Skip to main content

Ik ben al meer dan 20 jaar bij kpn. TV, internet, vaste telefoon, 1 mobiel abonnement en 1 prepaid. De prepaid is van mijn man, maar nu wil hij toch na jaren een abonnement. In eerste instantie wilde hij deze bij kpn afsluiten, maar omdat andere providers veel goedkoper zijn heeft hij voor de helft van het geld een abonnement afgesloten bij een andere provider. Nu lijkt het mij meer dan billijk om het overgebleven bedrag op de prepaid terug te krijgen. Maar helaas, dat kan alleen wanneer je overstapt naar een kpn abonnement. En dan maakt het niet uit dat we al die andere produkten (waaronder een mobiel abonnement) al meer dan 20 jaar bij de kpn afnemen.  Ik vind dit echt kwalijk en absoluut niet klantvriendelijk. Ik overweeg nu serieus om al mijn abonnementen op te zeggen bij kpn. Ik ben altijd bij kpn gebleven vanwege de goede service. Als dit bedrijf niet eens deze service biedt aan zijn vaste klanten dan kan ik beter overstappen naar een ander bedrijf. 

 

Beltegoed vervalt bij overstappen naar andere provider.

Maar @moniquemouna  als je dit al wist was het dan niet beter geweest om eerst het beltegoed zo goed mogelijk op te maken met hooguit een klein restbedrag? Voor zover ik weet werkt prepaid op die manier bij de (meeste) providers bij een overstap naar een andere provider. 


Ik wist het niet. Had ook gelezen dat het kon, maar blijkbaar alleen als je een abonnement bij kpn neemt. Ik vind het niet kloppen, er is voor betaald......


Je hebt betaald voor een dienst(en) van KPN. Zodra de simkaart van KPN niet meer actief is vervallen ook de te leveren diensten. En het resterende bedrag kan dan niet factuurmatig worden verwerkt als bij een nieuw abbonement (met hetzelfde nummer). 


Bedankt voor de info 😊. Had ik eerder moeten weten. 


Hi,

 

In de algemene voorwaarden staat dit:

26.5 Beëindiging van de prepaid overeenkomst
U kunt de overeenkomst voor Prepaid mobiel altijd opzeggen.
Uw prepaid overeenkomst eindigt automatisch als uw
Prepaid tegoed is vervallen. We kunnen een aanvullende
periode aangeven waarin u uw Prepaid tegoed alsnog kunt
opwaarderen. In dat geval eindigt uw overeenkomt pas na
die termijn. Als u meerdere Prepaid tegoeden hebt, laten we
weten hoe en wanneer de overeenkomst eindigt.
Stapt u over naar een andere aanbieder? Dan betalen we
Prepaid tegoed terug als u daarom vraagt. Daarvoor kunnen
we kosten in rekening brengen.
In andere gevallen betalen
we Prepaid tegoed niet terug tijdens of na de looptijd van de
overeenkomst. Dat doen we alleen als expliciet anders
is aangegeven.

 

Maandag even bellen met de klantenservice en het tegoed terugvragen. Plan hiervoor makkelijk zelf een terugbelafspraak.


Oh wow. Thanks @HeidiV 


Hi,

 

In de algemene voorwaarden staat dit:

26.5 Beëindiging van de prepaid overeenkomst
U kunt de overeenkomst voor Prepaid mobiel altijd opzeggen.
Uw prepaid overeenkomst eindigt automatisch als uw
Prepaid tegoed is vervallen. We kunnen een aanvullende
periode aangeven waarin u uw Prepaid tegoed alsnog kunt
opwaarderen. In dat geval eindigt uw overeenkomt pas na
die termijn. Als u meerdere Prepaid tegoeden hebt, laten we
weten hoe en wanneer de overeenkomst eindigt.
Stapt u over naar een andere aanbieder? Dan betalen we
Prepaid tegoed terug als u daarom vraagt. Daarvoor kunnen
we kosten in rekening brengen.
In andere gevallen betalen
we Prepaid tegoed niet terug tijdens of na de looptijd van de
overeenkomst. Dat doen we alleen als expliciet anders
is aangegeven.

 

Maandag even bellen met de klantenservice 0800-0402 en het tegoed terugvragen.

Hoi

​​​​@moniquemouna 

Nu ben ik toch wel benieuwd naar wat de uitkomst zal zijn. Wil je die a.u.b. met ons delen? 


Zal ik doen @Friesian 


Het is gelukt hoor. Ik heb het nummer gebeld en de situatie uitgelegd (met de voorwaarden voor mijn neus waarvoor dank). De vriendelijke medewerker heeft een formulier ingevuld voor teruggave van het tegoed.  Als het goed dan staat het binnen 3-5 werkdagen op de rekening. Nogmaals bedankt voor de informatie @HeidiV 


Bedankt voor de terugkoppeling@moniquemouna en bedankt voor je duidelijke uitleg @HeidiV


Reageer