Skip to main content

Ik ervaar de laatste weken veel storingen bij KPN. Juist vanwege storingen weggegaan bij Ziggo, en het gelazer begint nu ook bij KPN (alles gaat via glasvezel). Regelmatig moet ik het modem en TV kastje van de stroom halen om weer TV beeld te krijgen. TV kastje is via ethernet aangesloten. Als dit zo doorgaat met het zgn. stabiele glasvezel net, ga ik weer zo snel mogelijk terug naar Ziggo. Ook de telefonische ondersteuning laat qua kennis veel te wensen over. Bovendien vind ik het feit dat ik een brief moet schrijven om een klacht in te kunnen dienen niet van deze tijd. Expres het drempeltje hoog gemaakt? Waarom niet via de email? Kortom…..ik ben niet tevreden.

 

Admin: afgesplitst en nieuw topic voor je vraag aangemaakt

Ik ervaar de laatste weken veel storingen bij KPN. Juist vanwege storingen weggegaan bij Ziggo, en het gelazer begint nu ook bij KPN (alles gaat via glasvezel). Regelmatig moet ik het modem en TV kastje van de stroom halen om weer TV beeld te krijgen. TV kastje is via ethernet aangesloten. Als dit zo doorgaat met het zgn. stabiele glasvezel net, ga ik weer zo snel mogelijk terug naar Ziggo. Ook de telefonische ondersteuning laat qua kennis veel te wensen over. Bovendien vind ik het feit dat ik een brief moet schrijven om een klacht in te kunnen dienen niet van deze tijd. Expres het drempeltje hoog gemaakt? Waarom niet via de email? Kortom…..ik ben niet tevreden.

KPN kun je gratis bellen via 0800 0402, via Facebook of via X en via dit forum kun je je vraag stellen @Weijt 


Bij Ziggo problemen en nu ook bij KPN....is jouw netwerk wel in orde? Een kapot stekkertje of breuk in een kabel en je hebt problemen. Kan je iets meer vertellen over je netwerk in huis?


Beste Joep, dat is nu precies waarmee de huidige tech bedrijven mee beginnen als je de klachtenlijn, na lang wachten, aan de lijn krijgt. Zowel bij Ziggo als nu ook bij KPN is het probleem na een reset weer verholpen, maar zoeken altijd eerst de oorzaak bij de klant, nooit bij zichzelf. Was het maar zo simpel als een breuk in een kabel. Keurig door KPN aangelegd een half jaar geleden. Ik zou willen dat ik mijn geldstroom richting KPN net zo vaak vrijblijvend kan onderbreken.


Het is ook heel vaak het geval dat een probleem veroorzaakt wordt door iets in het klantdomein. Denk bijvoorbeeld aan het gebruik van draadloze verbindingsets of een verkeerde switch. Denk ook aan de goedkope chinese rommel wat er in de handel is zoals bijvoorbeeld omvormers van zonnepanelen. Gaat het glasvezelkastje in alarmstand of gaan er storingslampjes op het modem branden?


Hi @Weijt,

Wat flauw dat je zoveel last hebt van storingen 😕 Wat me nog niet helemaal duidelijk is; gaat dit puur om de tv? Of heb je ook problemen met internet?

Ik sluit me verder wel aan bij Joep, dat iets aan is gelegd door een KPN monteur betekent niet automatisch dat er niet iets mis kan gaan. Zo kan het bijvoorbeeld zijn dat 1 van de gebruikte kabels niet helemaal goed is, of dat er een switch aan is gesloten waar een defect in zit. Of dat er bij het stofzuigen iemand tegen een kabel aan is gekomen waardoor die niet meer helemaal goed contact maakt, of iets dergelijks. Ook kan het zijn dat een klant eigen extra apparatuur aan heeft gesloten en dat die niet helemaal goed samenwerkt met het netwerk. Er zijn legio aan factoren die van invloed kunnen zijn op de kwaliteit van je verbinding. Dat we hier vragen over stellen betekent niet dat we de oorzaak niet bij onszelf zoeken. Voordat mijn telefonische collega ook maar iets anders heeft gedaan, zal hij of zij de lijn volledig door hebben gemeten om te kijken of er vanaf onze kant fouten werden gevonden. Als er niets uit die metingen is gekomen, zal dat inhouden dat de lijn totaan de woning toe in orde is, en dan wordt de aandacht verlegd naar de aansluitsituatie ná het glasvezel aansluitpunt. 

Jij geeft nu aan dat de tv-ontvanger via een ethernetkabel aan is gesloten, maar dat levert voor ons direct vervolgvragen op, omdat er ook met een ethernetkabel meerdere mogelijkheden zijn:

  • kabel rechtstreeks van KPN modem naar tv-ontvanger
  • kabel vanuit modem naar DVS adapter (via stroomnetwerk) en vervolgens kabel van DVS adapter naar tv-ontvanger
  • kabel vanuit modem naar een KPN Switch en vanuit daar naar de tv-ontvanger
  • kabel vanuit modem naar een ‘eigen' switch of router en vanuit daar naar de tv-ontvanger (of wellicht eerst naar nog weer een andere router)
  • kabel vanuit modem naar een KPN wifiversterker en vanuit daar naar tv-ontvanger
  • kabel vanuit modem naar een wifiversterker van een ander merk en vanuit daar naar tv-ontvanger
  • draadloze verbinding tussen modem en wifiversterker en vanuit daar een kabel naar de tv-ontvanger

Bij al deze manieren van aansluiten, kan er ergens iets mis gaan, al is het maar dat 1 van de gebruikte kabels niet helemaal zuiver is. Wij weten niet wat jij allemaal in huis hebt, vandaar dat hier vragen over worden gesteld. Deze vragen worden je gesteld door mensen die je echt proberen te helpen, anders zouden ze de moeite niet nemen 😉

Zou je ons dus iets meer kunnen uitleggen over welke apparatuur je allemaal in huis hebt en hoe het onderling verbonden is? Op die manier kan er beter met je meegekeken worden!

 


Reageer