Skip to main content
Beantwoord

Overgestapt van iPhone 8 naar iPhone 11: veel uitval 4G

  • 9 July 2024
  • 18 reacties
  • 598 keer bekeken

vier weken geleden ben ik overgegaan van een iphone 8 naar een iphone 11. Bij KPN gebleven en zelfde sim gehouden. De iphone 8 heb ik vijf jaar gebruikt en onderweg nooit problemen met 4g; altijd stabiel en snel (genoeg). met de iphone 11 is dit anders: zeer herhaaldelijk valt 4g uit. pagina’s en apps blijven hangen, wachtend op connectie terwijl de ontvangst indicator niks bijzonders aangeeft. soms helpt het om offline en weer online te zetten maar vaak ook niet. Ineens is de connectie er dan meestal weer.
Dit kan zomaar meerdere keren per uur gebeuren. Op wifi is er geen enkel probleem. 
Verder valt op dat de iphone 11 snel heet wordt, veel meer dan de 8. 

M’n gevoel zegt me dat dit iets met het toestel is en het in elk geval niet zo hoort te ze zijn. Toch ook even hier de vraag: waar ligt dit waarschijnlijk aan?

18 reacties

Reputatie 5
Badge +4

Hey, je bent niet de enige. Er is een groot probleem met het KPN netwerk en iPhone 11, 12 en sommige iPhone SE gebruikers.

We hebben er al 6-7 weken last van en nog steeds is er geen oplossing gevonden door KPN :(

Een paar topics die zijn geopend deze maand:

 

Dank voor je reactie. Ik had wat andere posts gezien maar herkende mijn probleem er niet direct in. Maar nu ik dit allemaal onder mekaar zie….al met al niet best.

Reputatie 5
Badge +4

Ja, en de telefoon kan erg warm worden omdat ‘ie constant verbinding probeert te zoeken. Als je hem in vliegtuigstand zet en dan weer uit die modus haalt, dan zal je voor enkele minuten weer 4G hebben. Ik heb gemerkt als je dan constant data gebruikt, de kans kleiner wordt dat jouw verbinding wordt verbroken. Maar dat is natuurlijk geen oplossing.

Als je hem zo nu en dan voor een uur in vliegtuigstand zet, dan merk je erg snel dat de telefoon in die periode weer een stuk koeler wordt.

Als je je iPhone 8 nog hebt, dan is het misschien een idee om die even tijdelijk te gebruiken. Mijn moeder zit ook bij KPN en heeft een iPhone 8 en dat werkt gewoon nog prima.

Reputatie 7
Badge +18

Hi @Meulenb en welkom bij de KPN Community. Goed dat je dit meldt! 

Ik raad je aan om hierover te bellen met ons. Zo kan er een ticket aangemaakt worden en wordt jouw melding in het onderzoek meegenomen. 
Je kunt ons bereiken via 0800-0402 doordeweeks tussen 8:00 - 18:00 en op zaterdagen tussen 8:00 - 17:00. Je krijgt na 10 werkdagen terugkoppeling en wordt dan ook per SMS op de hoogte gehouden.

Excuses voor het ongemak!

Reputatie 2

Hi @Meulenb en welkom bij de KPN Community. Goed dat je dit meldt! 

Ik raad je aan om hierover te bellen met ons. Zo kan er een ticket aangemaakt worden en wordt jouw melding in het onderzoek meegenomen. 
Je kunt ons bereiken via 0800-0402 doordeweeks tussen 8:00 - 18:00 en op zaterdagen tussen 8:00 - 17:00. Je krijgt na 10 werkdagen terugkoppeling en wordt dan ook per SMS op de hoogte gehouden.

Excuses voor het ongemak!

Wat heeft het voor zin een “ticket aan te maken” als jullie het probleem bij de klant leggen en zeggen dat die moet afwachten tot het is opgelost

Ticket meer dan twee weken geleden aangemaakt. “U ontvangt regelmatig een sms met een update”. Ik moet de eerste nog ontvangen. Ook geen enkel bericht over compensatie. Misschien moet ik zelf maar elke maand incasso terughalen @kpn ??

Reputatie 1

Ieder ander bedrijf zou in ieder geval er alles aan doen om zn klanten tevreden te houden. Wellicht maar eens meer de media gaan opzoeken

Reputatie 5
Badge +4

Ieder ander bedrijf zou in ieder geval er alles aan doen om zn klanten tevreden te houden. Wellicht maar eens meer de media gaan opzoeken

RTL en Nu.nl hebben het al een keer aangehaald. Maar de woordvoerder deed net alsof het een klein probleem was.

Nog niet heel groot in het nieuws inderdaad. Helaas zijn Radar en Kassa op “vakantie”. Komt KPN goed uit zo.

Reputatie 3

Zojuist verneem ik van de klantenservice dat klanten vanaf deze week (week 31) gebeld gaan worden met het aanbod om een Iphone 13 te ontvangen, en dat dit ook geldt voor klanten die hun Iphone 11 niet bij KPN aangeschaft hebben. Daarnaast worden alle abonnementsgelden vergoed. Zij las mij een interne memo voor die verstuurd is aan alle klantenservicemedewerkers. Strekking:

  • storing is complex en nog niet opgelost.
  • ter compensatie krijgen klanten die melding hebben gemaakt van de problemen ter compensatie een Iphone 13.

Beste moderatoren, is het een idee dat jullie hier ook over informeren? Er zitten

Reputatie 5
Badge +4

Zojuist verneem ik van de klantenservice dat klanten vanaf deze week (week 31) gebeld gaan worden met het aanbod om een Iphone 13 te ontvangen, en dat dit ook geldt voor klanten die hun Iphone 11 niet bij KPN aangeschaft hebben. Daarnaast worden alle abonnementsgelden vergoed. Zij las mij een interne memo voor die verstuurd is aan alle klantenservicemedewerkers. Strekking:

  • storing is complex en nog niet opgelost.
  • ter compensatie krijgen klanten die melding hebben gemaakt van de problemen ter compensatie een Iphone 13.

Beste moderatoren, is het een idee dat jullie hier ook over informeren? Er zitten

Dat zou dan een flinke update zijn voor Meulenb. Van een 8 naar een 11 naar een 13 :)

Reputatie 2

Zou aanvaardbare oplossing zijn. Ik heb nu een hele oude iphone 7 van mijn vader geleend. De batterij moet voortdurend worden opgeladen maar iig bereik

Reputatie 1

Eerst maar afwachten tot er werkelijk een bevestiging ontvangen is ipv een memo 😊

Reputatie 2

Eens

Reputatie 1

Vandaag met kpn gebeld. 

Begreep dat de iphone 11 bezitters een omruiling aangeboden krijgen naar iphone 13. Let op omruiling, geen cadeautje. De iphone 12 en overige toestellen nog geen besluit op genomen. 

 

Oftewel bijt nog lekker op een houtje en als u al weken zonder bereik zit, kan er vast nog wel wat tijd bij. 

Reputatie 3

Ik heb een iphone 12 mini en heb na het laten aanmaken van een ticket en het indienen van een klacht na 3 weken nog steeds niets gehoord en heb nu al ruim 2 maanden last van deze storing. Ik denk dat er 3 manieren zijn om klanten te helpen, los van een financiele compensatie. 

1.De storing verhelpen

2.Het toestel omruilen 

3.De mogelijkheid bieden om het contract te ontbinden

​​​​​​​​​​​​​​

Reputatie 2

Is het een optie een appgroepje te maken met gedupeerden. Het lijkt me dat het lang genoeg heeft geduurd.

Hi @Meulenb en welkom bij de KPN Community. Goed dat je dit meldt! 

Ik raad je aan om hierover te bellen met ons. Zo kan er een ticket aangemaakt worden en wordt jouw melding in het onderzoek meegenomen. 
Je kunt ons bereiken via 0800-0402 doordeweeks tussen 8:00 - 18:00 en op zaterdagen tussen 8:00 - 17:00. Je krijgt na 10 werkdagen terugkoppeling en wordt dan ook per SMS op de hoogte gehouden.

Excuses voor het ongemak!

De details tot zover: ik heb na 10 werkdagen GEEN terugkoppeling gehad en ik heb nog GEEN SMS ontvangen. Wel heb ik zelf dan maar elke keer gebeld en dat ga ik nu voor de derde keer doen. Ondertussen zijn we 3 maanden onderweg sinds aanschaf en problemen. Er is al die tijd 1x door KPN gebeld (vorige week woensdag), geen bericht achter gelaten, geen terugbelmogelijkheid, nada. 

 

Aan de mooipraterij van KPN op dit forum heb ik in elk geval tot nu toe niets. Misschien dat er iemand wakker wordt als ik de incasso’s ga terughalen?

Wat een afschuwelijke klantenhatende bende is het bij de KPN. Al maanden geen of slechte verbinding met maar liefst 4 iphones 11 telefoons (gezin). Er wordt helemaal niets gedaan aan de situatie. De klant mag het uitzoeken. Dat gaan we dan ook doen. Overstappen naar een andere provider die wel een fatsoenlijk werkende verbinding leverd. Ben 43 jaar klant geweest van de KPN met telefoon, ISDN, Internet en mobiele telefonie. We gaan nu 4 telefoon abonnementen opzeggen en 3 glasvezel aansluitingen. Bekijk het maar KPN.

Reageer