Skip to main content

Ik heb een TV+ abonnement met opnemen. In de app kan ik op mijn eigen IPad Pro programma’s opnemen. Als ik dit wil doen in de app op de IPad mini van mijn vouw, ontbreekt de optie ‘opnemen’. Ook herinstalleren van de app biedt geen soelaas. Overigens, na verwijdering van de app blijkt niet alles volkomen gewist. Bij herinstalleren zijn de persoonlijke gegevens weer mee ingeladen. Ook afsluiten nan de IPad mini en weer opstarten maakt hierbij geen verschil. Ik log op beide apparaten in onder hetzelfde account.

Hi @John_E, apart dat opnemen alleen niet lukt op de iPad mini van je vrouw. Het is ook wel opvallend dat de app niet helemaal lijkt te verwijderen, aangezien je zegt dat hij de persoonlijke gegevens later gewoon nog weet. Ik vermoed dat dat er iets mee te maken heeft, dat opnieuw installeren niet helpt. Want dit helpt in veel gevallen goed.

Hoe verwijder je de TV+ app op de iPad mini? Als je de app verwijdert - dan de iPad uitzet - daarna opnieuw opstart - en dan de TV app weer installeert: hoe gaat het dan? En welke versie van de TV+ app staat erop? 


App verwijderen, daarna IPad opnieuw opstarten en app opnieuw installeren: geen verschil. Ik heb wel ontdekt dat de app gegevens van een oud abonnement telkens weer inleest; hoewel dit een abonnement was met TV opnemen. Als ik de oude gegevens probeer te overschrijven, kom ik in een cirkel terecht: ik vervang de username en wachtwoord door het nieuwe, ga naar de tab met abonnementscode en pincode en vul deze in. Als inlog kan ik niet opnemen en blijkt dat de app de oude abonnementscode weer hanteert. Als ik switch tussen de tab KPN ID en deze aanpas, en ik ga dan naar de tab abonnementsnummer, en vul daar het abonnementsnummer in + pincode, en ga vervolgens terug naar KPN ID, dan is het wachtwoord weg. Vul ik het wachtwoord weer in en ga naar de tab abonnementsnummer, dan staat daar weer een fout abonnementsnummer. Ik heb bij de instellingen van de IPad ook de bewaarde KPN Inloggegevens weggeveegd: helpt niks. Arghhh.


He wat frustrerend @John_E. Ik vind het wel apart dat de app dingen lijkt te onthouden terwijl je de app verwijderd hebt. Lukt het om het account uit te loggen op die iPad? En eventueel daarna opnieuw te installeren, waarna je opnieuw kunt inloggen? 


Nog even een toevoeging hierop @John_E, als je aan het inloggen bent kan je beter niet switchen tussen de inlogopties. Oftewel tussen inloggen met je KPN ID of abonnementsnummer. Want dan vergeet hij de gegevens (wachtwoord) die je net ingevuld hebt, als je nog niet op inloggen gedrukt hebt. 

Je kunt het beste één inlogmanier kiezen. Die gegevens vul je in, bijvoorbeeld je KPN ID en wachtwoord, en dan log je in. Dan moet het goed gaan.


Over inloggen: met alleen abonnementsnummer en pincode kan dit niet. KPN ID en wachtwoord moeten ingevuld zijn. Bij nog een keer proberen houdt hij nu het correcte abonnementsnummer wél vast, maar opnemen kan na inloggen nog steeds niet. Opnieuw app verwijderen en opnieuw installeren: automatisch roept de app een oud e-mail adres en abonnementsnummer weer op. Veeg ik foute abonnementsnummer weg en log in met e-mail adres en wachtwoord: ik kan weer niet opnemen. Het is net of de Ipad gegevens vasthoud. Bij installeren van de app krijg je immers ook het wolkje van ‘ herinstalleren ‘ in plaats van een nieuwe installatie. Ondanks dat ik eventuele bewaarde wachtwoordgegevens uit de Ipad heb geveegd.


@John_E  Als ik jouw uitleg zo lees, denk ik niet dat 't met inloggen verkeerd gaat. Volgens mij doe je dat helemaal goed, maar gaat 't ergens anders niet goed met de gegevens. Heb je heel toevallig meerdere abonnementen (oftewel klantnummers) aan jouw KPN ID gekoppeld? Van meerdere gezins- of familieleden bijvoorbeeld, zodat je het abonnement en facturen kunt bekijken?

 Ik zoek ook graag even met je mee. Vul je je forumprofiel zo volledig mogelijk in met je NAW-gegevens en klantnummer? Dan kan ik je gegevens erbij pakken. Geef je een seintje hier zo gauw je dat gedaan hebt?


@John_E  Ik denk dat je de app beter kan verwijderen via de iPad opslag, hier kan je nl alles verwijderen ook de gegevens. Zal hier wel ergens staan, app kiezen en alles verwijderen.

Instellingen' > 'Algemeen' > ''apparaat]-opslag


&DX11 : dit was wel de tip waar ik naar op zoek was (verwijder alles van de app), maar helaas: er blijft toch wel iets achter, het opnieuw downloaden van de app uit de appstore gaat met het wolkje met het downloadpijltje, en niet met de knop ‘download’ bij verse downloads. Vervolgens vervalt de app weer in zijn oude gewoonten.

 

&Alexandra: ik heb de gegevens aangevuld, ik heb inderdaad twee verschillende abonnementen op twee adressen. Echter het klantnummer dat telkens in de app verschijnt na opnieuw installeren is geen van beiden.


Ah, misschien dat je door de meerdere abonnementen in jouw KPN ID de opname optie niet ziet in de TV+ app. Kan je dat voor me testen? 

Hier vind je uitleg hoe je een abonnement kunt ontkoppelen van jouw KPN ID. Als je dat doet en je test het nog eens op de iPad, kan je dan wel opnemen? En als je daarna het abonnement weer koppelt aan je KPN ID, hoe gaat het dan?


Reageer