Skip to main content

 

Hallo,

Ik heb al weken/maanden slecht internet van kpn. Vaak lopen de filmpjes van social media vast. Met videobellen moet ik de wifi uitzetten anders blijft mijn beeld hangen. Ik zit regelmatig over mijn mb’s van mijn telefoonabbo heen. Als ik met de klantenservice bel geven ze aan dat er geen storing is en moet ik van alles doorlopen wat helaas ook niet helpt. Daarna zeggen ze dat alles het doet en ze niks kunnen doen. Het feit is wel dat ik al tijden slecht internet heb en ik gewoon de volle prijs betaal. 
 

iemand tips wat ik nog zou kunnen doen voor beter internet? Ik doe regelmatig een speedtest en eigenlijk komt die vrijwel nooit boven de 20 mbps. 

Hallo @Brendaaaaax , welkom bij de KPN community waar klanten elkaar helpen.

In jouw geval geeft KPN aan dat er met de verbinding niets mis is. Dat klopt ook wel: de verbinding van KPN naar jouw huis is OK.

Alleen, vanaf jouw huisaansluiting over de wifi naar je apparaten gaat het wel mis. Vaak staat de wifi versterker dan verstopt achter andere apparatuur of in de meterkast. Wifi is een radiosignaal en is onderhevig aan storingen door allerlei invloeden van buitenaf: de wifi van de buren, beveiligingsapparatuur en soms zelfs de magnetron.

Het beste kan je eens kijken of het verschil maakt als je je wifi-modem wat zichtbaarder opstelt, en met je apparatuur niet van te ver af verbinding kan maken. Muren en plafonds (zeker gewapend beton) laten ook weinig tot geen wifi-signaal door, dus daar moet je ook rekening mee houden.


Hallo @Brendaaaaax, de wifiverbinding is niet heel snel maak ik op uit jouw gedeelde afbeeldingen. Maak je al gebruik van een wifi versterker zoals KPN Superwifi? Zou je eens de situatie kunnen schetsen? Denk daarbij aan: Waar staat het modem van KPN? Wordt er gebruik gemaakt van een wifi versterker? 


Reageer