Skip to main content

na een  ander halve week ben ik het toch wel een beetje zat als ik bijna 200 euro aan abonnomenten betaal per maand...slecht bereik op 4g in en buiten huis..gebeld worden en zelf willen bellen wat niet gaat  of erg slecht. Toestel geeft 1 streepje of niets… dekking kaart (Lelystad) laat zien dat er gewoon dekking is en geen storingen bekend. Dt probleem doet zich voor bij meer mensen in lelystad. M'n dochter en vrouw maar ook mijn buren en collega's ervaren dit. zo erg dat ik in de winkel niet eens met mijn telefoon kan afrekenen bij de kassa tot grote ergenis. Ook bellen is een ramp. dus bellen met kpn is dus niet mogelijk hierdoor kom tijdens het gesprek heel haperend door of enorm dof. Het rare is dat als ik op het industrie terrein naast lelystad ben (waar ik werk) ik wel weer gewoon bereik heb. Mijn vraag is hoe dit opgelost kan worden

 

@Jan van KPN 

Ik heb 10 minuten geleden gebeld maar diegene die ik aan de telefoon had gaf aan dat er onderhoudswerkzaamheden zijn en dat we geduldig af moeten wachten. Ik zei dat we bericht hebben gehad dat er misschien verminderde ontvangst zou zijn... Ik heb helemaal geen ontvangst, dat is totaal anders. Werk ook nog eens in het postcode gebied dus dubbel getroffen. Vond het onzin om een melding te doen zei hij. Ondertussen totaal geen oplossing, hij wilde geen ticket aanmaken tenzij ik dat perse wilde. Ja dus.

Dit is echt, echt slechte service!!!! 


@Striksel 

Volgens de website van kpn zijn er deze week werkzaamheden. Dat zal de reden zijn dat er geen ticket wordt aangemaakt. 

Wel vervelend dat je geen bereik hebt.

Je kunt dit zelf controleren op.

https://www.kpn.com/service/storingen.htm

 

 


@Striksel

Volgens de website van kpn zijn er deze week werkzaamheden. Dat zal de reden zijn dat er geen ticket wordt aangemaakt. 

Wel vervelend dat je geen bereik hebt.

Je kunt dit zelf controleren op.

https://www.kpn.com/service/storingen.htm

 

 

Dat zal best maar heb nul komma nul ontvangst, zowel thuis als werk liggen in dit postcode gebied. Betaal maar krijg weinig service er voor terug.... Na alle ellende vanaf april. 


@Striksel 

Snap ik. Maar blijkbaar zijn de werkzaamheden nodig om straks de service weer te kunnen garanderen...


@Striksel

Snap ik. Maar blijkbaar zijn de werkzaamheden nodig om straks de service weer te kunnen garanderen...

Dat zeiden ze in april ook.... Blijft moeilijk om je klanten te informeren blijkbaar🙄


@Striksel

Kun je niet met je mobiel wifi bellen of heb je geen wifi in huis of op werk?

Ik heb zelf een Samsung S21 en deze heb ik standaard op Bellen via wifi staan. Zodra mijn mobiel op wifi zit gaan mijn telefoongesprekken via wifi. En ben ik dus ook bereikbaar. Waar ik woon is het bereik in huis matig. Dichtstbijzijnde mast is zo'n 4 kilometer van mijn huis. Ik woon in het buitengebied. 

 

https://www.kpn.com/beleef/blog/mobiel-bellen-met-wifi-van-kpn.htm

 


Dat het zolang moet duren dat onderhoud.??

Sinds April is het al bezig !

‘n weekje was het opgelost, maar nu dus weer knudde.

In het Lelycentre heb ik problemen met betalen via mobiel en andere zaken zoals korting kaartjes of airmiles, want dan sta je daar maar te wachten op verbinding.

TB.


@DROF 

Heb jij misschien een ander probleem? Omdat je zegt dat het maar een weekje gewerkt heeft en je het over Lelystad centrum hebt.

Er zijn namelijk iPhone problemen met kpn netwerk. Zie forum. 

Hier een voorbeeld. 

https://community.kpn.com/mobiel-15/5g-valt-weg-heb-enkel-edge-op-iphone-12-pro-617508


De postcode 8223AA waar de problemen zijn is rond het Lelycentre.

Sinds April zijn er problemen en dit zou opgelost zijn.

maar da was maar voor een weekje.

TB.


@DROF

Heb jij misschien een ander probleem? Omdat je zegt dat het maar een weekje gewerkt heeft en je het over Lelystad centrum hebt.

Er zijn namelijk iPhone problemen met kpn netwerk. Zie forum. 

Hier een voorbeeld. 

https://community.kpn.com/mobiel-15/5g-valt-weg-heb-enkel-edge-op-iphone-12-pro-617508

Het Lelycentre is niet het stadshart van Lelystad. Het is een winkelcentrum vlakbij de Zuiderzeewijk.
 

Overigens dat probleem van 5G en Edge heeft te maken met dat iOS niet snapt dat 3G bij KPN niet meer werkt. Ik werd eerder door KPN van het kastje naar de muur gestuurt en heb toen twee weken met een Advisor van Apple gekeken waarom mijn 4G/5G niet werkte, zonder dat KPN mij had verteld dat er een mast buiten gebruik was. Kosten voor een treinkaartje naar Amsterdam etc daar gelaten. Hij kwam toen met dit verhaal. 


@Jan van KPN

Ik heb 10 minuten geleden gebeld maar diegene die ik aan de telefoon had gaf aan dat er onderhoudswerkzaamheden zijn en dat we geduldig af moeten wachten. Ik zei dat we bericht hebben gehad dat er misschien verminderde ontvangst zou zijn... Ik heb helemaal geen ontvangst, dat is totaal anders. Werk ook nog eens in het postcode gebied dus dubbel getroffen. Vond het onzin om een melding te doen zei hij. Ondertussen totaal geen oplossing, hij wilde geen ticket aanmaken tenzij ik dat perse wilde. Ja dus.

Dit is echt, echt slechte service!!!! 

Ik zou als ik jou was een klacht indienen. Sinds dat de mast bij het Lelycentre eruit ligt heb ik overal in Lelystad weer problemen. Mijn prepaid Vodafone simkaart is dus maar weer in gebruik genomen. 


Het Lelycenter is niet hetzelfde als Lelystad centrum dat is de Gordiaan.

Het Lelycenter is het oude centrum


Ik ben niet bekend in Lelystad. Maar nu begrijp ik het. 🙂


Het Lelycenter is niet hetzelfde als Lelystad centrum dat is de Gordiaan.

Het Lelycenter is het oude centrum

 

Hoi @DROF 

De KPN zendmast staat in het Lelycenter op het Smedinghuis, waar voorheen ook het politiebureau in gevestigd was. 
Zijn er momenteel mensen bezig op het dak van het Smedinghuis?

In de Winkelcentrum “De Gordiaan” (die ik trouwens vanaf de eerste steen heb zien opbouwen) staat de KPN zendmast op het Leonardo Hotel aan de Agorahof.

Mijn beide ouders wonen in de Schouw (waar ik ben opgegroeid) en hebben allebei een mobiel abonnement van KPN, maar hebben tot op heden nog geen problemen ondervonden met ontvangst van het KPN netwerk (ook niet in de Gordiaan), dus waarschijnlijk beperkt het probleem zich voornamelijk rondom het Lelycenter. 

Ben je al eens in de Gordiaan geweest de afgelopen dagen?
En had je daar wel gewoon een goed ontvangst van 4G en/of 5G van KPN?


Het Lelycenter is niet hetzelfde als Lelystad centrum dat is de Gordiaan.

Het Lelycenter is het oude centrum

 

Hoi @DROF 

De KPN zendmast staat in het Lelycenter op het Smedinghuis, waar voorheen ook het politiebureau in gevestigd was. 
Zijn er momenteel mensen bezig op het dak van het Smedinghuis?

In de Winkelcentrum “De Gordiaan” (die ik trouwens vanaf de eerste steen heb zien opbouwen) staat de KPN zendmast op het Leonardo Hotel aan de Agorahof.

Mijn beide ouders wonen in de Schouw (waar ik ben opgegroeid) en hebben allebei een mobiel abonnement van KPN, maar hebben tot op heden nog geen problemen ondervonden met ontvangst van het KPN netwerk (ook niet in de Gordiaan), dus waarschijnlijk beperkt het probleem zich voornamelijk rondom het Lelycenter. 

Ben je al eens in de Gordiaan geweest de afgelopen dagen?
En had je daar wel gewoon een goed ontvangst van 4G en/of 5G van KPN?

De problemen zijn in postcodegebied 8223.

Dat was in april ook al zo. 


 

Postcodegebied 8223 is het oude Lelystad (eerste woonwijk), daar valt o.a. de Zuiderzeewijk en het Lelycenter onder, maar ook het zwembad.
Dus je kunt zeggen, dat het netwerkprobleem met KPN zich voornamelijk in de blauw omcirkelde gebied zich afspeelt.

 


Op het dak van het Smedinghuis vinden inderdaad werkzaamheden plaats.

ik woon in postcode 8224, hemelsbreed 500 meter van de zendmast en heb geen ontvangst.

Op andere locaties in Lelystad wel, maar thuis dus niet.

TB.


@Jan van KPN

Ik heb 10 minuten geleden gebeld maar diegene die ik aan de telefoon had gaf aan dat er onderhoudswerkzaamheden zijn en dat we geduldig af moeten wachten. Ik zei dat we bericht hebben gehad dat er misschien verminderde ontvangst zou zijn... Ik heb helemaal geen ontvangst, dat is totaal anders. Werk ook nog eens in het postcode gebied dus dubbel getroffen. Vond het onzin om een melding te doen zei hij. Ondertussen totaal geen oplossing, hij wilde geen ticket aanmaken tenzij ik dat perse wilde. Ja dus.

Dit is echt, echt slechte service!!!! 

Ik zou als ik jou was een klacht indienen. Sinds dat de mast bij het Lelycentre eruit ligt heb ik overal in Lelystad weer problemen. Mijn prepaid Vodafone simkaart is dus maar weer in gebruik genomen. 

Bedankt voor dit idee. Ik ga morgen ook een prepaid Vodafone simkaart halen.

Ik ben er echt klaar mee, sinds april al. Verbinding is echt ruk. Maar nog paar maanden volhouden dan ga ik overstap doen naar Vodafone.


Woon niet in Lelystad en kijk vanuit mijn raam naar een 4G zendmast. Heb in een straal van 800m misschien wel 3 5G zendmasten. Slecht 4G bereik en totaal geen 5G netwerk thuis. Springt automatisch terug naar 4G. Met een beetje geluk krijg ik dan 2 of 3 streepjes. Helaas van korte duur.. Begint nu wel lastig te worden.


Woon niet in Lelystad en kijk vanuit mijn raam naar een 4G zendmast. Heb in een straal van 800m misschien wel 3 5G zendmasten. Slecht 4G bereik en totaal geen 5G netwerk thuis. Springt automatisch terug naar 4G. Met een beetje geluk krijg ik dan 2 of 3 streepjes. Helaas van korte duur.. Begint nu wel lastig te worden.

 

Hoi @Saartj3paard3nstaartj3 

 

Even een tip om een KPN zendmast te kunnen herkennen, deze zijn voorzien van zwarte streepjes onderaan elke zendantenne, zitten deze er niet op dan is het een zendmast van Odido of Vodafone.
Dus het kan gemakkelijk zijn, dat je ook kijkt naar een zendmast van Odido en Vodafone, en daarmee heb je uiteraard geen verbinding.

Ook speelt de afstand tot de KPN zendmast een rol, maar ook in welke richting de antennes zijn gericht. 


@Michel.uit.Arnhem Bedankt Micheal! Daar heb ik nog helemaal niet bij stil gestaan. Zie geen zwarte strepen. Dat kan een hoop verklaren. 

Moet er nu wel eerlijk bij vertellen dat ik na mijn klacht weer perfecte bereik heb. Beetje vreemd, maar wel top. Hoop dat de rest ook weer goed bereikbaar is binnenkort. 


 

Hoi @Saartj3paard3nstaartj3 

 

Hierboven een foto van een actuele KPN zendmast, zoals je die in een vakwerkmast of op een dag kunt zien staan.
Elke antenne heeft zijn eigen zwarte streepjes aan de onderkant, van 1 tot 3 streepjes.

Veel mensen weten dat niet, en dat is op zich ook niet echt belangrijk.
Maar het kan wel handig zijn, als je graag wilt weten of het een KPN zendmast is voor 4G en 5G.
KPN doet dit al tientallen jaren, om zo onderscheid te houden met Odido en Vodafone.

Wel super fijn om van je te horen, dat je weer een perfect bereik hebt met je smartphone, ook al moest je daar een klacht voor indienen.


Reageer