Voor de tweede keer heb ik hetzelfde tv probleem: het beeld valt na 2 seconden stil. De vorige keer bleek na eindeloos resetten, proberen et cetera, dat alle drie de DVS1200 kastjes (één centrale bij de router en twee voor twee tv’s) kapot waren.
Ik heb 4 maanden geleden nieuwe gekocht (90 euro) en ze hebben tot nu dec 2024) gewerkt. Het kan toch niet zo zijn dat ze weer alle drie kapot zijn?
Het probleem met die twee seconden komt veel vaker voor zag ik op verschillende fora. Is er geen simpele oplossing te bedenken? Wij hebben een b&b en nu moet ik weer mijn gasten vertellen dat het KPN systeem niet werkt, heel vervelend!
Bladzijde 1 / 1
Data via het lichtnet kan gewoon niet meer gegarandeerd worden. Er zijn gewoon teveel storende factoren tegenwoordig. Zonnepanelen, dimmende led verlichting, inductie platen, veel apparaten met adapters, ...
KPN adviseert het ook al 2 jaar niet meer.
Is er echt geen mogelijkheid om eindelijk utp kabels te maken naar de kamers?
Alle adapters al eens herstart? Trek ze alle 3 uit het stopcontact. Daarna eerst die aan het modem weer starten. Dan de andere 2.
Ik zou nooit onbekenden met mijn abonnement mee laten kijken overigens. Zeker als je ook opnemen hebt bijvoorbeeld.
Beste @AdrianusB,
Wat Peter hierboven omschrijft dat klopt, is er geen mogelijkheid om UTP-kabels te trekken naar de kamers? Anders heb ik misschien een andere oplossing voor de tv’s op de kamers:
Want ik mag aannemen dat gasten niet mogen en kunnen opnemen op de ITV ontvangers? Want dan is Digitenne van KPN misschien een uitkomst, kost € 18.- per maand.
Ik heb 4 maanden geleden nieuwe gekocht (90 euro) en ze hebben tot nu dec 2024) gewerkt. Het kan toch niet zo zijn dat ze weer alle drie kapot zijn?
Ik denk dat ze de vorige keer ook niet kapot waren. DVS werkt gewoon niet meer.
Het probleem met die twee seconden komt veel vaker voor zag ik op verschillende fora. Is er geen simpele oplossing te bedenken?
Ja. Gewoon een kabel leggen.
In combinatie met ITV is Digitenne geen € 18 (voor één ontvanger).
Maar € 5 per ontvanger huur. Dus ook € 10 voor 2 ontvangers.
Zelf kijk ik op de hotelkamer altijd gewoon via m'n eigen app. En dus eigen abonnement. Via de laptop. Wifi hotel of wifi Hotspot telefoon via 4G.
Als er op de hotelkamer een tv is steek ik m'n eigen hdmi kabel erin. Vanaf laptop. Of streamingapparaat.
Dank voor alle reacties. Zeer overtuigend en helpfull! KPN zou het ook moeten lezen...
Ik heb intussen de Samsung Smart TV omgezet naar ontvangst via Wifi. Dat werkt, dwz ik zie Youtube films, dus Wifi connectie is oké. Nu proberen om de KPN-tv app to localiseren en erop te zetten.
Overigens is een kabel van laptop naar de TV ook een goede oplossing, maar dat kan ik niet makkelijk aan mijn b&b gasten verkopen...
Hou er wel rekening mee dat de gasten films kunnen kopen, opnames kunnen verwijderen etc. Doe het dus niet!! Kies voor digitenne als je tv aan wil bieden.
Unicast ipv multicast kan ook al veel verschil maken.
Probeer dat maar eens. Bij mij maakt dat het verschil.
Hou er wel rekening mee dat de gasten films kunnen kopen, opnames kunnen verwijderen etc. Doe het dus niet!! Kies voor digitenne als je tv aan wil bieden.
@AdrianusB dit klopt wat @Joep1965 hierboven beschrijft, zet je de app van KPN ITV op de Samsung kunnen gasten inderdaad opnames inplannen en verwijderen, en on demand films kopen. Ik denk niet dat je zit te wachten op een hoge factuur van KPN.
@Dennis Overbeek
On Demand films kopen kan je afschermen met een pincode.
Als je met een, overigens gratis, Samsung account bent ingelogd op je tv kun je de KPN TV app uit de store downloaden. Ook die app is gratis.
Ik zie dat de community je al van antwoord heeft voorzien. Ben je hiermee geholpen, @AdrianusB?
Denise,
Het is nog niet gelukt. Wel heb ik Wifi verbinding, maar omdat goed werkend te krijgen heb je een Samsung account nodig. Dat is gratis, maar je moet wel de originele Samsung afstandsbediening hebben en die is zoekgeraakt omdat bij de DVS1200 spullen van jullie een eigen KPN afstandsbediening zit.
Ik kocht een replacement afstandsbediening bij de Media Markt omdat de originele niet meer te krijgen zijn. Echter daarmee kun je geen cijfers en letters invoeren, wat voor het maken van een account nodig is.
Ik ben dus weer terug bij af.
Je zou me een groot plezier doen om een monteur te sturen die het KPN systeem weer aan de praat kan krijgen en die me ook kan aangeven welke maatregelen ik moet nemen om het probleem voortaan te voorkomen.
Alvast bedankt!
Echter daarmee kun je geen cijfers en letters invoeren, wat voor het maken van een account nodig is.
Waarom niet? Op mijn Samsung televisie verschijnt dan een virtueel toetsenbord. Waarbij je dan met het kompas en ok de boel gewoon kan invoeren.
Als ik een browser site zie kan ik inderdaad een url invoeren via dat systeem. Echter bij het maken van een account of het invullen van je wachtwoord verschijnt dat ‘toetsenbord’.
Dank voor de tip om het account via de Samsung site te maken, maar ik moet het nog wel op de tv daarna invoeren denk ik. Ik ga het iig proberen.
Ik heb een nieuwe Samsung tv met originele afstandsbediening. Die heeft ook geen cijfer en lettertoetsen. Dus dat is normaal. Je zal met het toetsenbord op scherm alle tekens in moeten voeren. Dat moet lukken.
De KPN tv-ontvangers komen inderdaad met een eigen afstandsbediening. De DVS1200 staan hier echter los van. Dit is enkel een manier om draadloos TV te kunnen kijken met een tv-ontvanger die geen wifi heeft. Met de DVS1200 verplaatst je internet over het stroomnetwerk. Dit kan goed werken, maar het kan niet gegarandeerd worden omdat er zoveel storingsbronnen zijn. Daarom gebruiken wij ze ook niet meer.
Ik begrijp dat je graag TV wilt kunnen aanbieden aan jouw B&B gasten en dat je daarom de DVS1200 had aangeschaft. Laten we kijken naar de alternatieven.
Het eerste alternatief is er eentje die ook al door de community is gegeven: Digitenne. Met KPN Digitenne kijk je draadloos digitale tv via het zogenaamde DVB-T signaal. Dit houdt in dat je jouw zenders ontvangt via de KPN zendmast. Deze worden opgepikt door de Digitenne antenne en uiteindelijk vertaald naar beeld en geluid op je tv door de tv-ontvanger. De kosten zijn niet geheel onbelangrijk: als je KPN TV in jouw abonnement hebt, dan is een Digitenne ontvanger net zo duur als een tv-ontvanger, namelijk € 5,- per maand. Je kunt er dus voor kiezen om een aantal van jouw tv-ontvangers om te wisselen voor Digitenne ontvangers. Zo kunnen jouw B&B gasten wel draadloos televisie kijken, maar deel jij niet jouw abonnement. Wel zo veilig ook.
Vind je het geen probleem dat jouw gasten op jouw account TV kijken? Dan kan je ook kiezen om SuperWifi aan te schaffen. Ik weet niet hoeveel B&B kamers jij hebt, maar laten we voor het gemak even uitgaan van 2. Je schaft dan 2 SuperWifi aan, dit kan in onze webshop: 2 KPN SuperWifi punten. Hiermee worden ze jouw eigendom en mag je ze altijd houden. Goed, hoe dan verder? Je plaatst 1 SuperWifi punt in de buurt van jouw tv-ontvanger. Vervolgens kan je jouw tv-ontvanger met een kabel aansluiten op de SuperWifi, net zoals je bij de DVS1200 hebt gedaan. Zo kan je toch draadloos televisie kijken, én je breidt ook nog eens het wifinetwerk uit. Vinden jouw gasten vast ook fijn. Liever eerst proberen? Dat kan! Je kunt de SuperWifi ook bij ons huren. Meer informatie daarover lees je hier: KPN SuperWifi: supergoede wifi voor in je hele huis.
Je zou ook kunnen overwegen om over te stappen naar KPN TV+. De KPN TV+ Box is namelijk een tv-ontvanger die ook op wifi werkt. Deze werkt op Android en biedt daarmee ook de mogelijkheid om andere apps te installeren. Zo kunnen jouw gasten ook nog andere streamingsdiensten bekijken, als je hen die mogelijkheid wilt bieden. Wil je meer info hierover? Maak dan een belafspraak. We bellen jou dan op een moment dat het jou uitkomt. Mijn collega kan je alles vertellen, ook over de kosten.
Een laatste mogelijkheid is er eentje die ook al hier genoemd is: namelijk het gebruik van de Smart TV app. Veel Smart TV's werken tegenwoordig op wifi. Geen gedoe met kabels, dus. Maar ik begrijp dat je hier een beetje vast loopt. Je hebt wel een wifiverbinding gekregen, maar om de KPN Smart TV app te kunnen gebruiken, heb je een Samsung account nodig. Je hebt de tip gekregen om eerst een account aan te maken via een browser op een ander apparaat en daarna in te loggen op jouw TV. Hopelijk lukt dat. Ik moet er alleen wel bij vermelden dat de KPN Smart TV tijdelijk niet te downloaden is, omdat we overgaan op een nieuwe app, welke vanaf vandaag gedeeltelijk beschikbaar komt. Hij komt in eerste instantie beschikbaar voor 5 type TV's, waarvan de jouw er niet 1 is. Dus ik zou daarom zelf eerst aanraden om te kijken naar een ander alternatief.
Als laatste wil ik ook nog even in gaan op jouw vraag om een monteur te sturen. Als je graag hulp wilt bij het werkzaam maken van televisie in jouw B&B, dan kan je een servicemonteur inplannen. Kijk op onze website (klik de link) voor meer informatie en de kosten.
Opmerking bij punt 4 @Denise van KPN .
Voor Tizen, Samsung, komt de nieuwe app nog niet. Daar is de oude, huidige, nog wel degelijk in de Store te vinden.
In de Android-TV / Google-TV Play Store is de app momenteel echt niet beschikbaar inderdaad.
@AdrianusB . In het bekende tv programma over b&b zag ik dat een eigenaar een NLziet abonnementje had genomen. Dat kost maar € 8,95 per maand en er kan met meerdere tv's tegelijk gekeken worden. Je hoeft het voor meer kamers dus maar één keer te nemen. De app is er voor alle smart-tv's vanaf 2017.
Je houdt dan ook je privacy op je eigen KPN TV.
Het nadeel van NLziet is wel dat je daar weer een profiel moet hebben:
Je zou dan 1 à 2 profielen kunnen aanmaken met B&B 1 en B&B 2. En deze kun je ook op je mobiel installeren zodat jij daar de beheer over houdt. Niet dat iedere gast een profiel aanmaakt.
Gewoon 1 profiel wat je b&b noemt kan ook ook hoor, Dennis.
Die verschillende profielen zijn alleen voor de voorkeuren van de verschillende vaste gebruikers. Als voor 'mijn series’ en ‘kijk later’.
Gewoon 1 profiel wat je b&b noemt kan ook ook hoor, Dennis.
Die verschillende profielen zijn alleen voor de voorkeuren van de verschillende vaste gebruikers. Als voor 'mijn series’ en ‘kijk later’.
Wat ik hiermee wil zeggen is dat gasten profielen kunnen aanmaken, dat is denk ik niet de bedoeling. Vond het dan raar dat dit niet te blokkeren is, zodat er geen profielen aangemaakt kunnen worden door gasten.
Reageer
De Kennisbank
Heb je vragen over diensten, producten of wil je weten hoe je modeminstellingen verandert? Vind het antwoord op de meest gestelde vragen in onze Kennisbank
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.