Skip to main content

Goedemiddag,

Sinds een ruimere tijd problemen wanneer wij via KPN de apps Netflix, Videoland en NPO gebruiken.

Voornamelijk wanneer er tussen de apps gewisseld wordt.

De apps starten niet op, of het is niet mogelijk om iets af te spelen. In dit geval moet de ontvanger een aantal keer gereboot worden om het weer werkend te krijgen.

 

Huidig systeem:

  • TV-ontvanger: Arris VIP5202 (versie 5.189.202)
  • Modem: KPN box 12
  • TV-ontvanger is rechtstreeks (bekabeld) aangesloten op het modem.
  • Het is, vanwege de iets oudere tv, niet mogelijk om de apps via de tv te openen.

Iemand een idee hoe dit opgelost kan worden?

Groet,

Jessy van Gulick

Ik heb exact hetzelfde, vaak moet je zo'n 5 minuten wachten als je naar de volgende app wil. 

Dit is de hardwarematige beperking van deze ontvangers, waarschijnlijk te weinig geheugen. 

Er is ooit wel eens eens gezegd dat er nog naar gekeken ging worden, maar heb er weinig vertrouwen in dat ze dit nog gaan oplossen voor de oudere ontvangers. 


Hi @Jessy051095! Deze heb ik inderdaad vaker langs horen komen.

Er komen nog regelmatig updates voor interactieve TV, dus als de standaard tips voor het oplossen van problemen met interactieve TV niet werken, abonneer je dan op de Product Updates. 

Dan krijg je vanzelf bericht wanneer er een nieuwe update komt. 🙂


Hi @Jessy051095! Deze heb ik inderdaad vaker langs horen komen.

Er komen nog regelmatig updates voor interactieve TV, dus als de standaard tips voor het oplossen van problemen met interactieve TV niet werken, abonneer je dan op de Product Updates. 

Dan krijg je vanzelf bericht wanneer er een nieuwe update komt. 🙂

De eerste klachten hierover zijn al van ruim een jaar geleden. Zo ongeveer begonnen na de introductie van de nieuwe Videoland app. Elke keer wordt verwezen naar de updates. Maar wees nou eerlijk, staat dit probleem nog ergens op de prioriteitenlijst? Is er überhaupt nog een lijst met problemen van deze oude ontvangers waar actief aan gewerkt wordt?

Ik zal wel weer te kritisch zijn maar krijg het idee dat we een beetje aan het lijntje gehouden worden en jullie hopen dat iedereen dan maar zo snel mogelijk overstapt op TV+. 


Hi @Jessy051095! Deze heb ik inderdaad vaker langs horen komen.

Er komen nog regelmatig updates voor interactieve TV, dus als de standaard tips voor het oplossen van problemen met interactieve TV niet werken, abonneer je dan op de Product Updates. 

Dan krijg je vanzelf bericht wanneer er een nieuwe update komt. 🙂

De eerste klachten hierover zijn al van ruim een jaar geleden. Zo ongeveer begonnen na de introductie van de nieuwe Videoland app. Elke keer wordt verwezen naar de updates. Maar wees nou eerlijk, staat dit probleem nog ergens op de prioriteitenlijst? Is er überhaupt nog een lijst met problemen van deze oude ontvangers waar actief aan gewerkt wordt?

Ik zal wel weer te kritisch zijn maar krijg het idee dat we een beetje aan het lijntje gehouden worden en jullie hopen dat iedereen dan maar zo snel mogelijk overstapt op TV+. 

Helaas moet ik me hier volledig bij aansluiten… Zoals ook al aangegeven wordt komt dit onderwerp regelmatig terug. Wilt dus zeggen dat meer klanten van KPN hier problemen mee hebben en er nog altijd geen oplossing is.


Ik heb het nagevraagd en het is bij deze ontvanger geen bekend issue. Van de oudere ontvangers is de 5202 de beste dus mag je verwachten dat het wisselen van de apps goed werkt. Dus ik ben benieuwd of

de standaard tips voor het oplossen van problemen met interactieve TV 

helpen. 

Mocht dit niet helpen, laat het hier dan weten. Als er veel recente meldingen zijn en iedereen hetzelfde ervaart dan moeten we dit onderzoeken. 🙂


Ik heb het nagevraagd en het is bij deze ontvanger geen bekend issue. Van de oudere ontvangers is de 5202 de beste dus mag je verwachten dat het wisselen van de apps goed werkt. Dus ik ben benieuwd of

de standaard tips voor het oplossen van problemen met interactieve TV 

helpen. 

Mocht dit niet helpen, laat het hier dan weten. Als er veel recente meldingen zijn en iedereen hetzelfde ervaart dan moeten we dit onderzoeken. 🙂

Bij mij niet geholpen. 

Zie ook onderstaande topic... 

 


Ik heb het nagevraagd en het is bij deze ontvanger geen bekend issue. Van de oudere ontvangers is de 5202 de beste dus mag je verwachten dat het wisselen van de apps goed werkt. Dus ik ben benieuwd of

de standaard tips voor het oplossen van problemen met interactieve TV 

helpen. 

Mocht dit niet helpen, laat het hier dan weten. Als er veel recente meldingen zijn en iedereen hetzelfde ervaart dan moeten we dit onderzoeken. 🙂

Het lijkt erop dat het herstellen naar de fabrieksinstellingen ervoor gezorgd heeft dat de problemen met het wisselen tussen de verschillende apps verdwenen zijn. Althans, tot nu toe.

Wel valt het mij op dat het geluid (en soms ook het beeld) af en toe voor ongeveer 2 seconde wegvalt. Het beeld gaat dan op zwart.


Fijn dat het met de apps nu in elk geval goed gaat @Jessy051095! 

Wat het beeld en geluid betreft, gebeurt dit bij live TV kijken, of alleen bij de opnames/terugkijken bijvoorbeeld?
Heb je al gecontroleerd of de HDMI kabel goed in de ontvanger en de TV zit? 


@Sanne van KPN tot nu toe alleen bij get gebruik van de apps. Nog niet voorgekomen bij het kijken van live tv.


Goedemiddag @Sanne van KPN ,

 

4 maanden geleden dit topic geopend omdat ik problemen had wanneer ik deed wisselen tussen de verschillende apps.

Toen ik het ontvanger terug gezet heb naar fabrieksinstellingen leken de problemen opgelost. Echter nu 4 maanden later beginnen de problemen zich weer voor te doen.

Nu kan ik de ontvanger natuurlijk weer terugzetten naar fabrieksinstellingen, echter is dit natuurlijk geen blijvende oplossing.

Zou je dit weer kunnen oppakken?

 

Alvast bedankt!


Ook hier blijven de problemen aanhouden, het opstarten van Prime is vaak een drama, ontvanger loopt dan echt vast en start na een aantal minuten opnieuw op. En het snel schakelen van Videoland naar Netflix blijft onmogelijk.

Ik ga niet elk weekend de ontvanger terugzetten naar fabrieksinstellingen, ik wil gewoon iets kunnen kijken wanneer ik wil.


Beste @Jessy051095, goed dat je je weer meldt. Vervelend dat de problemen weer terug lijken te zijn! Ik zou je toch willen adviseren om de ontvanger nog één keer terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Verder ben ik benieuwd hoe je tussen de verschillende apps wisselt. Zou je de apps echt eens af willen sluiten, via ‘sluit af’/’afsluiten’ in de app? Dat gaat, afhankelijk van welke app, via het menu van de app of door op de afstandsbediening steeds ‘terug’ te kiezen, totdat je de vraag krijgt of je af wilt sluiten. Als je het op die manier doet, ervaar je dan ook dat er problemen ontstaan?

 

Dit geldt eigenlijk ook voor jou, @j3roentje. Sluit je de apps op een correcte manier af?


Beste @Jessy051095, goed dat je je weer meldt. Vervelend dat de problemen weer terug lijken te zijn! Ik zou je toch willen adviseren om de ontvanger nog één keer terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Verder ben ik benieuwd hoe je tussen de verschillende apps wisselt. Zou je de apps echt eens af willen sluiten, via ‘sluit af’/’afsluiten’ in de app? Dat gaat, afhankelijk van welke app, via het menu van de app of door op de afstandsbediening steeds ‘terug’ te kiezen, totdat je de vraag krijgt of je af wilt sluiten. Als je het op die manier doet, ervaar je dan ook dat er problemen ontstaan?

 

Dit geldt eigenlijk ook voor jou, @j3roentje. Sluit je de apps op een correcte manier af?

Ik sluit de apps op de juiste manier, doe je dat niet dan is het helemaal drama, dan loopt die helemaal vast en dan moet zelfs de stroom eraf. Dus dat juist afsluiten ook leer je snel.

Ik denk dat die ontvanger technisch gezien gewoon aan zijn max zit, lijkt echt een geheugen issue te zijn met de huidige apps.


Beste @Jessy051095, goed dat je je weer meldt. Vervelend dat de problemen weer terug lijken te zijn! Ik zou je toch willen adviseren om de ontvanger nog één keer terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Verder ben ik benieuwd hoe je tussen de verschillende apps wisselt. Zou je de apps echt eens af willen sluiten, via ‘sluit af’/’afsluiten’ in de app? Dat gaat, afhankelijk van welke app, via het menu van de app of door op de afstandsbediening steeds ‘terug’ te kiezen, totdat je de vraag krijgt of je af wilt sluiten. Als je het op die manier doet, ervaar je dan ook dat er problemen ontstaan?

 

Dit geldt eigenlijk ook voor jou, @j3roentje. Sluit je de apps op een correcte manier af?

De manier van wisselen tussen de apps is wisselend. De ene keer zoals je beschrijft. Dus de app volledig afsluiten en dan de andere app openen. Maar de andere keer terug naar tv en dan de nieuwe app openen.

In beide gevallen ervaar ik de problemen.

Denk ook, zoals @j3roentje al aangeeft, dat dit meer een geheugenissue is.


Sinds gister heb ik ook problemen om Videoland, Netflix en Disney+ te kijken. Na een paar minuten staat het beeld stil en krijg ik de melding dat er problemen zijn...Grrrr


@Marcia van KPN het resetten en volledig sluiten van apps heeft helaas niet geholpen. Het lijkt zelfs dat het volledig afsluiten van de apps voor meer problemen zorgt. Enig idee wat ik nog zou kunnend doen?


Ik geef jullie signalen opnieuw door! Voor in de tussentijd: je kunt deze apps ook via een smart tv bekijken, als je die hebt. Niet ideaal, maar ik wil het toch even delen!


Ik geef jullie signalen opnieuw door! Voor in de tussentijd: je kunt deze apps ook via een smart tv bekijken, als je die hebt. Niet ideaal, maar ik wil het toch even delen!

Maar deze problemen spelen nu al zo'n 2 jaar, heb het idee dat we een beetje aan het lijntje gehouden worden. Dat deze ontvangers het technisch gewoon niet meer aankunnen en/of dat jullie niet meer willen investeren in een oplossing omdat jullie graag iedereen op TV+ over willen hebben.

Er is nu al zovaak beloofd dat hier naar gekeken zou worden, dat er een oplossing zou komen. Tja een paar keer een NMC update met de tekst "In deze update worden deze problemen sterk verminderd", maar het is tot op heden nog steeds niet opgelost.

Is er nu na 2 jaar al bekend wat de oorzaak is? Hardware matig of software matig?

Is men nog actief bezig met deze ontvangers?

Gaat er nog een oplossing komen?


Laatste nieuws is dat we het probleem rond het switchen van bijv. Videoland naar Netflix herkennen en hieraan gaan werken. Ik verwacht dat dit met één van de volgende updates opgepakt wordt. 

 


Hier idem. Apps worden meestal op de juiste gesloten, soms niet, maar problemen blijven. 
Ben een half jaar geleden overgestapt van type abonnement en heb nu die kleine kastjes welke gewoonweg niet stabiel zijn. Voorheen met de grotere kpn kastjes zelden problemen. 
Hier moet een oplossing voor komen, dit is mega irritant. 
 


Terecht gekomen op dit forum nadat ik er klaar mee ben steeds de kpn tv box DIW7022 opnieuw op te starten om Netflix te kijken zonder dat hij blijft bufferen. Het geluid speelt dan bijvoorbeeld al wel maar het beeld blijft bufferen.

Vervolgens de app helemaal afsluiten en de TV box herstarten verhelpt het euvel voor even en gaat dan een paar dagen goed.

Het probleem blijft terugkeren, dus is geen oplossing maar een workaround om toch weer Netflix te kunnen kijken. Wanneer wordt hier wat mee gedaan @Marcia van KPN KPN, zo te lezen is dit probleem al veel langer bekend?


Wij hebben hetzelfde probleem.....denk dat ik gemiddeld per maand wel 4x mijn box reset (zowel harde reset als terugzetten naar fabrieksinstellingen). Hetzelfde geldt voor de wifi-verbinding. Daar waar ik altijd verbinding had, is er opeens niks meer. Ben al jaren klant bij KPN maar blijkbaar moet de trouwe klant het maar blijven doen met dat wat ze destijds hebben gekregen. En dan wel elk jaar weer meer moeten betalen voor deze waardeloze shit!                       

Wanneer wordt die oude meuk eindelijk eens vervangen KPN?? Of nemen jullie pas actie wanneer de klant aangeeft zijn abonnementen te willen beëindigen....want in die fase zitten wij!!!


@Marcia van KPN ik ben heel erg benieuwd. Er is ons al vaker verbetering beloofd.. Vertrouwen begint nu een beetje op te raken helaas..


KPN komt hier nog een gepaste reactie op, maar liever nog; een oplossing?? 
 


Reageer