Skip to main content

Goedemorgen,

Ik ben overgestapt van Solcon naar KPN. Gister kreeg ik de melding dat de nieuwe verbinding opgeleverd was. Ik heb de nieuwe ONT en KPN Box 4 geplaatst en na een paar minuten up and running. 

Helaas bleek de telefonie nog niet geregeld te zijn. Na tweemaal te hebben gebeld en een uur en tien minuten aan de lijn hebben gehangen, kreeg ik de mededeling dat het modem dezelfde avond nog gereset zou worden, waarop de telefoon het zou moeten doen. 

Dit is ook gebeurd. Helaas van korte duur. Volgens het modem moet ik eerst het telefoonnummer uitzetten om het vervolgens te kunnen activeren in mijn FritzBox die als centrale werkt voor mijn DECT telefoons. 

Had ik dit maar niet gedaan. De servicetool waarmee je een wachtwoord genereert doet het niet. Ik heb verschillende links gevolg, maar met steeds hetzelfde resultaat: Er is een fout opgetreden. Probeer het later. Nu werkt de telefoon ook niet meer.

Het lukt me ook niet meer om de febrieksinstellingen terug te zetten. Wat ik ook probeer.

Waar kan ik een werkende servicetool vinden om weer te kunnen bellen?

Admin: afgesplitst en eigen topic voor de vraag aangemaakt

@Denise van KPN en anderen. 

ik kreeg vanmorgen een verheugend bericht van de KPN dat de storing is opgelost en het sip-nummer weer bereikbaar is. Net getest en het werkt. 

Hopelijk gaat het nu wel goed bij het afmelden van het sip-nummer in de V14 en het aanmelden bij de FritzBox. Ik durf het niet meer zo goed aan. 

Mag de V14 tussen de ONT en de FritzBox blijven? Of moet de FritzBox direct op de ONT? 

Dat is inderdaad een goed bericht, ​@August65!

Mag de V14 tussen de ONT en de FritzBox blijven? Of moet de FritzBox direct op de ONT? 

Ik geloof dat beide kan.

@Denise van KPN 

Klopt wat je zegt. Om herhaling van zetten te voorkomen, heb ik samen met de servicedesk het sip nummer uitgezet in de V14. NIET met de button maar gewoon met de aan/uit schakelaar voor poort 1. Daarna met de servicetool een wachtwoord gemaakt en waarempel! De Fritz registreert het Sio nummer zonder morren. 

ik ben weer helemaal blij. 

Reageer