ik doe, maar toch zonde van het snelheidsverlies, helemaal bij gamen en dan in het bijzonder games downloaden of updaten (waarbij updates vaak over de 20GB gaan en hele games over de 150GB). Ook maak ik veel gebruik van teamviewer en MS teams in mijn werk en daar is vooral stabiliteit heel belangrijk. De werkplek zit dan ook gekruisd aan de plek waar de modem nu staat en ik haal daar 15 tot 70 mbps, maar wel erg fluctuerend. Hier zou een kabel dus enorm handig zijn. De plek in de woonkamer zit recht aan de werkplek en zou het een heel stuk makkelijker maken om die kabel aan te leggen.

 

Groetjes!

 

Roberto Damen

 


Met dat verbruik, downloaden games e.d., vraag ik mij af waarom je naar kpn (koper) bent gegaan.

Dan is Ziggo sneller qua download. Veel sneller. Tot wel 1000 Mb/s over hun coax.

Die UTP kabel zou je sowieso moeten trekken vanaf het modem als ik het zo lees. Ook als het modem in de woonkamer staat.

Voor het netwerk (kabels e.d.) ná het modem ben je zelf verantwoordelijk. KPN is tot en met het modem. En bij eigen modem zelfs dat niet. Tenzij het een bij kpn gehuurde Fritzbox is.

Je kan en mag bellen met kpn om verplaatsing van het modem te bespreken. Er zal dan een monteur moeten komen. Ik verwacht dat deze gratis is omdat het “kpn netwerk” in je huis is. Al is 't een stokoud netwerk…

 

Het gratis nummer van kpn is 0800-0402 ( <- indien mobiel aantikken om te bellen)
Je kunt bellen van maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
en op zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
Zon- en feestdagen gesloten.
Storingen, blokkeren sim zijn 24/7 te melden.


Even buiten de snelheid, gedurende de avond is de verbinding al zeker 12 keer weggevallen.

 

Als dit het netwerk van KPN is, weten we allen wat er gaat gebeuren in de 14 dagen bedenktijd.

 

Hoe gaan we dit oplossen? Dit soort problemen heb ik nog nooit meegemaakt, maar deze community staat er vol mee.

 

Het nummer is 9/10 keer niet te bereiken voor een ieder die gewoon werkt, wachtrijen van een half uur en langer...

 


Hoe gaan we dit oplossen?

Enige mogelijkheid is kpn bellen. Er zal dan zeker een monteur gestuurd worden. Ik denk dat door de aftakkingen voor 3 analoge aansluitingen het (net voor het modem) niet helemaal stabiel wordt. Dat kan een monteur oplossen.

Dit kan je rekenen onder 'storing’. Daarvoor zijn ruim voldoende openingstijden. Gewoon je telefoon op speaker zetten tijdens de wachtrij, als die er al is. Dan kun je gewoon iets anders doen tijdens het wachten.

Anders ga je dit niet oplossen. En het kan gewoon goed werken, maar de oude analoge constructie zit duidelijk in de weg.

Het gratis nummer van kpn is 0800-0402 ( <- indien mobiel aantikken om te bellen)
Je kunt bellen van maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
en op zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
Zon- en feestdagen gesloten.
Storingen, blokkeren sim zijn 24/7 te melden.


Hoi @PeterG,

 Goeie tips voor @Roberto073 Echter, een kleine correctie: de kabels vanaf het ISRA-punt (Infrastructuur/Randapparatuur) zijn in principe eigendom van de klant, niet van KPN. KPN is verantwoordelijk tot aan het ISRA-punt. Wat betreft de instabiliteit van de verbinding, kan het zeker helpen om de situatie door een monteur te laten beoordelen, vooral als er oude analoge constructies in de weg zitten.

 

Hopelijk komt er snel een oplossing!


Reageer