Skip to main content
Beantwoord

Gids dagaanduiding is compleet wit

  • 9 September 2024
  • 17 reacties
  • 134 keer bekeken

Als ik de gids open dat is het vlak van de dagaanduiding wit ook bij de volgende dagen . Dat is al een hele lange tijd zo. 

Kan daar wat aangedaan worden bij een update .

Ik heb dat donderdag ook een stuk of tien keer bij iemand gezien bij een TV+ Box, toen ik de gids aan het uitleggen was. Maar het was weer oké voordat ik bijvoorbeeld kon onderzoeken of je evengoed nog wel een andere dag kon kiezen, of met ⏪️ en ⏩️ nog wel 24 uur achteruit/vooruit ging.

Het leek vaker te gebeuren bij gebruik van de “gids” knop op de afstandsbediening (in plaats van de menubalk bovenin), maar misschien toeval.

Het viel me ook op dat, toen het weer werkte, de tekst horizontaal langsschoof om de volledige dag en datum te kunnen lezen. Dat zag ik eerder en later ook niet.

Dus ik heb niet meer dan deze foto, mocht het helpen.

KPN TV+ Box: geen tekst in datum-dropdown in gids.

 


Wilde eerst ook een foto toevoegen ,was ik vergeten . 


Is het ook een TV+ Box (DIW7022) bij jou? En is dus nog steeds altijd zo? En kun je dan wel een andere dag kiezen, ook al zie je niet welke dag dat is?


Ja,dezelfde.  En ook andere dag (en) kiezen en wit vlak blijft. Heb dit euvel al maanden.


Ik weet niet of het volgende ook TV+ Box was (de versienummers zijn vast ergens op te zoeken), maar het is eerder gebeurd?

Bij de TV+ Box waar ik het zag is geen frisse start gedaan, maar was het vanzelf weer over. Tenminste: voor zover ik weet is het nog steeds oké. (Na een frisse start moet je alle instellingen, behalve je abonneenummer, opnieuw doen.)


Het gaat soms heel even goed en dan komt het weer terug,resetten TV box helpt niet ,er zit volgens mij een fout in de software van KPN.of update .Maar afwachten of KPN dit opneemt .


Ik heb het vanavond weer tijdelijk heel vaak gezien: na openen van de gids is de tekst “Vandaag” kort te lezen, en dan wordt het hele ding wit.

Ik dacht even dat het met wel/geen “Alleen favoriete zenders” te maken had, wat onverwachts uit stond en ik zojuist aangezet had. Maar daarna geen verbetering bij weer uitzetten van die optie.

Ik zag wel dat het witte vak toch de dag en datum laat zien zodra ik er naartoe ga. (Bijvoorbeeld door een paar keer “terug” te drukken, of “1” en dan een keer pijltje omhoog. Dan sta je feitelijk op de “NU” keuze, die dan wit is in plaats van groen. En op dat moment zie ik ook ineens weer de tekst in de datumkeuze.)

En nadat ik een keuze maak voor een andere dag (die trouwens gewoon te lezen zijn in de popup), dan inderdaad weer de schuivende tekst om zowel dag als datum te kunnen lezen in de smalle ruimte van de dagaanduiding. (Waar ik anders, als de tekst weer stil staat, alleen “Vandaag” met een puntje kan zien, zonder de datum erachter.)

Geen verschil tussen gebruik van de knop “gids” of de menuoptie gids.

Uitschakelen naar standby hielp niet. Volledig opnieuw opstarten hielp wel. En dan na het kiezen van een andere dag ook weer niet de schuivende tekst. Rommelen met “Alleen favoriete zenders” leidde nu ook niet tot het probleem. Sterker nog: wat ik ook doe, het blijft goed werken.


Het werkt bij mij tot nu toe ook weer goed.


Hi @JDD en @Arjan van B, ik heb dit ook even gecontroleerd hier en bij werkt het nu. Ik vermoed dat dit een storing was. 


@JDD en @Arjan van B, werkt het bij jullie trouwens ook nog steeds?


Tot op heden werkt het prima,.


@Alex van KPN , ik kan het niet zelf controleren, maar hoor van een ander dat het op dit moment weer zo is. (Niet bij eerste keer openen van de gids, maar alsnog na wat heen en weer tussen gids en live zenders op televisie. Allemaal met de “gids” knop op de afstandsbediening om de gids te openen.)

Detail dat er waarschijnlijk niks mee te maken heeft: blijkbaar stond tijdens dat testen de aanduiding voor “Nu” weer een keer ver naar rechts (door een teleshopprogramma op RTL 5; zie Plaats tijdbalk 'Nu' in Gids op KPN TV+ Box). Onduidelijk of het meteen daarna misging.


Bij mij nog steeds OK.


Zonet, 3,5 uur later, ook na standby (eco-modus), nog altijd volledig witte dagaanduiding zoals dat rond 17 uur op die TV+ Box begon. Pas na opnieuw opstarten was het weer oké.


Ik heb hier ook een beetje ermee gespeeld maar het lukt me niet om het wit te krijgen, niet dat ik dit wil natuurlijk. Zou je die ontvanger eens uit het menu willen herstarten? Dus niet helemaal resetten. 


@Alex van KPN, die ontvanger (niet van mij) deed het na een herstart gisteravond dus alweer goed.

Hoe het begint is dus onduidelijk. Maar het lijkt dat een herstart het altijd wel oplost? En het lijkt ook dat het zonder herstart niet vanzelf overgaat en dan dus dagen/weken kan duren? Dus indien veroorzaakt door een storing, dan nog is een herstart nodig nadat de storing voorbij is?

(Hoewel ik het vorige week donderdag, dus 4 dagen voordat dit topic geopend werd, volgens mij wel vanzelf over zag gaan. En toen was het volgens mij niet iedere keer als ik de gids opende tijdens de uitleg, hoewel wel vaak. Maar de gebruiker die ik toen hielp was het helemaal zat, dus kans dat het toen ook niet opgelost was, en dan pas na de recente update toevallig weer oké was? Sorry voor de vage details, het is ook een vaag probleem. Glasvezel, TV+ Box met kabel direct aan Box 12 modem.)

 

Heb dit euvel al maanden.

Er gaan geen maanden voorbij zonder updates, en ik denk (maar weet niet zeker) dat iedere update ook een herstart is? Daarom: denk je dat het in die maanden wel af en toe oké was?


Ik neem dit in ieder geval ook mee, dat het mij niet lukt om het te reproduceren zegt natuurlijk niets. Van de TS heb ik in ieder geval wat gegevens, kijken of we hier iets mee kunnen. 


Reageer