Skip to main content

Goedendag allemaal,

Ik heb sinds kort mijn intrek genomen in mijn nieuwe huis en ben druk bezig nu alles klaar is wil ik met mijn vrienden lekker gaan gamen alleen dit kan via bepaalde servers die ik op mijn computer heb staan en hier moet ik voor portfowarden alleen loop ik tegen het probleem aan dat ik alles stappen die **hier staan** heb gevolgt en nog steeds geen resultaat. Het gaat om Fivem met als poort 30120 

Ik kan de game in mijn netwerk wel localiseren maar niet via het buiten ipaddress

Screenshots

*Note: Zowel TPC geprobeerd als de rest

Hey @RemcoPlugin, welkom hier! Zo op het eerste gezicht ziet dat er prima uit. Open deur: het LAN IP klopt? Kan zijn, met een verhuizing waarbij je alles opnieuw hebt moeten aansluiten, dat er iets veranderd is ten opzichte van eerder en dat het LAN IP een andere is.

Wat merken jij en je medespelers verder precies? Foutmeldingen, dat soort dingen. En hoe zit het met je serverinstellingen, zijn daarin dingen veranderd, kun je nog verder dingen aanpassen die van invloed kunnen zijn. Alle beetjes informatie kunnen helpen in de zoektocht naar oorzaak en oplossing.

Hoi @Erik van KPN 

Niemand kan verbinding maken met mijn buiten ip

Alleen intern kan ik verbinden

Als.ik zo poortheck doen op internet dan blijft hij op gesloten terwel ik bij mijn vorige router exact het zelfde doe als bij m'n nieuwe router

Voor de rest krijgen we geen foutmeldingen alleen dat de poorten dicht zijn

Ik kreeg ook van iemand te horen dat ik op CNAT (Carrier grade Network Address Translation) zit waardoor ik niet kan portforwarden

Ik kreeg ook van iemand te horen dat ik op CNAT (Carrier grade Network Address Translation) zit waardoor ik niet kan portforwarden

Dat is niet zo. Heeft er niets mee te maken. Er zijn vroeger problemen geweest met port forward nummers op 10000 of hoger. Is er de mogelijkheid om een nummer onder 10000 te kiezen.

Andere oplossing is de nieuwe software generatie op de box verkrijgen.

Dat is niet zo. Heeft er niets mee te maken. Er zijn vroeger problemen geweest met port forward nummers op 10000 of hoger. Is er de mogelijkheid om een nummer onder 10000 te kiezen.

Andere oplossing is de nieuwe software generatie op de box verkrijgen.

Nee helaas zijn dit poorten die je door de game verkrijgt en niet zomaar mag aanpassen 

Remco, is het in de tussentijd gelukt om de port forward werkend te krijgen?

Nee helaas nog steeds is mijn issue er

Hmm, zou je nog een keer een screenshot kunnen plaatsen van hoe je de port forward hebt ingesteld?

Heb je verder ook andere aanpassingen gedaan aan instellingen van de Box?

Bij de V10 met de “oude” software is het verstandig om het DHCP adres vast te zetten en dat vaste adres te forwarden. Als dat al gebeurd is weet ik het niet, box 10 heeft bij mij altijd goed gewerkt met de oude software (met de nieuwe ook). 

Hmm, zou je nog een keer een screenshot kunnen plaatsen van hoe je de port forward hebt ingesteld?

Heb je verder ook andere aanpassingen gedaan aan instellingen van de Box?

Ze hebben bij mij de nieuwe software. Ik heb toen ook nog met ze aan de lijn gehangen. En toen werdt er gezegt dat ik ook de Filters moest aanpassen naar “Aangepast”

Voor de rest heb ik aan de andere instellingen niet gezeten

De firewall. Als je die op "Standaard" zet, dan werkt die hetzelfde als bij de oude software/firmware. Dus dat lijkt me het handigste.

Het bovenste plaatje gaat inderdaad over poort forwarden. 

Heeft de pc nu 192.168.2.105 als ip adres? Heb je dat ip adres gereserveerd? 

Toch de KPN software?

Ik kan niet met het spel testen want dat heb ik niet, maar port forwarding met versie V10.C.24.12.10 werkt.

V10 portforwarding

“Internet IP adres” moet leeg zijn, of 0.0.0.0/32, of het externe IP adres van je tegenstander.

In ieder geval niet je eigen externe IP !

De firewall. Als je die op "Standaard" zet, dan werkt die hetzelfde als bij de oude software/firmware. Dus dat lijkt me het handigste.

Het bovenste plaatje gaat inderdaad over poort forwarden. 

Dit ip address ois vast deze krijgt de computer altijd 

Toch de KPN software?

Ik kan niet met het spel testen want dat heb ik niet, maar port forwarding met versie V10.C.24.12.10 werkt.

V10 portforwarding

“Internet IP adres” moet leeg zijn, of 0.0.0.0/32, of het externe IP adres van je tegenstander.

In ieder geval niet je eigen externe IP !

Ip address van mn tegenstander kan iedereen zijn namelijk omdat het een openbare systeem is 

Krijgt die dat via DHCP? Of heb je dat vast ingesteld op de pc zelf?

De pc moet het ip namelijk via DHCP krijgen. Anders werkt een poortforwarding niet.

Krijgt die dat via DHCP? Of heb je dat vast ingesteld op de pc zelf?

De pc moet het ip namelijk via DHCP krijgen. Anders werkt een poortforwarding niet.

Deze heeft hij gekregen via de DHCP en deze daarna vast gezet dat hij deze altijd aan PC moet koppelen

Ip address van mn tegenstander kan iedereen zijn namelijk omdat het een openbare systeem is 

Openbaar systeem, dus dan moet “internet IP adres” blanco zijn. 

Dat is niet gegarandeerd. In principe vraagt een PC bij DHCP iedere keer hetzelfde adres, en krijgt dat als het beschikbaar is. 

Wil je het echt vastleggen, dan kun je dat doen bij “Thuisnetwerk / IP adres reserveren”.

Bij “Thuisnetwerk/Overblijvende tijd” zie je dan 0 minuten staan, een wat merkwaardige notatie  van “onbeperkt”

Ik denk niet dat dit het probleem is, maar ik zou het even proberen. 

Reageer