KPN servicedesk kon mij helaas ook niet helpen. Dat schiet niet op...
Voor de volledigheid: de iPhone en Watch voldoen aan alle voorwaarden zoals hier vermeld.
- iPhone 13 Pro
- iOS versie 18.1.1
- Apple Watch Series 10 (GPS + Cellular)
- WatchOS versie 11.1
- e-SIM Netwerk: KPN
- e-SIM Aanbieder: KPN NL 60.0
Hi @CrazyElectron en welkom bij de KPN Community!
Als het activeren niet lukt ondanks dat aan alle voorwaarden voldaan is, controleer dan ook of er een update is voor je Apple Watch en je iPhone.
Mocht er geen update beschikbaar zijn, herstart beide apparaten dan en probeer het daarna opnieuw volgens de stappen voor het activeren van Multisim op de Apple Watch.
Ik hoop dat het daarna wel lukt! Zo niet, maak dan een belafspraak hierover met ons. Dan kunnen mijn collega's dit verder met je oppakken en hopelijk is de oplossing via die weg dan snel gevonden.
Bedankt voor de suggesties @Sanne van KPN .
Uiteraard heb ik gecontroleerd dat alle updates op iPhone en Watch geïnstalleerd zijn en ook herstarten van beiden al 2x gedaan, inclusief ontkoppelen en opnieuw koppelen van de Watch. En bellen met de servicedesk via een belafspraak heb ik ook al gedaan: na meerdere keren in de wacht staan kreeg ik uiteindelijk de mededeling dat men het ook niet wist en maar langs een KPN winkel moest gaan. Er werd zelfs gesuggereerd dat de gloednieuwe Apple Watch misschien defect was...
Ik denk zelf dat het iets is met de KPN ‘administratieve systemen’.
Tot eerder dit jaar had ik een zakelijk mobiel abonnement met hetzelfde nummer en na een kort uitstapje naar Symio met nummerbehoud heb ik nu een consumenten abonnement genomen met datzelfde nummer (vanwege multisim support...). In de MijnKPN portal worden bijvoorbeeld nog steeds de oude zakelijke facturen getoond, ook al log ik nu in met een ander email adres. Ook wordt mijn product niet getoond in de overzichtspagina, alleen in de Producten pagina (en in de MijnKPN App).
Nog even een udpate waarmee mijn veronderstelling dat het aan de KPN ‘backend systemen’ ligt verder onderbouwd wordt:
Als test heb ik een Vodafone abonnement met e-SIM aan mijn iPhone toegevoegd. Deze wordt direct door de Watch App herkend. Dus maandag maar weer contact opnemen met KPN servicedesk. Hopelijk krijg ik nu iemand aan de lijn die wel enig idee heeft waar het over gaat...
Hallo,
Ik heb precies hetzelfde probleem,
ben vandaag overgestapt, iPhone13 en watch9 cellular met de actuele software, dezelfde foutmelding in de Watch app mobile instellingen.
helpdesk was geen succes, ook bij de KPN winkel werd mij door de medewerker verteld dat hij het al vaker heeft gezien, maar nooit iets kunnen doen.
toch nog een keer hulp gezocht bij de helpdesk, deze keer werd mij medegedeeld dat er vandaag al zes collega’s met soortgelijke gevallen geconfronteerd werden- ik dus 2x,
maar er waren blijkbaar toch nog 4 anderen met dit probleem.
Super dat je dit al gecontroleerd had @CrazyElectron. Hoe is het bellen gegaan? Is het activeren nu wel gelukt?
@MArgus Gek dat er zoveel meldingen waren. Ik kan zo geen meldingen vinden over een storing met het activeren van multisim de afgelopen tijd, maar mocht die er wel geweest zijn dan is het hopelijk nu weer opgelost.
Heb je het sindsdien nog eens geprobeerd en werkt het nu wel?
Zo niet, dan ook voor jou het advies om een belafspraak in te plannen hierover. Dan kan mijn collega dit met je doornemen!
Gek dat er zoveel meldingen waren. Ik kan zo geen meldingen vinden over een storing met het activeren van multisim de afgelopen tijd, maar mocht die er wel geweest zijn dan is het hopelijk nu weer opgelost.
Vreemd, want er is maandag wel degelijk een call van gemaakt en doorgezet naar de 2e (of 3e?) lijn met specifieke omschrijving van het issue. Ook opvallend was dat de medewerker zag dat in één van de systemen multisim voor mij niet geactiveerd was - helaas hielp activeren niet, ook niet de volgende dag of na herstarts, e.d.
Ik wacht de toegezegde terugkoppeling af, maar vrees..
De combinatie van meerdere bevestigde gevallen en officiëel standpunt dat er geen meldingen bekend zijn, heb ik vaker bij service providers gezien...
Hoi Sanne,
nee, helaas werkt het nog steeds niet- de foutmelding: “je KPN account komt niet in aanmerking…” is er nog steeds- ik had gisteren bij mijn tweede telefoontje met de helpdesk afgesproken dat iemand van de technische afdeling mij binnen 48uur zou bellen. Daar wacht ik nu nog tot morgen middag op.
Ik heb het gevoel dat er ergens van de provider kant iets moet aangezet worden, het werkte ja ook zonder problemen met de oude provider.
daarom hoop ik dat iemand met technische achtergrond mij kan helpen.
... afgesproken dat iemand van de technische afdeling mij binnen 48uur zou bellen.
Die belofte is bij mij zeker niet waargemaakt na maandag (het is nu donderdag...). Dus maar weer bellen en als er geen oplossing komt binnen redelijke termijn zit er niets anders op dan KPN in gebreke stellen en contract weer ontbinden. Heel vervelend allemaal.
Is het met het terugbellen gelukt @MArgus? Hoe is het verlopen?
Wat jammer dat je niet teruggebeld bent @CrazyElectron. Niet fijn dat je hier zo achteraan moet, excuses daarvoor.
Hoe ging het telefoontje nu? Is er een oplossing?
Hoi Sanne,
nee,
ik heb zelf weer achteraan gebeld, de dame van de helpdesk was zeer behulpzaam maar heeft mij ook weer bevestigd dat er niets is wat ik samen met de helpdesk kan oplossen.
zij heeft een ticket aangemaakt zodat de technische dienst naar gaat kjiken, maar ze zij ook dat het kan duren omdat er nog steeds de iPhone 11 problemen opgelost moeten worden?
Er moet vanuit de technische dienst iets goed gezet worden in mijn account, ik geef nu nog eenmalig maximaal twee weken de tijd om dit aan te pakken en op te lossen.
Er moet vanuit de technische dienst iets goed gezet worden in mijn account, ...
Afgelopen maandag kreeg ik hetzelfde verhaal te horen. Helaas nooit teruggebeld. En na zelf bellen was er niets te vinden van een ticket voor de technische dienst en kon ze ook geen nieuwe aanmaken. Na lang in de wacht werd teruggemeld dat men het ook niet wist en ik maar langs een KPN winkel moest gaan. Met die tijdverspilling ging ik natuurlijk niet akkoord en heb aangegeven dat ik het contract opzeg wegens in gebreke blijven van KPN.
Toen werd het van kwaad tot erger en na doorverbinden, wachten en steeds het zelfde verhaal, uiteindelijk bevestiging van opzegging, alleen niet morgen of komende week of zo, maar per einde contract (terwijl bevestigd en begrepen was dat ik een beroep deed op ontbinding vanwege niet leveren). Ook was nummerportering niet enabled waardoor de andere provider het nummer niet kon overnemen. Weer gebeld, weer het verhaal gedaan en toen werd terwijl ik nog aan de lijn was het abonnement per direct stopgezet en de verbinding dus ook verbroken… <***censuur***>
Kortom, ik ben er helemaal klaar mee en heb binnen 1 uur een VF contract met e-SIM en werkende multisim. Dat nummerporteren moet ik dan spijtig genoeg maar laten zitten; heel erg vervelend naar kom ik uiteindelijk ook wel weer overheen.
...dat het kan duren omdat er nog steeds de iPhone 11 problemen opgelost moeten worden?
Loopt dat nu nog steeds? Mij vrouw had dat ook - volgens mij zeker al meer dan 1,5 of 2 jaar geleden - en heeft uiteindelijk na flink druk zetten een nieuwe iPhone 11 gehad met de standaard modem chip die wel goed werkt bij KPN. Ook daar ging een langdurig kastje-muur touwtrekkerij aan vooraf.
@MArgus Erg jammer dat je niet terug gebeld bent. Fijn dat het naar de technische dienst doorgezet is. Ze hebben het nu inderdaad erg druk, dus ik weet niet of binnen de 2 weken gaat lukken, maar hopelijk redden ze het.
@CrazyElectron Ik schrik hier wel van. Direct opzeggen zonder je de optie voor het uitporteren van je nummer te geven vind ik echt niet oké. Zeker als je nu je nummer kwijt bent.
Mocht je dit toch nog op willen laten pakken, dan raad ik je aan om een klacht aan te maken hiervoor. Ik weet niet of mijn collega's daar je nummer nog terug kunnen halen, maar het is het proberen waard. Je kunt dan in elk geval je frustratie kwijt over de multisim en de manier waarop mijn collega's te werk zijn gegaan.
Excuses voor deze gang van zaken. Ik vind het beslist niet netjes hoe dit gegaan is en erg jammer dat je nu op deze manier weg bent bij ons. Fijn dat je bij Vodafone al werkende diensten hebt, hopelijk heb je veel plezier van je diensten daar.
Even weer een update van deze multisim soap…
Na een afkoelperiode over het weekend op maandag maar weer gebeld en na zeer sterk en herhaaldelijk aandringen terwijl de medewerker doodleuk bleef herhalen “u heeft het abonnement opgezegd en bent uw nummer kwijt, daar is niets meer aan te doen”, is een ticket voor de technische dienst gemaakt die mij dezelfde middag nog terugbelde en prima geholpen heeft. Een maandelijks opzegbaar abonnement geregeld waarop na activeren de volgende dag (vandaag) mijn oude nummer weer is geactiveerd.
Gelijk de stoute schoenen maar weer aangetrokken en servicedesk opnieuw gebeld. De medewerker wist duidelijk helemaal niet wat multisim is en na veel omzwervingen en een collega raadplegen wilde hij mij een tweede SIM-kaart toesturen voor de Apple Watch...
Na wat extra uitleg van mij heeft hij naar eigen zeggen de technische dienst geraadpleegd en kwam terug met de mededeling dat om de een of andere reden multisim de eerste 3 maanden van een nieuw abonnement niet werkt. Daar is technisch natuurlijk geen enkele reden toe en ik vraag me ernstig af of dat waar is.
Aan mij nu om te besluiten:
- dat nog 3 maanden aan te kijken zonder multisim en hopen dat het dan wel gaat werken (...)
- opnieuw de servicedesk bellen en hopen op een medewerker met meer kennis van zaken (dat verschilt zeer sterk heb ik inmiddels ervaren).
- alsnog het abonnement opzeggen en overstappen naar VF waar multisim direct goed werkt…
@MArgus hoe is het bij jou afgelopen (of niet)?
Gelukkig, wat fijn dat je toch je nummer weer terug hebt @CrazyElectron!
… Ik heb weinig woorden voor de collega die niet wist wat een Multisim was, maar het doet wel zeer om dat te lezen. Ai ai ai.
De 3 maanden klopt sowieso niet. Je kunt multisim aanzetten en ook op elk moment opzeggen.
Mocht je voor optie 2 gaan, dan kun je ook overwegen om een belafspraak te maken. Je kunt daar dan gelijk bij noteren wat er speelt en zo kan mijn collega in elk geval alvast wat voorbereidingen treffen op het gesprek.
Mocht je voor optie 3 gaan, vraag dan ook aan Vodafone of ze je nummer (dat je nu weer terug hebt) kunnen overnemen op het abonnement dat je nu bij hen hebt.
Dan heb je die in elk geval weer terug en zit je niet met twee nummers, of een heel nieuw nummer en al het geregel wat daarbij hoort.
Mocht je voor optie 2 gaan, dan kun je ook overwegen om een belafspraak te maken. Je kunt daar dan gelijk bij noteren wat er speelt en zo kan mijn collega in elk geval alvast wat voorbereidingen treffen op het gesprek.
Omdat ik toch nog wat tijd had heb ik vanmiddag maar weer eens gebeld en een vrij nukkige medewerker gesproken die me wist te vertellen dat het aan Apple lag. Ik moest maar naar een Apple Store gaan…
En hij was ook wat geïrriteerd over het feit dat hij zag dat ik vanmiddag al eerder had geveld over hetzelfde probleem.
Kortom, al probeer ik nog zo vaak, niemand bij KPN neemt het probleem serieus en wimpelt me af met zinloze ‘adviezen’, hoe vaak ik ook duidelijk maakt dat het echt aan de KPN account instellingen in een van de backend systemen ligt omdat een VF e-SIM direct goed werkt.
Ik zit deze ellende te lezen en begrijp goed dat Sanne de moderator zich schaamt. Maar mij overkomt dit nu ook al drie weken dat KPN niet in staat is mijn multi-sim te activeren en doodleuk zegt dat het een wijziging op een nieuw abonnement betreft en dat daar een wachttijd voor staat om dat te activeren.
als je er zoals ik al een tijdje mee bezig bent merk je dat het een veel voorkomend probleem is wat door Sanne wordt ontkend maar op de KPn community breed wordt gedeeld.
het erge vind ik dat de winkel naar de tel service verwijst, die weer naar de winkel enz. Daarna naar de technische dienst maar die kan het ook niet oplossen. Het beloofd terugbellen door de technische dienst bleek ook een loze belofte.
ik denk dat ik dan ook maar moet overstappen naar Odido of Vodafone maar dan ga ik ook over met tv en internet.
@PeterAA47 Het werd mij ook al duidelijk dat het een veel voorkomend probleem is en dat je in cirkeltjes rond blijft gaan met KPN.
Inmiddels kan ik maar één conclusie trekken: multisim werkt niet bij KPN maar niemand die je te spreken krijgt weet het of men wilt het niet toegeven omdat dat de concurrentie, waar het gewoon direct werkt, in de kaart speelt.
Ik zal via mijn groot-zakelijke contacten binnen KPN maar eens proberen te achterhalen wat hier nu achter zit.
@KPN: wees eerlijk en haal die multisim optie van de website. Dit begint op misleiding te lijken.
CrazyElectron,
ik word ook steeds bozer op KPN. Niet op de mensen in de winkel aan de Frederik Hendriklaan in Den Haag zoals Tim die mij heel enthousiast heeft geprobeerd te helpen en die niets teveel was en ook de bedrijfsleidster die het later overnam. Niets dan lof! Maar op KPN zelf, het bedrijf, dat een product aanbiedt maar niet levert en dan als het niet lukt en er niets meer te proberen valt na drie uur met de smoes komt van een maand wachttijd. Als dat waar zou zijn, maar het kan gewoon niet kloppen want het is zo volstrekt onlogisch, dan zeg je dat bij de aanschaf van het product dan wel direct bij de eerste klacht over het product. Zo jammer dat een bedrijf zijn geloofwaardigheid hiermee voorgoed verspeelt. Op naar de concurrent helaas.
Zoeven gebeld door de meer dan uitstekende bedrijfsleider van de KPN winkel aan de Frederik Hendriklaan in Den Haag. Zij moest mij helaas vertellen dat ik niet een maand maar drie maanden moest wachten voordat ik de multi-sim kon activeren. Ik heb haar bedankt voor haar super correcte en proactieve houding, maar ook gezegd dat ik hierop niet wil wachten.
Dus alle Hagenezen en Hagenaars ga naar de KPN winkel in de Frederik Hendriklaan als je wat nodig hebt. Prima lui daar. Actief en super vriendelijk. Zij kunnen er ook niets aan doen dat KPN niet levert en zo is gebleken zijn eigen personeel niet informeert noch die van de winkels noch die van de servicedienst.
Die informatie is mij ook niet bekend, dus ik ga in elk geval achterhalen wat hier nu mis gaat en waarom het 3 maanden duurt.
Met dit topic is in elk geval duidelijk dat het in een paar gevallen bepaald niet goed gaat, dus daar moeten we een oplossing voor vinden. Of de informatie moet duidelijker, zoals jullie ook aangeven.
Jammer dat je naar de concurrent gaat ook, maar begrijpelijk dat je er niet zo lang op wilt wachten @PeterAA47. Fijn dat je in de winkel goed geholpen bent.
Zouden jullie beiden ook jullie forumprofiel ook aan willen vullen met het 06-nummer waar het om gaat? Zodra ik meer informatie heb hierover laat ik het hier weten.
Een kleine update:
werd net gebeld door iemand van de technische dienst, er werd bevestigd dat er meerdere klanten zijn die problemen met het activeren hebben. De medewerker vroeg mij om de EID van mijn Watch en er word een incident aangemaakt. Zodra meer informatie beschikbaar is word ik door hem weer gebeld.
ik ben tevreden dat er erkent word dat er problemen zijn en ze het proberen op te lossen.
de fabel van 3 maanden wachten voor activeren kan eigenlijk niet kloppen anders zou het duidelijk vermeld moeten zijn - ik krijg ook in de KPN app de reclame of ik niet direct een multisim zou willen aanschaffen.
Die informatie over de 3 maanden wil ik ook duidelijk hebben, dus die vraag heb ik bij meerdere collega's neergelegd.
Fijn dat er nu een incident aangemaakt is. Hopelijk heb je snel een terugkoppeling, en bedankt voor de updates hier!
Ik ben heel benieuwd wat er uit het incident voortkomt.
Voor nu nog hele fijne feestdagen gewenst!