Skip to main content

Ik kan verbinden met de chromecast maar als ik nu kijken indruk dan zie ik wat ik wil kijken maar het scherm blijft zwart

Welkom op de KPN Community, ​@Wienman💚 Balen dat je problemen met casten ervaart. Ik denk graag met je mee. Maar moet je wel eerlijk zeggen dat ik op dit moment erg weinig informatie heb. Ik wil je daarom wat vragen stellen. Kan je deze allemaal beantwoorden?

• Ik neem aan dat het gaat om de KPN TV+ app. Op welk apparaat heb je deze geïnstalleerd? Welke softwareversie heb je hierop draaien?
  • Heb je de nieuwste versie van de KPN TV+ app?
  • Heb je de KPN TV+ app ook al eens opnieuw geïnstalleerd?
  • Heb je jouw toestel al eens opnieuw opgestart?
  • Zie je helemaal niks als je cast? Hoor je wel geluid of ook niet?

Het lijkt al beter te gaan maar soms duurt het wel een halve minuut voordat het scherm niet meer zwart is.

soms werkt het wel normaal en soms werkt het niet en blijft het scherm zwart. 

het gaat om de KPN TV+ app 

de app staat op een iPhone 13 met de iOS versie 18.1.1
het is de nieuwste versie

De App is een keer verwijderd en weer toegevoegd 

De telefoon en de chromecast zijn beide opnieuw opgestart.

op het scherm is te zien welke zender je wil kijken maar verder is het beeld zwart en is er ook geen geluid.

Dat klinkt als hetzelfde probleem als in dit topic is beschreven: 

In dit topic is het TV team ook even actief geweest link]. Zij hebben aangegeven het probleem te kunnen reproduceren en er wordt gewerkt aan een oplossing. Dit zijn de workarounds voor nu:

• het issue is er niet als je cast vanuit tv.kpn.com
  • het even stroomloos maken van je chromecast (of cast-device) kan écht voor even helpen, maar soms ook niet

Verder is het wachten op een update van de KPN TV+ app waarmee dit verholpen wordt. Houd daarvoor onze Product Updates in de gaten.

Reageer