Skip to main content

Waarom is radiozender Joe nog steeds niet via KPN te beluisteren?

@PeterG 

Ik kijk naar een 110 Inch scherm! 

Ik heb 4K kastjes waar je niets op kan instaleren!

Die gebruiken veel meer dan meest verkochte 40 tot 50 inch inderdaad ​@Spiderman .

Heb je Ziggo's Next Mini?

De kpn kastjes hebben een optische audio uitgang. 

Overigens gaat Joe naar mijn mening niet bij kpn komen. Kpn gaat niet akkoord met de voorwaarden waaronder Joe met andere providers overeenkomst heeft. Joe gaat, ten opzichte van die eerdere overeenkomsten ook niet akkoord met andere (lagere natuurlijk) voorwaarden. Dan gaan die andere providers weer mopperen. Kortom. Joe komt niet in het kpn pakket.

Eens ​@PeterG 

Dit zijn ook hele goede opmerkingen: 

Zou het misschien kunnen dat DPG media (net als bij Ziggo) ook de themakanalen beschikbaar wilt/wou hebben op de digitale radiokanalen bij KPN?

Met de themakanalen bedoel ik dus: Qmusic Foute Uur, Nederlandstalig, Thema,  Non-Stop, Top40 en 90s&00s.

Bij Ziggo kwam in mei j.l. deze kanalen er ook bij toen JOE werd toegevoegd. Non-Stop had Ziggo al langer.

en 

De tijd dat providers per definitie voor doorgifte aan zenders betalen die ligt inmiddels achter ons. Dit geldt alleen nog voor een deel van de tv-zenders uit het basispakket. Bij verlenging van contracten van nichezenders en nieuwe radiozenders als jou moeten de zenders in de handen wrijven dat niet KPN aan hen maar zij aan KPN voor distributie moeten betalen. Ik denk dat je in het verlengde hiervan de situatie met JOE bij KPN moet bezien.

JOE probeert als een soort wanhoopspoging nu de klanten te bespelen. Maar het gaat hier puur om een financieel geschil met KPN. 

Die gebruiken veel meer dan meest verkochte 40 tot 50 inch inderdaad ​@Spiderman .

Heb je Ziggo's Next Mini?

De kpn kastjes hebben een optische audio uitgang. 

Ik zit hier op een KPN forum dus heb ik uiteraard KPN kastjes.

Maar logica gebied dat een optische uitgang niets uithaald als Joe niet in dat kastje zit hé. 👋🏻

JOE probeert als een soort wanhoopspoging nu de klanten te bespelen. Maar het gaat hier puur om een financieel geschil met KPN. 

Wat is dan die wanhoopspoging? Het stukje tekst op hun website? Als ze daar een link naar een petitie hadden was het anders. 

Ps PebbleTV heeft hun pagina om terug te keren bij Ziggo en KPN nog steeds actief staan.

​Maar ​@Spiderman 

Bij de DIW7022 kun je zelf apps downloaden. Mits je met een Google account bent ingelogd voor de Play Store. 

Met de app Radio FM of MyTuner heb je Joe en nog 10.000-en andere wereldwijd. 😃👍

Voor smart-tv's is MyTuner of Radio FM (deze niet op Samsung) ook beschikbaar.

​Maar ​@Spiderman 

Bij de DIW7022 kun je zelf apps downloaden. Mits je met een Google account bent ingelogd voor de Play Store. 

Met de app Radio FM of MyTuner heb je Joe en nog 10.000-en andere wereldwijd. 😃👍

Voor smart-tv's is MyTuner of Radio FM (deze niet op Samsung) ook beschikbaar.

Je leest niet wat ik schrijf!

Wel hoor. Maar dan schrijf je het niet duidelijk (voor mij) ​@Spiderman . Maar Joe komt er niet bij kpn. Dus daarover kunnen we mijns inziens wel ophouden. 

PS als Joe non stop aan heeft, en dat is best vaak, is de muziekkeuze hetzelfde format als onder andere Sunlite. Jaren 1970, '80, '90.

Gelukkig zijn er meer mogelijkheden om radiozenders te krijgen! FM, DAB+ en internet 😀

Je luistert dus niet voor Coen en Sander ​@PeterG  gezien de posters moet dat duo het kanaal dragen.

Zo gek duur is een internet radio niet meer, dus niemand is voor dit kanaal van KPN afhankelijk en laten we eerlijk zijn de zender via een KPN ontvanger heeft enkel nut als je thuis bent. 

Zie hier om hem als wens toe te voegen.

PS als Joe non stop aan heeft, en dat is best vaak, is de muziekkeuze hetzelfde format als onder andere Sunlite. Jaren 1970, '80, '90.

Gelukkig zijn er meer mogelijkheden om radiozenders te krijgen! FM, DAB+ en internet 😀

@PeterG 

Ook daar gaan zenders verdwijnen. Zo is Sunlite vanaf morgen niet meer te beluisteren via DAB+.

Vintage Veronica verdwijnt ook. 

https://radiowereld.nl/dab/2024/12/themakanalen-veronica-op-dab-op-de-schop-sunlite-stopt/

Haha. Alleen met dat gezwets van Coen en Sander gaat ie juist naar een andere zender hier ​@Rowi. . Vreselijk (maar dat is persoonlijk). Verder is het wel een leuke zender en staat ie dagelijks wel aan hier.

In het kpn aanbod is Sunlite al maanden m'n favoriete zender. 

"Noordzee meldt: Ook daar gaan zenders verdwijnen. Zo is Sunlite vanaf morgen niet meer te beluisteren via DAB+."

Shit! Verdorie. Balen.

Haha. Alleen met dat gezwets van Coen en Sander gaat ie juist naar een andere zender hier ​@Rowi. . Vreselijk (maar dat is persoonlijk). Verder is het wel een leuke zender en staat ie dagelijks wel aan hier.

Ik zou juist verwachten dat hun 'fanbase' die mogelijk is mee verhuist dat die zich het drukst zouden maken hierover.

Topic is beantwoord: KPN is niet akkoord gegaan met de voorwaarden van Joe (lees DPG media).

Aangezien andere providers dat wel gedaan hebben gaat Joe (DPG) die voorwaarden natuurlijk niet aanpassen. 

Dus deze patstelling geeft dat Joe niet via de kpn decoder komt. Lang leve FM, DAB+ en vooral óók… internet 😀.

Het DPG Media aanbod blijft dus beperkt tot Q music.

KPN is niet akkoord gegaan met de voorwaarden van Joe (lees DPG media).

Het is speculatie, misschien is DPG media niet akkoord gegaan met de voorwaarden van KPN. Het doel van een radio zender is reclames te verkopen om winst te maken, en de reclamemaker en bedrijven kijken wel naar marktaandeel. Een radio met marktaandeel 3% zoekt naar meer uitbereiding en KPN is de grootste internet provider. Een plaats in zenderaanbod van KPN kan het marktaandeel wel vergroten, en juist daarom misschien vraagt KPN geld van DPG media en niet andersom.

Ik denk dat inderdaad DPG niet akkoord gaat met de voorwaarden die KPN aan doorgifte koppelt. 😀

Ik denk dat inderdaad DPG niet akkoord gaat met de voorwaarden die KPN aan doorgifte koppelt. 😀

Waar moet ik in dit geval aan denken?

Prijs of iets anders? 

Een combinatie van factoren.  De distributieketen is aan het veranderen.

Dan is Joe op de site ook niet eerlijk. Bij TV5 is het die zender die eisen stelt waar kpn niet mee akkoord gaat en veel andere providers ook niet.

Joe vermeldt:

Hoezo is Joe niet eerlijk? Wellicht willen andere providers Joe met gesloten beurs doorgeven. En verlangt KPN een bepaalde vorm van vergoeding 

Als wij niet weten wat de details van de voorwaarden bij de andere providers inhouden wat is er dan niet eerlijk aan die tekst, het is toch de realiteit.

Ps Peter die veel andere providers zijn toch afhankelijk van wat KPN Wholesale/WBA levert. Nu weet ik niet wat je met veel bedoelt, want erg veel landelijk beschikbare onafhankelijke consumenten providers zijn er nu ook weer niet.

Reageer