Skip to main content

Het volgende gemopper of in ieder geval vraagstuk.

 

Mijn schoonouders waren bij ons op bezoek en die hielp ik met wat telefooninstellingen.(zij hebben beide Ben/Odido/data bundel 10G

Toen ik voor de grap hun 4G snelheid testte zag ik dat zij elke keer ongeveer 10/12 keer sneller waren dan onze nieuwe KPN.

B.v. ik iets van 10 en dan zij ruim boven de 100, als zij zelfs binnen ruim boven de 200 gingen dan kwam ik tot 24 ongeveer.

Getest op meerdere plaatsen/tijden(binnen/buiten) met mijn telefoon en hun beide telefoons naast elkaar. (Ookla app en browser) Allemaal Samsung in de low/mid range.

Toen ook nog sims gewisseld en dat maakt dus niets uit, netwerkinstelling reset, opnieuw opstarten, de bekende bups.

 

Hebben wij zo trage 4G “omdat” we al KPN glasvezel hebben, worden we daarom geknepen of is er iets anders aan de hand.

Bij mijn weten zit KPN en Odido op dezelfde mast bij ons(9686RA)

 

Nu dagen later heb ik nog steeds dezelfde lage snelheden als vorige week.

Hallo @Hanoz dat beide merken dezelfde mast delen zegt niets, beide merken hebben hun eigen apparatuur daar aan hangen.

Een snelheidstest is altijd een momentopname, zeker bij mobiel, de ene keer zitten er minder klanten op de mast dan de andere keer, waar jij je data mee moet delen.

Als je op een ander moment test kan het resultaat wel weer heel anders zijn.

 


Volgens mij staan die Odido masten veel verder weg.

 


Mijn ervaring is ook dat ik met KPN zelden aan de geadverteerde snelheid kwam. Odido zit daar vaak zelfs boven.


Hoi @Hanoz, welkom op onze community, ik heb er niet direct een verklaring voor waarom je lagere snelheden haalt, volgens mij is de dekking daar prima. Je hebt niet toevallig het Unlimited 50 abonnement wat beperkt is op 50Mbit/s?

Je kunt hierover ook altijd even met ons bellen, klik hier voor een belafspraak, mijn collega's kunnen dan even meekijken of alles aan onze kant goed staat!


Ik heb nu KPN Unlimited300 en onbeperkt bellen/sms, en nu bijna 2 weken verder ben ik nog niet echt hoger gekomen met mijn snelheid.

Helaas kan ik de Odido niet testen, wij wonen in Groningen en mijn schoonouders in Zeeland.

Maar voorlopig is mijn snelheid in en rond het huis erg matig, het werkt net genoeg voor de meeste dingen maar ben nog niet een beetje in de buurt gekomen van de snelheid van Odido.

Van de week ga ik nog een paar keer op pad en zal tussendoor wat testen, als dit dan op andere plaatsen ook zo matig is zal ik maar gaan bellen.

Ik laat zeker nog wat weten.


@Hanoz 

In de ookla app/browser kun je ook de test server veranderen. Heb zelf meegemaakt dat de ene test server minder snel was dan de andere test server. Wellicht dat je eens een andere test server kan proberen. Ben benieuwd of dat verschil maakt?


Reageer