Skip to main content

We hebben sinds de glasvezelaansluiting elke avond tot ongeveer 22.00 uur problemen met het kijken van opnames. Dan krijgen we de foutmelding STB-zap-03/-40462. Een programma via de gids terugkijken lukt dan ook niet of deze loopt vast. Na 22.00 uur hebben we geen enkel probleem meer.
De tvontvanger heb ik gereset naar de fabrieksinstellingen, het modem opnieuw opgestart. Een andere patchkabel geprobeerd (zit rechtstreeks in het modem),  maar het probleem is niet opgelost. Mijn overbuurman heeft precies hetzelfde probleem sinds hij aangesloten is op glasvezel.
Voor onze glasvezelaansluiting hadden we nergens problemen mee.
Het lijkt op een capaciteitsprobleem dat zich buiten ons huis afspeelt. Hoe kan dit verholpen worden?

Is het om 22 uur (uit de titel “Sinds glasvezelaansluiting probleem met opnames terugkijken om 22:00 uur”, of tot 22 uur (uit je bericht, “elke avond tot ongeveer 22.00 uur” en je opmerking over capaciteitsproblemen)? Ik denk “tot”, en je kunt via de drie puntjes rechtsonder je eigen bericht “melden” om een moderator te vragen de titel aan te passen.

Die foutcode kan ik niet vinden in Oplossen foutcode KPN TV, maar die gebruikersinterface is superslecht. Ik zie elders:

Deze foutcode geeft aan dat de tv ontvanger de verbinding met het tv netwerk even kwijt is.

Maar dat had je denk ik al bedacht.

Ja klopt, heel scherp van je! Ik heb het gemeld bij de moderator. 
Ik heb net 45 minuten met de KPN gebeld. Natuurlijk moest eerst alles weer gereset worden. (Dat had ik al 6 keer gedaan).
De KPN vermoedt nu een storing. Er is een storingsformulier aangemaakt en hopelijk wordt het ooit verholpen. Ik woon in een plaats met weinig inwoners. Er zijn geen andere meldingen, dus ik vermoed dat dit nog wel een poos kan gaan duren.

Ik zou de overburen dan toch ook even laten bellen.

En misschien valt er nog iets te testen met de KPN speedtest, bij jullie en de buren? Misschien dat de televisieontvanger het gewoon iets eerder opmerkt dan andere apparatuur die je thuis gebruikt? (Overigens zal je televisieontvanger het netwerk wel iets anders gebruiken dan zo’n speedtest, denk ik.)

Hallo ​@Annasuzanna, wat een vervelende toestand, dat je tot laat in de avond problemen ondervindt. Ervaar je ook problemen met het internetten? Of is het enkel televisie waarbij er problemen zijn?

In ieder geval behoort jouw verbinding natuurlijk goed te werken. Ik kijk dan ook graag voor je na wat de status is van de aangemaakte storingsmelding. Zou jij dan jouw community profiel in willen vullen? 

Beste Jeroen,
Ik heb mijn community profiel ingevuld.
Wij hebben alleen problemen met het opnames terugkijken en in de gids terugkijken via de tv-ontvanger en het gebruik van apps op onze smarttv. De tv ontvanger en de smarttv zijn beiden met een eigen patchkabel verbonden met het modem. Gisterenavond (zondag) hebben we een hele avond zonder problemen opnames kunnen terugkijken. Vanavond (maandag) konden we geen enkele opname terugkijken.
Op mijn chromebook heb ik trouwens geen enkel probleem met terugkijken via tv.kpn.com. Dat werkt zonder problemen.
Fijn dat je de status van de storingsmelding zou willen nakijken.

De melding die is aangemaakt, ligt inmiddels bij de technische dienst om verder te onderzoeken. Zij zullen telefonisch contact opnemen in verband met de problemen. 

Reageer