Skip to main content

Bij tv+ voor het kanaal Discovery, elke paar minuten een  of twee seconden geen geluid

Even navraag gedaan bij mijn collega's die hierover gaan: we hebben vorige week de mededeling gekregen vanuit Discovery dat het issue opgelost moet zijn. Dat geldt in dit geval ook voor andere telco's die dezelfde bron ontvangen. Dus ga uit van heel grof 1 juli (waarschijnlijk al eind juni ), daarna dient dit issue niet meer (structureel) voor te komen. Dat is de huidige status. 


Ja, goed nieuws! Ik moet bekennen dat ik sinds mijn laatste bericht hier geen last meer heb gehad.

Is er ook bekend wat nu de oorzaak was?


Ja, goed nieuws! Ik moet bekennen dat ik sinds mijn laatste bericht hier geen last meer heb gehad.

Is er ook bekend wat nu de oorzaak was?

Ik herken me hier ook in. Had er ook op gereageerd dat ik hinder er van ervaarde maar eigenlijk vrij snel was het probleem ook weer weg. 

 

Bedankt in ieder geval dat er na gekeken is en door jullie ook wat mee gedaan is en er een update over is 👍🏻


Kijk. Dat zijn betere berichten TV team 🙂.


Fijn dat het opgelost is


Jammer maar op dit moment kijk ik Discovery en het geluid valt opnieuw even weg. 


Ik heb het hier al de hele dag op Discovery Channel, alle andere zenders zijn prima. Als je naar een andere zender schakelt en weer terug, dan heb je weer een minuut geluid voordat het wegvalt.

 

Postcode 3824.


Ook bij Ziggo nog steeds klachten 

https://community.ziggo.nl/t5/TV-Radio/Discovery-geluid-heeft-korte-drops/td-p/1358606/page/3

 


Net overgestapt naar kpn+ tv kastjes maar hier valt het geluid ook steeds weg bij Discovery. Op stereo doorvoer heb ik er beduidend minder last van maar af en toe hoor ik het hier ook. Dit is erg irritant. Hier betaal je goed geld voor maar het is een aanfluiting dat het geluid wegvalt en zoals ik hoor dat dit al langere tijd speelt maar dat het nog niet opgelost is! Met de oude kastjes op stereo had ik dit probleem niet. 


Klopt @ChrisCross .

Deze zender en andere, ook npo, heeft bij de bron 2 geluidssporen. Stereo en Dolby. Storing zit in het Dolby geluid. 

Oude box ontvangt beide sporen. Nieuwe box alleen het Dolby spoor. 

Op 'stereo uitvoer' zet de DIW7022 het Dolby spoor naar stereo. Met dus de storing erin.

Zelf wijk ik dan uit naar de kpn itv app. Die is ook op de box te downloaden mits je met Google account bent aangemeld. Je hebt dan toegang tot de Google Play Store. 

Die app gebruikt bij alle zenders dan weer alleen de stereo aanvoer. Daar is geen storing. 

19 september was op npo 1 het Dolby geluid uitgevallen.  Erg lastig voor de doorsnee gebruiker van de nieuwe box.


Reageer