Skip to main content

Hallo,

Ik vraag mij af waarom KPN met 30000 Watt staat te schreeuwen op 3700 MHz in het buitengebied van Zoetermeer ?

Lokatie SnowWorld, antennes heel dichtbij de grond (6 mtr), het staat relatief hoog opgesteld t.o.v. de omgeving maar straalt direct tegen bomen en bergen puinstort aan waarachter het signaal metéén verdwenen is. Het enige beperkte bereik is rondom natuurgebied Buytenpark en Nieuwe Driemanspolder en de weilanden met nauwelijks of geen bebouwing in de omgeving,

Perfecte 5G (700 Mb/s) dus voor die enkele wandelaar, zelfs op 2 km afstand midden in de polder; binnen in SnowWorld val je gewoon terug op de standaard snelheid en is het 3700 MHz signaal compleet verdwenen. 

Zonde van de energie lijkt mij.

 

Is dat deze :
https://antennekaart.nl/kaart/5g?lat=52.06494497&lng=4.46413993&zoom=14&providers=kpn&bands=122
En dan de linker ( als de kaart goed overkomt om deze manier ) naam van mast : “Snowworld, Zoetermeer”.

..] met 30000 Watt a..]

Waar heb je dit vermogen vandaan ? Dat zal zeker niet continue zijn maar ERP (bundeling) en ook gepulseerd en dan kan dat heeeeel kortstondig een hoog vermogen zijn ja.
Dat is de ratel die je eerder nogal eens hoorde via een geluidsinstallatie ed.


Ja de linker, hoe dan ook een hoop energie de ruimte in, de hoogste concentratie gebruikers bevinden zich binnen in SnowWorld maar daar val je terug op standaard 5G. Behalve een paar voetbalvelden niets in de omgeving qua concentratie van mensen of evenementen. Blij dat het er is maar voor wie ?


Dankjewel voor de feedback, @Dirk W. Ik geef het door.


 Behalve een paar voetbalvelden niets in de omgeving qua concentratie van mensen of evenementen. Blij dat het er is maar voor wie ?

Hallo @Dirk W ,

Toevallig ben ik daar goed bekend. Met name in de weekenden is het daar flink druk. Je hebt daar niet alleen Snowworld wat overigens zomaar duizend bezoekers tegelijk kan trekken. Denk aan bedrijfsfeestjes…… Maar verder ook het klimpark Adventure Valley (leuk voor kinderfeestjes en teamuitjes!), de fietscrossbaan, voetbalvelden, tennisbanen, de turnhal van Pro Patria, de begraafplaats en het Buytenpark met o.a. de routes voor mountainbikes.  

Al met al een bruisende omgeving, logisch dat daar een zendmast is neergezet. 


 

>..]  Snowworld wat overigens zomaar duizend bezoekers tegelijk kan trekken.

Maar de vraag was :

p..] binnen in SnowWorld val je gewoon terug op de standaard snelheid en is het 3700 MHz signaal compleet verdwenen.

Maar is dat zo ?

p..] met 30000 Watt t..]

Waar heb je dit vermogen vandaan ?

cq gezien/gelezen ?

En als er geen gebruik wordt gemaakt van de mast dan zal alles op staande-bij over gaan (mag ik aannemen).

 


 

>..]  Snowworld wat overigens zomaar duizend bezoekers tegelijk kan trekken.

Maar de vraag was :

p..] binnen in SnowWorld val je gewoon terug op de standaard snelheid en is het 3700 MHz signaal compleet verdwenen.

Maar is dat zo ?

p..] met 30000 Watt t..]

Waar heb je dit vermogen vandaan ?

cq gezien/gelezen ?

En als er geen gebruik wordt gemaakt van de mast dan zal alles op staande-bij over gaan (mag ik aannemen).

 

Precies, allemaal mensen die lekker bezig zijn met buitenactiviteiten en niet op hun telefoon bezig zijn…

Plaats dan de installatie in de wijk, daar zitten de mensen binnen, verbonden met de buitenwereld 

 

 

 


Reageer