Skip to main content

Live kijken en terugspoelen werkt nog steeds niet goed. (NPO1)

En eigenlijk moet je ongeveer elke dag opnieuw opstarten om alle functies goed te kunnen gebruiken en het systeem een beetje snel te houden.......

Wat hebben we een spijt van de overstap van de oude kastjes naar TV+. Zou geen enkel voordeel weten t.o.v. de oude setup.

Alles gaat trager, menu/gids is traag, zappen is traag.

Gids niet altijd even logisch (2x 'terug'  is naar NPO1), op de home knop drukken kan je niet terug naar de zender waar naar je aan het kijken was.... 

Wat is wel een voordeel is is dat het goedkoper is maar dat is te merken ook. Had liever dat 10tje per maand over voor een beter systeem.

 

Zo, frustratie er even uit. Lezen jullie mee KPN?

 

Admin: eigen topic voor vraag gemaakt aorigineel topic]

Snap deels je antwoord maar voordat we op tv+ zaten hadden we nooit van dit soort problemen. Dus waarom nu wel? 

Dan is mijn eerste gedachten dat het toch aan het nieuwe systeem ligt en niet aan wat er al was.

 

Tja, dat zeg ik al tijden maar KPN duikt.

Dit soort kastjes koop je letterlijk voor minder dan een tientje op Aliexpress en dat is er dan één.

Kan je nagaan wat ze kosten in bulkladingen.

Zolang KPN "cheap" blijft houden we dit soort gedoe.

Mark my words, als het kastje uiteindelijk massaal vervangen gaat worden wordt het pas beter.

Tot die tijd worden we aan het lijntje gehouden.

Uiteindelijk gaat het altijd maar om een ding, en dat is geld.

Dus KPN wacht het kantelpunt af waar het verlies van klanten, monteurs sturen etc. duurder wordt dan de hardware vervangen.


Vanmorgen gebeld met KPN en die kunnen op afstand wat bekijken. Het kastje schijnt af en toe de verbinding te verbreken. Wat gek is want ik krijg geen melding van.

En met live tv kijken is er ook niks mis (als je naar niks doet dan live tv kijken).

Op aanraden van kpn medewerker de kastjes boven en beneden omgewisseld. 

Tevens (omdat ik geen verschil merkte) de bekabeling nog maar gecheckt met een kabel tester. Van de stekker die in het kastje gaat gemeten tot de stekker die in de Fritzbox gaat..... Alle paren goed, allemaal even lang dus alles oke. Behalve dan weer dezelfde problemen als voorheen.

Zucht....🫤🙁😞

Terug naar oude systeem kunnen/mogen we niet.


@Martijn en Lies, ik zag dit topic toevallig voorbij komen vandaag en ik lees dat je een FRITZ!Box gebruikt. Waardoor er bij mij een belletje ging rinkelen. Ik heb wel eens vaker iemand voorbij komen met algemene issues met de TV+ Box. Haperingen, of traagheid, wat van diezelfde dingen die jullie ook ervaren. Wat in die gevallen eigenlijk altijd heeft geholpen is om juist naar de FRITZ!Box te kijken. Check of er een update is voor je FRITZ!Box. Zo ja, voer deze uit. Als je al up to date bent, herstart dan eens je FRITZ!Box, of reset hem als een herstart niet helpt. Ik ben benieuwd hoe je ervaringen daarna zijn.


Ik heb geen Fritzbox en ik heb de problemen ook dus wat mij betreft,daar gaat uw hele verhaal. ;-)


Bij de Fritzbox staat auto update aan. En heb nog nooit zo vaak het hele spul opnieuw opgestart....


Reageer