Voor me alle regionale en stad-zenders verwijderen behalve eigen provincie en stad.
Ik vroeg me al af. Wie gaat het eerste 2025 topic maken voor zenders.
Komt ie:
radio:
JOE
televisie:
Stingray Jazz
Voor me alle regionale en stad-zenders verwijderen behalve eigen provincie en stad.
Er is toch al alleen de eigen regiozender (+ omliggende) en eigen stadszender, @TDN ?
HEEL graag de Belgische TV-zenders, dus VRT/Canvas!!
HEEL graag de Belgische TV-zenders, dus VRT/Canvas!!
Die zijn er al vanaf het begin in 2009, @Veeraa .
Gewoon in het basispakket: 29, 30 en 31.
Er is toch al alleen de eigen regiozender (+ omliggende) en eigen stadszender, @TDN ?
Regionale zenders (radio) 880-892 en omliggende stadzenders (bij me 4) hoef ik helemaal niet. Zijn alleen maar stilstaande beeld met stadradio.
Maar de Belgische zenders kunnen niet teruggekeken worden, dat is wat ik bedoel
Ik zou graag Curiosity Channel die Ziggo al geruime tijd heeft toegevoegd zien.
Regionale zenders (radio) 880-892 en omliggende stadzenders (bij me 4) hoef ik helemaal niet. Zijn alleen maar stilstaande beeld met stadradio.
Je hoeft er niet op af te stemmen. Dan zouden van mij ook wel een stuk of wat radio en televisiezenders eraf mogen. Tv oranje, 100% nl tv, comedy central, xite, radio nl, 100 % nl radio, en nog meer. Maar daar zijn ook liefhebbers voor!
Dus laten we het alsjeblieft houden bij wat je nog mist.
Je hoeft er niet op af te stemmen. Dan zouden van mij ook wel een stuk of wat radio en televisiezenders eraf mogen. Tv oranje, 100% nl tv, comedy central, xite, radio nl, 100 % nl radio, en nog meer. Maar daar zijn ook liefhebbers voor!
Het probleem is dat bandbreedte beperkt is, als we niet laten weten welke zenders niet populair zijn, hoeven we niet te vragen naar nieuwe zenders.
Bij kpn is er geen bandbreedte beperking. Bij IPTV gaat alleen de stream van de zender die je aan hebt gaat naar je ontvanger.
Die illegale IPTV diensten hebben wel 1000 zenders of meer.
Bij DVB-C, DVB-T2 is er beperkte bandbreedte. Omdat alles tegelijk wordt doorgegeven.
Bij kpn is er geen bandbreedte beperking. BIPTV gaat alleen de stream van de zender die je aan hebt gaat naar je ontvanger.
KPN heef wel een beperking. Vooral in laatste tijd lees men meer over de slechte kwaliteit van SmartTV App, deze heeft adaptieve bandbreedte, dat betekent dat KPN tekort heeft aan bandbreedte en moet de TV streams voor vele gebruikers op lagere kwaliteit zetten. Als naar jouw wens onbeperkt zenders worden toegevoegd, treedt deze bandbreedte beperking nog vaker op.
Dat is ook bij één zender tegelijk hoor. Heeft niks te maken met het aantal zenders. Ook via de app komt alleen de zender op je lijn door die je opvraagt.
Bij mij werkt het prima. Zelfs op 3 tv's tegelijk de app met dezelfde of verschillende zenders.
5 tegelijk met laptop en smartphone erbij geeft ook geen problemen.
Met die automatische aanpassing (ABR) gaat het mis ongeacht zender. Of dus het aantal zenders.
ITV (Van de BBC)
Een app voor de radiozenders op mobiel (KPN RADIO+)
ITV (Van de BBC)
Een app voor de radiozenders op mobiel (KPN RADIO+)
ITV is niet van de BBC. BBC en ITV is als NPO en RTL. Bovendien geeft ITV nooit toestemming voor doorgifte in het buitenland. Gaat dus niet gebeuren.
Gratis radio apps genoeg @Paul.K .
Nederland.FM
RadioFM
MyTuner
En dan noem ik nog niet de apps van losse zenders... en van NPO (npoluister) en alle radiozenders inclusief thema zenders van de Duitse omroep (ARD audiothek).
Waarom zou kpn dáár rechten aan moeten besteden en onze abonnementen dus duurder?
Hier in de provincie hebben we veel lokale radiostations, zoals Hitzzz, TukkerFM, TeamFM. Ik hoop, vooral voor mijn vader, dat ook TukkerFM/TeamFM enzovoort worden toegevoegd. En landelijk vind ik dat ze JOE wel snel mogen toevoegen.
Maar.. ik zou KPN echt “badass” vinden als ze een optie aanbieden om eigen radio kanalen obv radio links toe te kunnen voegen als kanaal. Ik weet: er zijn apps. Maar niet alle apps hebben alle streams, of hebben foutjes in de code waardoor de screensaver er opkomt enzovoort. Als dit native ondersteunt wordt, heb je al dat gedoe niet.
En het lijkt mij dat KPN ook geen/minder gedoe met rechten heeft, want het zijn publieke URLs die worden toegevoegd. Nu denk ik dat KPN er wel voor moet betalen.
Dit hoop ik juist dan weer niet! Wij wonen tegen de grens van Drenthe aan en er was volgens mij een tijd dat (via Ziggo?) alleen de regionale zender beschikbaar was van waar je bent. Dat was zo irritant!
KPN heef wel een beperking. Vooral in laatste tijd lees men meer over de slechte kwaliteit van SmartTV App, deze heeft adaptieve bandbreedte, dat betekent dat KPN tekort heeft aan bandbreedte
Zover ik weet is adaptieve bitrate juist een positieve ontwikkeling. Voornamelijk als jouw thuisnetwerk druk is en er dus minder ruimte is, buffert de stream niet de hele tijd, maar zie je gewoon beeld in een lagere bitrate. Ik denk dat 90% van de TV kijkers liever beeld in (iets) slechtere kwaliteit wilt, dan geen beeld.
Het probleem is dat bandbreedte beperkt is, als we niet laten weten welke zenders niet populair zijn, hoeven we niet te vragen naar nieuwe zenders.
Helemaal eens dat er ook radio- en TV zenders moeten verdwijnen. Alleen vragen om nieuwe zenders gaat dan een sowieso een verhoging opleveren van de abonnementskosten voor iedere abonnee.
Ik wil juist een flink kleiner basispakket waardoor die prijs omlaag kan van 12,50 naar 10,00 per maand. Een aantal zenders die dan uit het basispakket verdwijnen, kunnen eventueel nog in aanvullende pakketten zodat alleen de interesseerde abonnee daarvoor betaalt. Wettelijk gezien hoeft een basispakket niet groter te zijn dan 30 zenders. Meer dan genoeg wat mij betreft.
Sowieso vind ik radiozenders (buiten de wettelijk verplichte) een beetje onzinnig voor op jouw TV-ontvanger. Dat zo'n zender als JOE er nog niet opzit, heeft puur te maken met financiële redenen. Mogelijk wil die zender de doorgiftekosten niet betalen of erger nog; willen ze betaald krijgen voor doorgifte. Op dat laatste ben ik tegen. Iedereen in Nederland kan die zender vrij ontvangen via de ether. Dan gaan we daar als abonnee natuurlijk niet voor betalen bij KPN.
Ik vind het jammer dat er een discussie aan het ontstaan is.
Het gaat alleen maar om ideeën welke zenders (Radio of TV) je erbij wilt hebben.
Ik hoop dat het verder gaat met alleen maar ideeën voor het toevoegen van zenders.
En wat je zelf vind is niet belangrijk, want iedereen heeft andere wensen en houd van andere dingen.
Dat moet gewoon zonder discussie mogelijk zijn.
Toch?
En technische mogelijkheden, etc. Graag een nieuwe topic voor maken.
Dus laten we het alsjeblieft houden bij wat je nog mist.
Wat ik, wonend in Noord-Holland mis, zijn de regionale TV zenders van onze geboortestreken en voormalige woonprovincies tw. TV Oost en RTV Drenthe. Graag dus de keuzemogelijkheid welke regionale zenders je wilt ontvangen. Tevens zijn dit zenders van de publieke omroep die voor iedereen toegankelijk behoren te zijn.
@Noordzee
Helemaal met je eens dat er ook zenders eraf moeten.
Maar dat is volgens mij niet te bepalen door ons, dat kan KPN zelf veel beter monitoren door te zien naar weke zenders heel erg weinig wordt gekeken of geluisterd.
Maar uiteraard mag je hier vermelden welke zenders eraf moeten in jouw ogen en welke je graag erbij zou willen hebben.
Maar geen technische discussie of wat voor een discussie dan ook hier.
Dat vervuilt deze topic en wordt het alleen maar onoverzichtelijk.
Dat kan je beter in een andere topic doen. Toch?
Ik hoop dat het verder gaat met alleen maar ideeën voor het toevoegen van zenders.
En wie gaat dat dan betalen?
Ik ben daar dus op tegen. Tenzij ze in een aanvullend pakket geplaatst gaan worden.
Jij wilt graag Engelse zenders zoals mogelijk BBC 3 en BBC 4. Die kan ik gewoon vrij ontvangen. Dus daar wil ik dan ook niet nog eens via KPN voor betalen.
edit :
@Noordzee
Helemaal met je eens dat er ook zenders eraf moeten.
Maar dat is volgens mij niet te bepalen door ons, dat kan KPN zelf veel beter monitoren door te zien naar weke zenders heel erg weinig wordt gekeken of geluisterd.
OK, dat zijn we het helemaal eens.
Hi allen, wat leuk om jullie wensen te zien! Wij lezen mee en noteren jullie suggesties
Laten we het wel on topic houden, het gaat @joop2011 vooral om wat jullie graag wel of niet willen zien en horen, ongeacht of dit om wat voor reden dan ook wellicht niet mogelijk is
Noordzee: Jij wilt graag Engelse zenders zoals mogelijk BBC 3 en BBC 4. Die kan ik gewoon vrij ontvangen. Dus daar wil ik dan ook niet nog eens via KPN voor betalen.
Lang niet iedereen kan, wil of mag een schotel plaatsen @Noordzee .
Enne. Behalve JOE ken ik de zenders niet die kpn niet heeft. Dan kan ik ze ook niet echt missen, hè .
Die € 12,50 is ook de duurdere ontvanger bij TV+.
Bij Hussel betaalt men € 10,00 voor 1 ontvanger met basispakket. Maar dan is het internet weer duurder .
Enne. Digitenne only is € 18,00 voor 33 tv zenders. En eigenlijk betaalt men dat voor 28 tv zenders want de npo zenders zijn ook gratis uit de lucht te halen. En al die radiozenders ook. Dan wel via DAB+.
Blijf bij de zenders die ik erbij wil. JOE voor de radio, die luister ik nu maar via FM ether. En Stingray Jazz. Ook die ken ik, want hadden we. En wil ik graag terug. We hebben ruim 120 zenders maar jazz op tv is nauwelijks te vinden.
Die tien euro bij Hussel is na de laatste twee indexatieronden inmiddels een stuk hoger geworden. Bij KPN TV+ is het TV-pakket ongewijzigd gebleven op 12,50. Bij Hussel en oudere pakketten was dit niet zo. Die zij wel meeverhoogd met de gehanteerde prijsindexatie.
En wat Digitenne betreft: de prijs van 18,00 voor 26 of 27 TV-zenders in natuurlijk niet in verhouding met wat gevraagd wordt voor KPN TV+. Maar dat is weer een hele andere discussie.
We hebben natuurlijk voortdurend contact met verschillende afdelingen binnen het bedrijf over alles wat met tv van KPN te maken heeft. Jullie mogen er ook vanuit gaan dat zo goed als al jullie feedback op een bepaald moment besproken wordt. Mochten er weer zenderwijzigingen aankomen, dan laten we dit, zoals jullie van ons gewend zijn, natuurlijk via de community en andere kanalen weten. En we nemen de wens van onze klanten zeker mee in de keuzes die we maken.
Met betrekking tot de laatste ontwikkelingen op het gebied van tv zenders, wil ik iedereen sowieso ook nog even wijzen op het topic KPN TV Nieuws en Aankondigingen. In ieder geval bedankt alvast voor alle feedback die hier is gegeven!