Skip to main content

Sinds enkele maanden werkt het niet om iets van de kpn tv app via de google chromecast te casten naar een tv. Dit probleem staat ook bij de comments onder de app. Maar blijkbaar is er nog niks aan gedaan. 

Gaat dit nog opgelost worden of is er een alternatieve optie?

Zo niet overweeg ik toch eens te kijken of een andere provider dit beter ondersteunt.

Bvd

Welkom op de community ​@KenD. Wat voor Chromecast heb je precies, en wat gebeurt er als je probeert te casten? Er wordt gewerkt aan een update specifiek voor de Chromecast 2 waarmee het casten een zwart beeld geeft:

Cast je vanaf een iPhone of een Android toestel?

We hebben een android en een iphone en beide toestellen geven hetzelfde. Zwart beeld waarbij je het laden icoontje ziet met de titel van de aflevering/ film. Terwijl de film binnen de app zonder casten het wel gewoon doet.

andere apps geven geen problemen met casten alleen de kpn app. Dus onze conclusie is toch echt dat het aan de kpn app ligt. Mede ook vanwege de recensies die de app in de app store krijgt. Hierin wordt precies ons probleem omschreven.

Weet je ook welke versie van de Chromnecast het is ​@KenD? Als het de Chromecast 2 is, is het zoals ik zei een bekend issue waar aan gewerkt wordt.

nc2-6a5, neem aan dat dit chromecast 2 is?

Wanneer verwachten jullie deze update? 

Geen idee aan de hand van dat nummer ​@KenD .

Dit is de Chromecast 2, waar nu een probleem mee is. 

Als ik Google op dat typenummer lijkt het inderdaad de Chromecast 2 te zijn. Wanneer die update komt durf ik niet met zekerheid te zeggen. Ik hoop dat het snel is. Als de update er is delen we dit als een Product Update. Je kunt je daar abonneren zodat je een mailtje krijgt als er iets nieuws is. 

Reageer