Skip to main content
Beantwoord

Is gratis thuis ESET als cadeau echt gratis?

  • 29 June 2024
  • 28 reacties
  • 951 keer bekeken

Beste, Forum,

Klopt het dat als je dit cadeautje krijgt gratis eset thuis in je abbo krijgt , dat dit ook zo is?

Heb dat mailtje net gekregen van kpn.

Of dat je na 30 dagen gewoon weer moeten betalen? Na die gratis maand.

 

Of is het echt gratis zonder te betalen ?

 

Graag meer info kpn? Forum ,

 

Want als je kpn veilig heb, is dat nu eset thuis geworden, er er staat thuis, dus buiten heb je er zeker niets aan?

 

Ronald 58 

 

 

Hallo @ronald58 ,

Nee, ESET is niet gratis. Alleen heeft KPN nu als aanbieding de eerste maand gratis. Maar daarna ga je 4,49 per maand betalen.

https://www.kpn.com/veilig/netwerk.htm 

Nu de 1e maand gratis

4,49/mnd

 


Beste Noordzee,

 

Bedankt voor uw antwoord,

Ik dacht al zo iets😉

U bent er wel met mij eens dat het er zo niet staat?🤔

Er had beter kunnen staan gratis eset thuis voor 1 maand en daarna 4,49 euro per maand.

 

Dan wist je het.😉

 

 


Zoek even binnen dit forum @ronald58 , het blijkt toch echt gratis te zijn voor diegenen die de mail hebben gehad @Noordzee 


Beste NN,

 

Bedankt voor uw antwoord en de link ( bewijs  naar dat het gratis is van forum lid Koudhe

Hier zou KPN niet omheen kunnen gaan, het staat er letterlijk. "Jouw actie korting geldt zolang je abonnement loopt."

 

Maar dat wil ook zeggen wanneer je al  een eigen antivirus heb gekocht, en die gebruikt dit dan er naast kan lopen als je alleen thuis bent,want buiten de deur werkt hij niet dus.

Dus ben je ook naast de eset thuis ook je eigen antivirus programma te gebruiken.

 

Dus voor de goede orde, dit geldt alleen voor de klanten van KPN die een mail hebben gekregen als cadeautje  nou dat zijn er dus veel 😉

 


Beste NN,

Bedankt voor uw antwoord en de link ( bewijs  naar dat het gratis is van forum lid Koudhe

Welke link? Ik zie nergens een link. Bedoelt u dit?

https://forum.kpn.com/kpn-extra-diensten-92/misleidende-mail-over-eset-616818?postid=1964425#post1964425


 

Dit is in het keuzescherm te zien, lijkt me vrij duidelijk. Is ook de actie die terug te vinden is op de internetpagina van KPN. 

Zelf zou ik dat overigens nooit doen. Je gaat gewoon een betaald abonnement aan met de eerste maand gratis. Maar je moet het dan wel weer op tijd uitzetten als je niet wilt betalen.  


Als ik een mail krijg met de tekst “… bieden we je ESET Thuis op onze kosten. Het kost je dus helemaal niets!” en als je dan doorklikt op “activeer ‘t nu” en je krijgt dan te zien dat het alleen de eerste maand gratis , vind ik dat bedriegelijke misleiding.


Hi @ronald58, allen, dat is inderdaad niet helemaal duidelijk. Goed dat jullie het aangeven!

We doen intussen navraag over hoe het zit met deze actie op ESET Thuis. Zo gauw we meer weten, deel ik het hier met jullie.


Hi @ronald58, allen, dat is inderdaad niet helemaal duidelijk. Goed dat jullie het aangeven!

We doen intussen navraag over hoe het zit met deze actie op ESET Thuis. Zo gauw we meer weten, deel ik het hier met jullie.

Het is wel gratis

 


Ik begin steeds meer en meer benieuwd te worden. Waarom zou KPN een nieuwe dienst introduceren, hier een prijs op plakken en deze vervolgens blijvend gratis weggeven? Welk businessplan zit daar achter? 🤡


Ik begin steeds meer en meer benieuwd te worden. Waarom zou KPN een nieuwe dienst introduceren, hier een prijs op plakken en deze vervolgens blijvend gratis weggeven? Welk businessplan zit daar achter? 🤡

Ik vermoed dat het een overgang is van uitfaseren van KPN Veilig (F-Secure), voorheen gratis en nu al weer een poosje betaalde versie voor nieuwe klanten en/of klanten die hun abo aanpassen, dat dan Eset de gratis standaard wordt in de naaste toekomst.

Het grote voordeel van Eset vind ik dat het centraal geregeld is voor je thuisabo en dat alle aangesloten apparaten op je thuisabo automatisch meedoen, terwijl je bij KPN Veilig voldoende licenties moest hebben en iedere licentie op ieder apparaat los moet installeren @Nick83 

Ik ben benieuwd naar een reactie van KPN.


Hoi Alexandra,

Bedankt voor het uitzoeken van de eset thuis gratis, ik zie nu ook als ik activeer dan het bedrag na afloop acties veel hoger is?

Actie looptijd abonnement ? Of na 1 maand?

Zie foto die ik gemaakt heb als ik die weer activeer en nog niet verder ga.

 

Dus wat geeft u nu als advies? Als KPN?

Komt deze nu in de plaats voor kpn veilig?

Er zijn steeds meer forumleden zoals ik die  begonnen is met die vraag te stellen die zich afvragen hoe dat nu precies  zit met die Eset?

U schrijft er onder dat het gratis is! Klopt dat dan wel? Nu u ook aan het uitzoeken bent.


Hoi Alexandra,

...

U schrijft er onder dat het gratis is! Klopt dat dan wel? Nu u ook aan het uitzoeken bent.

Alexandra heeft maar 1 keer gereageerd in dit topic. In die reactie schrijft ze niet dat het gratis is. @GradusVero schrijft "Het is wel gratis". Maar Gradus is geen KPN medewerker. 


@ronald58 De actie op gratis ESET Thuis lijkt er niet bij iedereen hetzelfde uit te zien. Daarom hebben we navraag uit staan om te kijken hoe dit zit. Ik heb op dit moment nog geen verdere informatie voor je, ik kan daarom nog niet toezeggen of het wel of niet gratis is, dus dat hou je nog even tegoed. 

In de foto die je deelt zie je een hoger bedrag na aflopen van de korting: ik vermoed dat dat een totaalbedrag is na aflopen van alle kortingen op je abonnement. Dat gaat niet alleen om de prijs van ESET Thuis, want daarvan zijn de kosten - zonder korting - €4,49 per maand.

En voor de extra informatie: ESET Thuis werkt anders dan een antivirusprogramma zoals KPN Veilig F-Secure. Ons advies is om beide te gebruiken: F-Secure beschermt je ook buitenhuis en bijvoorbeeld binnenshuis tegen offline bedreigingen zoals een geïnfecteerde usb-stick.

 

Zo gauw ik meer weet over hoe het zit met de korting, deel ik het hier.


Hi allemaal, ik heb meer informatie over hoe het zit met de ESET Thuis actie.

Het kan zijn dat je een e-mail hebt gekregen over korting op ESET Thuis. Het advies is vooral: lees deze mail goed door, log in op MijnKPN het juiste KPN ID (waaraan jouw KPN Thuis abonnement gekoppeld is) en klik dan door in MijnKPN. Dan zie je welke korting op ESET Thuis voor jou geldt. Sommige klanten krijgen een mail met een persoonlijk aanbod waarbij de korting geldt zo lang je abonnement loopt. 

Heb je deze mail met dit aanbod niet gehad, dan geld dat je gebruik kunt maken van de actie eerste maand gratis. Je kunt dan na die eerste maand ook weer opzeggen indien je dit wilt.


Dank je Alexandra,

Voor het snelle uitzoeken, en de verduidelijking.

 

Nu weten we dat met zijn allen.

Toch goed dat we alert blijven 😉


Nog even dit Alexandra, 

Ik heb de link op mijn kpn geactiveerd en je krijgt te zien kpn veilig netwerk  thuis ( eset)  beveiliging is actief  .Maar voor de duidelijkheid is dit niet de app van eset, want als je die installeert geeft hij aan dat hij na 30 dagen betaald moet worden?  Of je moet hem activeren met een code of Google inloggen.

Dus mijn vraag is aan u, ofdat de originele eset app ook hetzelfde is als de gratis eset thuis wat je op mijn kpn ziet als je bent beveiligd.

Makkelijker was geweest als het toch gratis of voor 30 dagen zou  wezen voor enkelen, dat kpn een activatiecode er bij had gegeven om die in de eset app in te stellen ervoor.

Het is nog niet duidelijk voor mij, en zal ook wel voor anderen gelden. 

 

 


Beste Alexandra,

Is het misschien een optie om je via privé berichten te contacten? Ik heb weer wat opgemerkt. 


Beste Alexandra,

Is het misschien een optie om je via privé berichten te contacten? Ik heb weer wat opgemerkt. 

Waarom? Op een forum is het de bedoeling dat ook andere mensen er wat van opsteken. 


Als je via KPN een ESET-abo afneemt, wordt ook duidelijk vermeld dat je klant van ESET wordt @ronald58 , dit in tegenstelling tot KPN Veilig dat van F-Secure is maar je daarmee wel klant bij KPN blijft.

 


Ik ben niet echt deskundig, maar verwijzend naar het aanbod van KPN is mijn vraag of de controles via een zelfstandig programma op mijn eigen PC [wat leidt tot vertraging] of via de server van KPN worden uitgevoerd. 


Nou, het is mijn (nog) niet helemaal duidelijk, is het activeren van ESET (aanbieding via mail) nou voor abonnement gebruiker nou helemaal gratis?


@Tocino Je leest in dit artikel precies wat ESET Thuis voor je doet:

 

@Protec Als je een persoonlijke aanbieding via de mail hebt gehad, waarin korting wordt genoemd zo lang je abonnement loopt, dan is het antwoord ja. Je kunt vanuit die e-mail doorklikken naar MijnKPN, daar log je in met je KPN ID. Daar zie je vervolgens de korting die je aangeboden wordt, en daar kan je ESET Thuis met de korting aanzetten. Dit is een persoonlijke aanbieding, waardoor het niet voor iedereen geldt. 


Nog even een aanvulling, in de betreffende mail wordt vermeld dat het een cadeau is. Als ik inlog staat in het winkelmandje €0,00. Voor 2 apparaten. Maar niet voor Eset maar voor Fsecure.? Wel vreemd toch? En mocht ik dit activeren blijft dit dan gratis? Nogmaals ik vind het allemaal nog al verwarrend. Gr. Protec.


Nog even een aanvulling, in de betreffende mail wordt vermeld dat het een cadeau is. Als ik inlog staat in het winkelmandje €0,00. Voor 2 apparaten. Maar niet voor Eset maar voor Fsecure.? Wel vreemd toch? 

Nee, dat is niet vreemd. Het zijn gewoon 2 verschillende dingen. Die F-secure voor 2 apparaten had u altijd al. Ik heb dat voor 5 apparaten. Dat is afhankelijk van welk abonnement u heeft.

F-secure heeft niets te maken met de Eset mailing.


Reageer