Skip to main content

Afgelopen zomer hebben we de gloednieuwe TV+ App gelanceerd voor je smartphone en tablet. Nu nodigen we je van harte uit om deel te nemen aan de bètatest van onze nieuwe KPN TV+ App voor Smart TV! Net als de mobiele app is deze ontworpen om je kijkervaring te verbeteren door live tv en streamingdiensten te combineren in één handige app op je Smart TV.


Doel van de test

We willen de app zo gebruiksvriendelijk mogelijk maken voordat voordat we deze voor alle klanten beschikbaar stellen. We horen graag hoe de app presteert, of alles soepel werkt, en of je gemakkelijk vindt wat je zoekt.

 

Waarom meedoen?

Met de nieuwe KPN TV+ App voor Smart TV vind je snel en eenvoudig waar je favoriete films en series beschikbaar zijn. Je kunt al je streamingdiensten en tv-zenders combineren in één app. We zoeken testers die zowel live tv kijken als streamingdiensten gebruiken, om ons te helpen de app te perfectioneren.

 

Wat vragen we van jou als tester?

Je test de komende periode intensief en geeft je mening op de KPN Community in een besloten testgroep. 
Let op: deze bèta gaat exclusief via onze community. Niet via andere sociale media of telefonische klantenservice. Je zult dus actief op onze community moeten zijn.

We waarderen jouw feedback enorm! We willen graag weten:

  • Hoe gebruiksvriendelijk de app is?
  • Of je eenvoudig kunt vinden wat je zoekt?
  • Hoe ervaar je de aanbevelingen en het zoekproces?
  • Zijn er functies die je mist of graag toegevoegd zou zien?

 

Wanneer kan je meedoen?

Om mee te kunnen doen aan de test, hebben wij de volgende eisen:

Technische eisen:

Je moet je een Smart TV hebben die voldoet aan de volgende technische eisen:

  • Android TV: bijvoorbeeld een Sony, Philips, Sharp, Grundig of Chromecast met Google TV, met een minimaal besturingssysteem van 7.0
  • Samsung Tizen TV: minimaal besturingssysteem van Tizen 5.5
  • LG met WebOS: nog geen minimale versie vereist

Controleer of je TV geschikt is:
Om te bepalen of jouw TV geschikt is, kijk je of deze toegang heeft tot de Google Play Store en of het besturingssysteem minimaal 7.0 is, en voor Tizen is versie 5.5 vereist.


Algemene eisen:

  • Je hebt op dit moment KPN Internet en TV
  • Je hebt of maakt een KPN Community account aan.
    Zorg dat je een KPN Community account hebt aangemaakt voordat je je aanmeldt.
     

Hoe lang duurt het testen?

Dat is afhankelijk van hoe het testen gaat. Je zult merken dat de app al voor een groot gedeelte af is. We willen nu graag veel klanten de app laten testen om te kijken of alles werkt zoals we verwachten. Jouw input helpt ons om de laatste verbeteringen door te voeren en ervoor te zorgen dat de app perfect aansluit op de behoeften van onze gebruikers.

Mogelijk vragen we je in de periode daarna om de nieuwste verbeteringen als eerste testen, voordat ze worden aangeboden aan alle klanten.

 

Geïnteresseerd? Meld je dan nu aan!

Heb je een geschikte Smart TV? Vul dan snel het onderstaande formulier in:
 

Meld je nu aan!

 

 

De inschrijving blijft open tot nader order. Zodra het testen van start gaat, laten wij het in dit topic weten!

Na selectie ontvang je tussen eind oktober en begin november een link om de app te downloaden, samen met uitnodiging tot een besloten groep waar je jouw feedback kunt delen.

We kijken uit naar je deelname en waardevolle input!

Heb je vragen over het testen? Laat het vooral weten in een reactie hieronder.

Mischien voorbarig maar ik heb een vraag:

Geef5 de app 4k resolutie weer?

Nee waarschijnlijk niet, in de zin dat  je TV of Android box dit zal opschalen.  De geleverde content zal geen 4K resolutie zijn en geen HDR.

On topic.

Eerst natuurlijk die testfase afwachten toch is de gestelde vraag wel interessant hoelang na de officiele introductie van deze app houd de huidige versie zijn ondersteuning? 

Ik heb een Samsung  uit 2018 op de slaapkamer daarop gebruiken wij de app om af en toe iets te kijken.


Mischien voorbarig maar ik heb een vraag:

Geef5 de app 4k resolutie weer?

Nee waarschijnlijk niet, in de zin dat  je TV of Android box dit zal opschalen.  De geleverde content zal geen 4K resolutie zijn. 

Ik neem aan dat, als de twee overgebleven 4K zenders net als op de TV+ Box bekeken kunnen worden, dit dan ook gewoon in 4K zou moeten zijn.


Mischien voorbarig maar ik heb een vraag:

Geef5 de app 4k resolutie weer?

Nee waarschijnlijk niet, in de zin dat  je TV of Android box dit zal opschalen.  De geleverde content zal geen 4K resolutie zijn. 

Ik neem aan dat, als de twee overgebleven 4K zenders net als op de TV+ Box bekeken kunnen worden, dit dan ook gewoon in 4K zou moeten zijn.

Zijn die twee kanalen nu ook in 4K beschikbaar via de itv app? In dien nee verwacht ik niet dat dit heel anders zal zijn. En ik interpreteer de vraag van Steffen slaande op het totaal aanbod niet die twee kanalen. Er is natuurlijk ook nog het huur aanbod van Pathé wordt dat via de mediaboxen en de huidige app in 4K geleverd?


Rowi. schreef:

Zijn die twee kanalen nu ook in 4K beschikbaar via de itv app? In dien nee verwacht ik niet dat dit heel anders zal zijn.

In de huidige smart-TV app worden die zenders niet aangeboden, maar dat wil uiteraard niet zeggen dat dat dan ook niet het geval zal zijn in de nieuwe app,

 

Rowi schreef:

En ik interpreteer de vraag van Steffen slaande op het totaal aanbod niet die twee kanalen. Er is natuurlijk ook nog het huur aanbod van Pathé wordt dat via de mediaboxen en de huidige app in 4K geleverd?

Ik verwacht dat de content van OTT diensten gewoon in de hoogst mogelijke kwaliteit bekeken zal kunnen worden en dat betekent dat 4K content van een OTT dienst via de app ook in 4K gekeken zal kunnen worden. Als Pathé thuis dus 4K content heeft dan verwacht ik dat dit ook via de app zo zal zijn.

Er hoeft mijns inziens dus geen enkel verschil te zijn tussen de TV+ Box en de TV+ app voor smart TV.


 

"Er hoeft mijns inziens dus geen enkel verschil te zijn tussen de TV+ Box en de TV+ app voor smart TV."

 

Dat dat er niet hoeft te zijn, betekent niet dat dit verschil er niet zal zijn. Want in diezelfde analogie verwacht ik dan ook dezelfde bitrate van de reguliere kanalen. We weten allebei dat er op dit moment wel degelijk verschil is tussen de TV boxen en de app/website.


Want in diezelfde analogie verwacht ik dan ook dezelfde bitrate van de reguliere kanalen. 

En ook daar zou het maar zo kunnen dat de TV streams van de TV+ app voor smart TV identiek gaan worden aan de unicast streams van de TV+ Box.

Nu is dat nog niet het geval maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat dat ook zo zal blijven.

Waar ik overigens op hoop is dat zowel de TV+ Box als de TV+ app voor smart TV bij unicast h.265 (hevc) streams zullen gaan krijgen. Wellicht is dat voor nu nog ijdele hoop maar "wat niet is kan nog komen".


Kpn tv +app werkt niet op IPad krijg melding niet in abonnement of inhoud niet meer beschikbaar.

waardeloos de oude app werkte prima!


Kpn tv +app werkt niet op IPad krijg melding niet in abonnement of inhoud niet meer beschikbaar.

waardeloos de oude app werkte prima!

Jouw opmerking heeft niets met de TV+ app voor smart TV te maken, je doet er verstandig aan om een apart topic te starten voor het probleem dat jij ervaart.


Thanks


Tussen eind oktober en begin november ontvangen we een link om de app te downloaden.

Is er al iemand die de link heeft ontvangen?
Misschien handig om te laten weten, in dit topic, zodra je de link hebt ontvangen, dan weten we in iedergeval dat het testen van start is gegaan.


@ko3st1 waarom quote je heel de startpost? Dat maakt het topic onoverzichtelijk.


Rowi. schreef:

Zijn die twee kanalen nu ook in 4K beschikbaar via de itv app? In dien nee verwacht ik niet dat dit heel anders zal zijn.

In de huidige smart-TV app worden die zenders niet aangeboden, maar dat wil uiteraard niet zeggen dat dat dan ook niet het geval zal zijn in de nieuwe app,

 

Rowi schreef:

En ik interpreteer de vraag van Steffen slaande op het totaal aanbod niet die twee kanalen. Er is natuurlijk ook nog het huur aanbod van Pathé wordt dat via de mediaboxen en de huidige app in 4K geleverd?

Ik verwacht dat de content van OTT diensten gewoon in de hoogst mogelijke kwaliteit bekeken zal kunnen worden en dat betekent dat 4K content van een OTT dienst via de app ook in 4K gekeken zal kunnen worden. Als Pathé thuis dus 4K content heeft dan verwacht ik dat dit ook via de app zo zal zijn.

Er hoeft mijns inziens dus geen enkel verschil te zijn tussen de TV+ Box en de TV+ app voor smart TV.

De vraag is: komt er 4k en hdr ondersteuning, als de app mijn tv box gaat vervangen wil ik dezelfde kwaliteit houden. Ps als andere streamingsdiensten met lice content het aan kunnen zou ik niet begrijpen waarom dat niet in de kpn app zou kunnen, zeker met testfase lijkt mij dit goed om Te testen.

Ps 2 zenders zijn in 4k maar de films ed via het kpn aanbod zouden toch gewoon 4k moeten kunnen zijn?

 

 


Tussen eind oktober en begin november ontvangen we een link om de app te downloaden.

Is er al iemand die de link heeft ontvangen?
Misschien handig om te laten weten, in dit topic, zodra je de link hebt ontvangen, dan weten we in iedergeval dat het testen van start is gegaan.

Ik versta tussen eind oktober en begin november eerder volgende week ergens, dan zijn de laatste dagen van oktober en de eerste dag van november.

Je zult vanzelf die informatie krijgen, ze hebben de inschrijving nu net anderhalve dag gesloten en zullen dan eerst gaan kijken wie ze allemaal uitnodigen op basis van de opgegeven informatie en hiervoor zullen meer handelingen nodig zijn dan een paar klikjes verwacht ik. Bij elk apart stukje ecosysteem qua appstore moeten mensen mogelijk gekoppeld worden, mede om te voorkomen dat er meer mensen het gaan gebruiken dan de genodigden.

Ik vermoed ook dat je in een speciaal deel van de community wordt toegevoegd na aanleiding van een uitnodiging voor feedback te kunnen geven. Zoiets moet natuurlijk als dat het geval is ook opgetuigd worden.


...ze hebben de inschrijving nu net anderhalve dag gesloten...

Ik denk nog niet dat de inschrijving al gesloten is anders zou het een beetje onzinnig zijn om die blauwe balk bovenin nog te tonen.

 


@wjb Daar heb je iets wat ik ook al eerder opmerkte, maar in het startbericht staat nog altijd.

De deadline voor aanmelding is 20 oktober 2024.

Mogelijk staat het er nog om verschillende redenen daarboven.

  • Zoals je aangeeft nog langer open.
  • Vanwege de storing met de header.
  • Vergeten te verwijderen.

@wjb Daar heb je iets wat ik ook al eerder opmerkte, maar in het startbericht staat nog altijd.

De deadline voor aanmelding is 20 oktober 2024.

Mogelijk staat het er nog om verschillende redenen daarboven.

  • Zoals je aangeeft nog langer open.
  • Vanwege de storing met de header.
  • Vergeten te verwijderen.

Of mogelijk vanwege een tekort aan inschrijvingen. 🤔

Of mogelijk vanwege "hoe meer zielen hoe meer vreugd". 🙂


Tussen eind oktober en begin november ontvangen we een link om de app te downloaden.

Is er al iemand die de link heeft ontvangen?
Misschien handig om te laten weten, in dit topic, zodra je de link hebt ontvangen, dan weten we in iedergeval dat het testen van start is gegaan.

Ik versta tussen eind oktober en begin november eerder volgende week ergens, dan zijn de laatste dagen van oktober en de eerste dag van november.

Je zult vanzelf die informatie krijgen, ze hebben de inschrijving nu net anderhalve dag gesloten en zullen dan eerst gaan kijken wie ze allemaal uitnodigen op basis van de opgegeven informatie en hiervoor zullen meer handelingen nodig zijn dan een paar klikjes verwacht ik. Bij elk apart stukje ecosysteem qua appstore moeten mensen mogelijk gekoppeld worden, mede om te voorkomen dat er meer mensen het gaan gebruiken dan de genodigden.

Ik vermoed ook dat je in een speciaal deel van de community wordt toegevoegd na aanleiding van een uitnodiging voor feedback te kunnen geven. Zoiets moet natuurlijk als dat het geval is ook opgetuigd worden.


He-le-maal correct, @MandersOnline: zo is het helemaal. We zijn hier druk mee bezig en zodra dit zo goed als rond is, zullen we een beslissing nemen over het inschrijven. Ik zal de datum zometeen aanpassen 😉.

 

Misschien handig om te laten weten, in dit topic, zodra je de link hebt ontvangen, dan weten we in iedergeval dat het testen van start is gegaan.


Zullen we zeker doen, @ko3st1!
 

Of mogelijk vanwege een tekort aan inschrijvingen. 🤔

Of mogelijk vanwege "hoe meer zielen hoe meer vreugd". 🙂

 

Be positive”… Altijd: ‘hoe meer zielen, hoe meer vreugd!’


Ik zie dat de inschrijving tot nader order open blijft, dus is mooi aangepast. Het zou wel kunnen betekenen dat we misschien beginnen met een klein clubje gezien de link en uitnodiging nog wel staan voor dezelfde periode. Misschien dat we dan juist moeten gaan werven voor meer zielen, omdat het zo vreugdevol is en we dit graag willen delen met zovelen. 😎


Ben reuze benieuwd naar de nieuwe app. Maar…

heb in formulier m'n Samsung uit 2019 vermeld bij Welke tv heb je? Of was het apparaat.

En bij m'n Google account pas de Nokia 8000. En ik heb sinds een weekje nu ook de Chromecast Google-TV 4k erbij.

Grootste verschil mag van mij zijn: eindelijk gebruik van gemaakte opnames van BBC First. (en voor anderen opnames van Duitse en Vlaamse zenders)


Grootste verschil mag van mij zijn: eindelijk gebruik van gemaakte opnames van BBC First. (en voor anderen opnames van Duitse en Vlaamse zenders)

Onderstaand mijn grootste "wensen":

  • User interface en bediening 100% gelijk aan die van de TV+ Box waarbij de gids dan dus een gigantische verbetering zal ondergaan t.o.v. de, mijns inziens, onbruikbare tegeltjesgids van de oude smart-TV app.
  • Kwaliteit TV streams gelijk aan unicast streams van de TV+ Box. Wellicht ijdele hoop ... maar toch.
  • Ondersteuning toetsen "TV" en "Gids/Guide" met exact dezelfde functionaliteit als op de TV+ Box i.c.m. de Comfort+ afstandsbediening.

Ik zie dat de inschrijving tot nader order open blijft, dus is mooi aangepast. Het zou wel kunnen betekenen dat we misschien beginnen met een klein clubje gezien de link en uitnodiging nog wel staan voor dezelfde periode. Misschien dat we dan juist moeten gaan werven voor meer zielen, omdat het zo vreugdevol is en we dit graag willen delen met zovelen. 😎

Zeker meer vreugd, maar er moet uiteraard ook kwaliteit zijn en niet alleen kwantiteit. Daarin kijken we kritisch naar wie zich opgeeft. 🤓


Zeker meer vreugd, maar er moet uiteraard ook kwaliteit zijn en niet alleen kwantiteit. Daarin kijken we kritisch naar wie zich opgeeft. 🤓

Dat begrijp ik geheel Alex. Je wilt mensen hebben die ook serieus feedback geven en niet iedereen die mee wil lopen met het nieuwste. Helaas als ik zo om mij heen kijk zie ik geen gegadigden die ik erbij kan betrekken.

Probleem is dat er of geen TV gebruikt wordt, een andere provider gebruikt wordt of gebruikers op datum zijn inclusief de door hun gebruikte apparaten. Bij mij maakt de Chromecast met TV meedoen mogelijk, anders zou mijn TV uit 2012 ook niet voldoen aan de minimale eisen.


Zeker meer vreugd, maar er moet uiteraard ook kwaliteit zijn en niet alleen kwantiteit. Daarin kijken we kritisch naar wie zich opgeeft. 🤓

Dat begrijp ik geheel Alex. Je wilt mensen hebben die ook serieus feedback geven en niet iedereen die mee wil lopen met het nieuwste. Helaas als ik zo om mij heen kijk zie ik geen gegadigden die ik erbij kan betrekken.

Probleem is dat er of geen TV gebruikt wordt, een andere provider gebruikt wordt of gebruikers op datum zijn inclusief de door hun gebruikte apparaten. Bij mij maakt de Chromecast met TV meedoen mogelijk, anders zou mijn TV uit 2012 ook niet voldoen aan de minimale eisen.

Het wordt wel gewaardeerd. 


Reageer