Met KPN Multisim kun jij met je smartwatch overal muziek luisteren, sporten en bellen. Zo ben je tijdens het fietsen, hardlopen, fitnessen of het uitlaten van de hond altijd bereikbaar op je eigen telefoonnummer. Hierdoor kun je op je smartwatch met e-sim je eigen data en belminuten gebruiken. Het is een extra digitale simkaart (e-sim) voor je smartwatch.
Wat kost Multisim?
Een Multisim abonnement kost 5,- per maand naast je huidige KPN Mobiel abonnement. Hiermee maak je gebruik van je belminuten, smsjes en data van je huidige abonnement. Het Multisim abonnement is dagelijks opzegbaar.
Vereisten om KPN Multisim te kunnen activeren voor de Apple Watch
Minimaal iOS versie 16.1
Minimaal WatchOS versie 9.1, op een Europees model Apple Watch
dit check je via Instellingen > Algemeen > Info. Scroll daar naar beneden en kijk bij Netwerk en Aanbieder. Zie je een lager nummer dan 52.1, volg dan de stappen op de site van Apple om dit handmatig een update te geven: https://support.apple.com/nl-nl/HT201270.
Zorg dat je altijd de meeste up to date software versies geïnstalleerd hebt. Dit werkt het beste.
Kennisbank: Veelgestelde vragen
Heb je vragen over hoe je multisim activeert of hoe bepaalde dingen werken?
Check dan ons Kennisbank artikel:
Bekende issues
Ik krijg bij activatie een melding dat het KPN NL account niet in aanmerking komt voor mobiele voorzieningen op de Apple Watch
Om gebruik te kunnen maken van de nieuwe KPN dienst Multisim zal de iPhone en de Apple Watch Cellular voorzien moeten zijn van de laatste software. Zie de kop Vereisten om KPN Multisim te kunnen activeren
Activeren van Multisim lukt niet omdat deze nog op een andere Apple Watch actief is
Je kunt dit zelf oplossen door de Apple Watch waarop Multisim is geactiveerd weer te koppelen aan de iPhone waar het KPN abonnement en Multisim op is geactiveerd. Vervolgens zet je Multisim uit zoals beschreven staat in de Toestelhulp tool.
Lukt dit niet omdat je de oude Apple Watch niet meer in bezit hebt? Neem dan contact met ons op via 0800 0402.
Laatste update topic: 28-06-2023
Bladzijde 36 / 36
Hi @sahardid, welkom in onze community.
Het is hier tegen de huisregels om aan promotie van producten of diensten te doen, daarom heb ik je bericht en username iets aangepast.
Je leest in onze Kennisbank hoe je stapsgewijs Multisim op je Apple Watch activeert. Kom je er daarmee niet uit of heb je nog vragen, maak dan een eigen topic aan. Op die manier kunnen we je in de community het beste verder helpen en houden we het hier overzichtelijk. Hou er wel rekening mee dat je hier vooral contact met andere klanten hebt. Het kan dus even duren voordat de moderators van KPN aan jouw topic toekomen.
Ik heb ook dezelfde problem als anderen hier… "Your Account is not eligible to enable mobile service on your Apple Watch" when clicking on the My Watch->Mobile Network part of the apple watch app.
Can someone please contact me?
Ik heb ook dezelfde problem als anderen hier… "Your Account is not eligible to enable mobile service on your Apple Watch" when clicking on the My Watch->Mobile Network part of the apple watch app.
We don't assist with individual issues. The community is mainly ment for users to help each other. You can make a call-me-back request with KPN through this link:
We don't assist with individual issues. The community is mainly ment for users to help each other. You can make a call-me-back request with KPN through this link:
In this thread there a quite a large number of users who had their problems solved by posting here after requests from KPN employees to help them. This is not something that can be solved by other users as its something in the backend configuration that needs looked at from your end!
In this thread there a quite a large number of users who had their problems solved by posting here after requests from KPN employees to help them. This is not something that can be solved by other users as its something in the backend configuration that needs looked at from your end!
The helpdesk can assist you. If you submit a callback request, they’ll make sure to contact you as requested. We are a small team that oversees the community, but we don’t handle individual issues that the regular helpdesk can resolve. Good luck!
Dit draadje loopt al even, maar ik zet er toch nog maar eens een post in…
DE SITUATIE (mijn vraag komt aan het eind)
In deze jarenlange draad zijn er vele mensen die er last van hebben (gehad?): de Multisim niet kunnen activeren, met de melding: "Je KPN-account komt niet in aanmelding voor mobiele voorzieningen op je Apple Watch. Neem voor meer informatie contact op met KPN NL."
De oudste melding van precies dit probleem vond ik in dit draadje in een post van twee jaar geleden:
De jongste melding van precies dit probleem vond ik hier vlak boven, van 18 dagen geleden, van Jaye. En ik heb precies dit probleem, inmiddels sinds een week…
Uiteraard diverse keren met KPN klantenservice gebeld, uiteindelijk met iemand die ook nog leek te begrijpen waar het om ging, maar die had dit nog nooit gehoord, en moest uiteindelijk een ticket aanmaken voor verder uitzoekwerk door technici, en daar zou ik dan na uiterlijk 5 werkdagen over worden teruggebeld.. Dat moet nog gebeuren.
Hoe kan het dat niemand bij klantenservice hier iets van af lijkt te weten, geen oplossingen weet te vinden (is er geen documentatiesysteem van veel voorkomende problemen??), tickets moeten worden aangemaakt, terwijl dit alleen in dit draadje dus al een probleem blijkt dat AL MINSTENS TWEE JAAR heel regelmatig de kop op steekt?!
MIJN VRAAG
Is er iemand op dit forum die dit ook heeft gehad en waar het WEL verholpen is? Wil iemand hier alsjeblieft vertellen HOE dan?
Mijn telefoon: iPhone SE 3 (2022), iOS 18.2 Mijn Apple Watch: Series 10 GPS+ Cellular, nieuwe Nederlandse aankoop, WatchOS 11.2 (22S101)
Als er een melding geregistreerd staat @BartMichiel, dan zal deze opgepakt gaan worden door onze technische dienst. Ik weet natuurlijk niet op welke datum voor jou een melding is aangemaakt en hoe lang je inmiddels in afwachting bent.
Als er een melding geregistreerd staat @BartMichiel, dan zal deze opgepakt gaan worden door onze technische dienst.
Dat begrijp ik Jeroen, bedankt voor je reactie. Ik zal ook nog een paar dagen wachten, maar niet te lang: als het niet gaat werken kan ik de (zonder werkende multisim te dure) Apple Watch nog ruilen voor één zonder Cellular, en ook binnen de 14 dagen van mijn (dan ook onnodig dure) KPN-abbo af.
Ik moet eerlijk zeggen, gezien het grote aantal posts hier op het forum over precies hetzelfde probleem, al minstens twee jaar lang, dat ik niet optimistisch ben! Ook heb ik nog geen enkele reactie van iemand bij wie het WEL gelukt is…
Als er een melding geregistreerd staat @BartMichiel, dan zal deze opgepakt gaan worden door onze technische dienst.
Dat begrijp ik Jeroen, bedankt voor je reactie. Ik zal ook nog een paar dagen wachten, maar niet te lang: als het niet gaat werken kan ik de (zonder werkende multisim te dure) Apple Watch nog ruilen voor één zonder Cellular, en ook binnen de 14 dagen van mijn (dan ook onnodig dure) KPN-abbo af.
Ik moet eerlijk zeggen, gezien het grote aantal posts hier op het forum over precies hetzelfde probleem, al minstens twee jaar lang, dat ik niet optimistisch ben! Ook heb ik nog geen enkele reactie van iemand bij wie het WEL gelukt is…
Bij deze. Ik heb zonder problemen mijn multisim kunnen activeren. Fantastische oplossing overigens. Het moet toch mogelijk zijn om je te helpen zodat jij ook optimaal kan profiteren van je Watch.
Ook heb ik nog geen enkele reactie van iemand bij wie het WEL gelukt is…
Bij deze. Ik heb zonder problemen mijn multisim kunnen activeren. Fantastische oplossing overigens. Het moet toch mogelijk zijn om je te helpen zodat jij ook optimaal kan profiteren van je Watch.
Roy, fijn dat het bij jou meteen goed ging! Maar ik bedoelde eigenlijk: van al diegenen die hetzelfde probleem hadden/hebben als ik nu, heb ik nog van niemand gehoord dat (of hoe) het opgelost is, bij geen één van al die posts erover...
Reageer
De Kennisbank
Heb je vragen over diensten, producten of wil je weten hoe je modeminstellingen verandert? Vind het antwoord op de meest gestelde vragen in onze Kennisbank
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.