Installatie TV+ Box blijft zwart beeld geven op Sony Bravia tv
Beste,
Ik probeer een kpn tv+ te installeren op mijn Sony Bravia tv.
Als de box aan staat en ik zet de tv aan dan kan ik naar de HDMI 4 ingang gaan waar de box op aangesloten is.
Er zou nu het groene logo van kpn moeten komen. Dit komt niet, het scherm blijft zwart.
Ik heb de HDMI 4 ingang getest met een WIJu en dan start het scherm wel automatisch op.
Ik heb de box op een andere tv geprobeerd te installeren en dan werkt de kpn tv box installatie wel.
Het lijkt er dus op dat de Sony Bravia de kpn box niet "herkent" of dat de kpn box geen signaal afgeeft.
De reset van 7 sec heb ik ook al geprobeerd, geen verschil.
Ook een andere HDMI kabel bied geen verschil.
Wie weet raad?
Bladzijde 1 / 1
Hoe is de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) verbonden met de Experiabox of Box12?
Probeer HDMI 1 op de tv eens als ingang?
Joop2011
1) De tv+ box is verbonden via een DVS650 kastje. De drie lampjes hiervan zijn wit. Deze staat dus in verbinding met onze Experia Box v10.
Ik heb contact gehad met KPN. Mocht ik geen bekabelde verbinding maken met de tv+ box krijg ik de optie om via WiFi verbinding rlte maken. Maar zover kom ik niet eens daar het installatie scherm zwart blijft.
2) Ander HDMI kanaal (bv 1) geeft geen verschil. De tv laat wel zien dat het kanaal verbonden is met iets daar deze oplicht. Maar krijg geen beeld (logo van KPN).
Beste @LaurenH
DVS is vragen om problemen. (DVS650 is ook al aardig oud).
Haal die er tussenuit en vervang het door UTP kabel of via WIFI.
Via Wifi werkt het perfect, alleen multimode via de Experibox heb je wat extra nodig.
Zie ook dit schema van KPN.
Groene lijn is UTP kabel.
WIFI repeaters (Super WIFI 2) kan je bij KPN kopen of huren.
Als ik de UTP kabel uit de kpn tv+ box laat krijg ik ook alleen een zwart scherm.
Ik heb DECO versterkers in mijn wifi netwerk. Dus kan via DECO een sterk wifi signaal ontvangen maar zoals ik al schreef, het scherm blijft zwart.
Ik denk dat er ergens een instelling in mijn tv fout zit waardoor de box geen beeld doorlaat. Wel vreemd daar mijn WIJu wel “gewoon” meteen beeld geeft.
Ook een andere HDMI kabel geeft mij geen beeld. Al kreeg ik het advies om de meegeleverde HDMI kabel te gebruiken. Wat ik ook weer heb gedaan.
@LaurenH
Heb je wel een WIFI code ingesteld?
De decoder werkt, want je geeft aan dat hij op een andere tv wel werkt.
Wat is een WIFI rlte?
Via de Experiabox V10 werkt WIFI wel, maar niet volledig.
Dan heb je minimaal 1 Super Wifi 2 box nodig, zie schema.
De UTP kabel naar de DVS is niet wat bedoelt wordt.
Bedoelt wordt een UTP kabel van de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) naar de Experiabox of Box12.
Een verbinding tussen modem en TV+kast werkt alleen goed via eerder getoond schema en ook alleen aansluiten via dat schema wordt ondersteund door KPN.
Andere vormen van aansluiten kunnen ook werken, maar wordt geen ondersteuning en garantie op gegeven @LaurenH
#joop2011
Ik heb de tv+ kast aangesloten op een andere tv (Philips) zonder UTP kabel maar via de Deco wifi. Op deze Philips tv krijg ik beeld en kan ik verder installeren.
Sluit ik de tv+ kast aan op de Sony Bravia tv blijft het beeld zwart.
Het ligt dus aan een tv instelling, alleen weet ik niet waar.
Bij de instellingen, externe ingangen, HDMI instellingen staat,
Controle voor HDMI / aan
Auto apparatuur uit / aan
Auto tv aan / aan
HDMI apparatuurlijst /leeg
Toetsen voor apparatuurbesturing / normaal.
Denk dus dat het echt aan een instelling van de Sony Bravia TV ligt.
Blijf het maar vreemd vinden.
Hi @LaurenH, welkom bij onze community.
Ik denk ook graag mee. Ik verwacht niet dat dit aan de verbinding tussen de ontvanger en de modem ligt. De ontvanger geeft namelijk altijd iets aan, al is het een foutcode dat er geen connectie is. Ik lees ook dat je een andere HDMI kabel hebt geprobeerd en ook een andere HDMI poort op de televisie.
Heb je ook gecontroleerd of de televisie alle nieuwe updates heeft? Je zou ook de televisie zelf een naar fabrieksinstellingen kunnen resetten.
Alex,
Ja van alles al geprobeerd zelfs de tv terug zetten naar fabrieksinstellingen.
Op de 1 of andere manier geeft de tv een zwart beeld. Plug ik de WIJ+ in de HDMI ingang krijg ik meteen beeld.
Denk dat ik het oude KPN kastje maar terug plaats.
Ik beloof niets, maar zou ik het volledige modelnummer mogen hebben van je Sony Bravia? Dan kan ik de specificaties erbij pakken.
Is de Sony al een 4k televisie?
Bravia zegt niks. Zo heten de televisies van Sony al 25 jaar.
Aangesloten op een de Philips stel dan eens de uitgang resolutie op 1080i 50. En daarna weer op de Sony. En gebruik de meegeleverde hdmi kabel.
Alex,
tis een Sony Bravia model nr KDL-40EX700
PeterG,
Ik weet niet of het “al” een 4K tv is. Heb verschillende instellingen al geprobeerd maar helaas. Heb er nu zelfs een Google Chrome cast op aangesloten en die “herkent” de tv wel weer.
Hij is Full HD en, voor een tv, hoogbejaard. Uit 2010.
Dus mijn idee om de uitvoer via de Philips eerst 'vast' in te stellen op 1080i 50 lijkt me de eerste stap.
En soms krijg je nieuw op oud niet aan de praat. Het gebruikte hdmi protocol van de box wordt dan niet herkend. De tv moet overweg kunnen met HDMI 2.1 en HDCP 2.3 en dat is bij zo'n oudje soms niet.
Peter, Ik heb het oude KPN tv kastje er maar weer tussen gezet. Dat werkt nog. Mag alleen de afstandsbediening niet defect gaan want dan moet ik “vernieuwen” en gaat het niet meer lukken.
Reageer
De Kennisbank
Heb je vragen over diensten, producten of wil je weten hoe je modeminstellingen verandert? Vind het antwoord op de meest gestelde vragen in onze Kennisbank
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.