Skip to main content

Het valt mij recentelijk op dat Amazon Prime Video niet meer streamt in UHD HDR.

Iedere titel.....waaronder de meest recente seizoenen van The Boys, LOTR en Reacher streamen alleen in HD HDR.

Alle genoemde titels en niet genoemde titels hebben in het verleden wel gestreamd in UHD HDR.

Ik gebruik de KPN DIW7022 decoder en ben volledig up to date in firmware en app updates.

Zijn er meer forum leden die dit ervaren?

Beste Denise,

 

Voor alle duidelijkheid…..het heeft altijd gewerkt bij Amazon Prime….alleen de laatste tijd niet meer.

 

Ligt niet aan de instellingen….deze zijn correct en niet veranderd.

 

Het lijkt of de stream van Amazon Prime niet wordt gewijzigd naar UHD HDR.

 

Ik heb getest met de Amazon Prime Video App op mijn LG Oled 55C3…..hetzelfde probleem.


 

 

Ik heb getest met de Amazon Prime Video App op mijn LG Oled 55C3…..hetzelfde probleem.

Ah dat verandert dan een paar zaken. Dit is  blijkbaar toch iets vanuit Primevideo en jouw account want de verbinding lijkt goed te zijn gelet op het gedrag van de andere diensten hoe doen die het op deze LG?. Heb je al contact gehad met Amazon?


Ik vermoed een DRM dingetje. Alle streamingdiensten verlagen/beperken de kwaliteit als ze niet meest krachtige encryptie kunnen toepassen. Videoland is bijvoorbeeld 540p in Chrome/Firefox, maar in Edge wel 1080p. Komt omdat Edge kan communiceren met je videokaart en gebruik kan maken van een krachtigere DRM versie, simpel uitgelegd.

Enige wat ik me nog kan bedenken is dat je HDMI kabel geen HDCP ondersteuning heeft en/of uitstaat (als dat kan?)


Ik vermoed een DRM dingetje. Alle streamingdiensten verlagen/beperken de kwaliteit als ze niet meest krachtige encryptie kunnen toepassen. Videoland is bijvoorbeeld 540p in Chrome/Firefox, maar in Edge wel 1080p. Komt omdat Edge kan communiceren met je videokaart en gebruik kan maken van een krachtigere DRM versie, simpel uitgelegd.

Enige wat ik me nog kan bedenken is dat je HDMI kabel geen HDCP ondersteuning heeft en/of uitstaat (als dat kan?)

De HDMI  kabel doet niets met hdcp dat zit ingebakken in de hardware dat moet 2.2 zijn voor Primevideo.


 

 

Ik heb getest met de Amazon Prime Video App op mijn LG Oled 55C3…..hetzelfde probleem.

Ah dat verandert dan een paar zaken. Dit is  blijkbaar toch iets vanuit Primevideo en jouw account want de verbinding lijkt goed te zijn gelet op het gedrag van de andere diensten hoe doen die het op deze LG?. Heb je al contact gehad met Amazon?

 

Nee, nog geen contact gehad met Amazon....een ontzettend waardeloze klanten service. 

Ik ga kijken eens inloggen met mijn gegevens op een andere tv....sluiten we dat in ieder geval uit.

En het vertelt ons iets als het daar wel werkt.


Hoe lang loopt de stream al voordat je naar de indicatie kijkt?

Ik heb op verschillende apparaten (Apple TV, LG TV) gemerkt dat het soms tot wel een minuut duurt voordat de indicatie van HD naar UHD springt. Hij begint altijd met HD.


De HDMI  kabel doet niets met hdcp dat zit ingebakken in de hardware dat moet 2.2 zijn voor Primevideo.

Je hebt HDMI kabels die niet HDCP compatibel zijn. En inderdaad stukje hardware.


Zie hier voor meer informatie.


Ik heb de DIW7022 volledig gereset echter dit maakt helaas geen verschil. 

Ik heb de DIW7022 ingesteld op Dolby Vision ipv HDR10....maakt ook geen verschil. 

Ik kan wel op allerhande fora op internet vinden dat dit vaker voorkomt zonder oplossing vanuit Amazon Prime.


Ik heb de DIW7022 volledig gereset echter dit maakt helaas geen verschil. 

Ik heb de DIW7022 ingesteld op Dolby Vision ipv HDR10....maakt ook geen verschil. 

Ik kan wel op allerhande fora op internet vinden dat dit vaker voorkomt zonder oplossing vanuit Amazon Prime.

 

Op zich is Dolby Vision mooier dan HDR.

Maar Amazon en NPO UHD werken daar helaas niet mee.

 

Je moet hem dan op HDR 10 als prioriteit zetten.

En uiteraard HDR op automatisch.

 

Hoe heb je hem gereset? 

 

Bij mij staat hij op HDR en bij Amazon Prime en anderen werkt het. 


Ik heb de DIW7022 volledig gereset echter dit maakt helaas geen verschil. 

Ik heb de DIW7022 ingesteld op Dolby Vision ipv HDR10....maakt ook geen verschil. 

Ik kan wel op allerhande fora op internet vinden dat dit vaker voorkomt zonder oplossing vanuit Amazon Prime.

 

Op zich is Dolby Vision mooier dan HDR.

Maar Amazon en NPO UHD werken daar helaas niet mee.

Je moet hem dan op HDR 10 als prioriteit zetten.

En uiteraard HDR op automatisch.

Hoe heb je hem gereset? 

Bij mij staat hij op HDR en bij Amazon Prime en anderen werkt het. 

Even een opmerking het gaat zover ik weet nog steeds om het punt dat TS geen 4K resolutie geleverd krijgt daar staat HDR in welke vorm dan ook buiten. Zelfs met HDR volledig uit zou er 4K resolutie geleverd moeten worden.

 

Het eerder genoemde DRM probleem en de HDMI kabel kan het bijna zeker niet zijn als het met de app op de TV zelf ook voorkomt. Normaliter is mijn advies altijd kijk lekker via de Smart TV daar heb je die tenslotte voor. Helaas gaat het daarop blijkbaar ook fout.


@Thisiswhoweare is er ondertussen al verbetering of speelt het probleem nog steeds?


Ik heb het probleem kunnen oplossen door in de Prime Video app de instelling automatisch afspelen aan te zetten.

Dan werkt het weer zoals het hoort....zet je het weer uit dan begint de het probleem opnieuw.

Bug in de Prime Video app.


Apart, maar alles om goed beeld te hebben. 


Reageer