Skip to main content

Ik heb een nieuw surround die opnde tv aangeslotennis via een optische kabel. Geluid e.d. werkt prima muv bij Amazon's prime. Als ik de optische kabel aansluit op de kpn box is het geluid daar, maar dan werkt de rest van de kanelen het niet. Wat is hier de oplossing voor?

Goedemorgen ​@Cashomber, welkom op de KPN Community! Heb je al eens in de instellingen van Amazon Prime gekeken dan? Het kan zijn dat hij op een geluidsuitvoer staat die jouw versterker/surround dan niet kan ondersteunen. Kan je ook toelichten wat voor een surround system je hebt en welke ontvanger van KPN je in gebruik hebt?

Ik heb een nieuw surround die opnde tv aangeslotennis via een optische kabel. Geluid e.d. werkt prima muv bij Amazon's prime. Als ik de optische kabel aansluit op de kpn box is het geluid daar, maar dan werkt de rest van de kanelen het niet. Wat is hier de oplossing voor?

Dat komt waarschijnlijk doordat de KPN box volgens Amazon alleen tot DD5.1 ondersteunt, bij Videos met DD5.1+ en hoger (Atmos, TrueHD), worden deze niet door optische uitgaan gestuurd (bandwidth te laag) en je mist bepaalde kanalen. Probeer de audio kwaliteit van Prime Video in dit geval te verlagen.

KPN ontvanger

• Geluidskwaliteit: tot 5.1 surround sound

Reageer