Ik heb een Box V12 modem (glasvezel) in de meterkast en 2 Experia wifi bedraad aangesloten, eentje op de bovenverdieping en eentje beneden achter in de woonkamer. In huis is de wifi prima, maar achter in de tuin is het maar net aan. Onze tuin is niet zo heel groot maar de experia wifi beneden staat in een kast, en dat wil ik eigenlijk graag zo houden, ondanks dat ik weet dat dit het signaal verzwakt. De wifi is bv. al een stuk beter als ik de schuifpui open heb. Zou de wifi achter in de tuin beter worden als ik de Experia wifi beneden vervang door een bedraad aangesloten Superwifi?Â
Hi ​
Zo niet, dan kun je het huren van een SuperWifi punt proberen. Je kunt er dan eentje huren voor €2,49 per maand. Als je merkt dat het bereik daarmee niet beter wordt, dan kun je hem na een maand weer opzeggen en retourneren.Â
Het is lastig te zeggen of de SuperWifi echt het verschil zal maken als deze ook in een kast staat, dus dit is hopelijk een goede manier om dit te testen.Â
Beste Sanne,
Â
Bedankt voor de reactie. Ik had inmiddels zelf ook het idee gekregen om een Superwifi te huren en heb dat dan ook vrijdag meteen gedaan. Vandaag al ontvangen en aangesloten, het bereik is helaas niet verbeterd. Ik ga nu volgende week een 2e Superwifi huren en die dan achter in de tuin plaatsen (onder overkapping of in tuinhuisje), kijken of die 2e dan draadloos de verbinding gemaakt krijgt met de 1e, die ik wel bedraad aangesloten laat.
Â
M.v.g. Marcel Pelzers
Als je telefoon in de tuin slecht WiFi heeft, dan heeft een draadloze SuperWiFi dat ook. Want zo'n draadloze SuperWiFi maakt gewoon op dezelfde manier verbinding als je telefoon.Â
Als zo'n draadloze SuperWiFi een slechte verbinding heeft, dan zal die ook alleen maar een slechte verbinding door kunnen geven aan je telefoon.Â
Beste Marlon,
Bedankt voor jouw reactie! Mijn telefoon heeft op die plek wel net voldoende wifi (2 van de 3 streepjes) maar de snelheid is natuurlijk lager, maar nog altijd voldoende. Ik heb daar echter een paar andere apparaten, die ook wifi gebruiken en waarvoor het signaal wel onvoldoende is, bv. een plafondventilator en een Sonoff mini R4M smart switch die iets anders aanstuurt. Ik hoop dus dat het wifi signaal voor de 2e Superwifi ook net voldoende zal zijn, om die andere apparaten van betere wifi te voorzien.Â
m.v.g. Marcel Pelzers
Ha, leuk dat je hetzelfde idee had ​
Met een tweede SuperWifi zou ik in elk geval flink wat verbetering verwachten. Laat je het weten hier? Ik ben benieuwd!
Ik heb de 2e Superwifi vandaag aangesloten, hij staat in het tuinhuisje en ik heb een hele goede verbinding (lampje blijft groen). Heb ook nog even een Speedtest gedaan, ik haal in het tuinhuisje 190 Mbps download en 200 upload, waar ik in huis meestal rond de 500-600 haal, dus een prima resultaat wat mij betreft. Nog even samengevat: ik heb een glasvezelabonnement met 1 Gbps en heb een box 12 in de meterkast. De 1e Superwifi is bedraad aangesloten en staat achter in de woonkamer in een dichte kast. De 2e Superwifi is draadloos aangesloten en staat nu in het tuinhuisje op ca. 14 meter afstand. Op de bovenverdieping heb ik nog de Experia wifi die daar prima is.
Bedankt voor het meedenken, m.v.g. Marcel Pelzers
Dat zijn goede snelheden ​
Hopelijk blijft het met dit weer ook een beetje warm in het tuinhuisje. Geniet van je diensten en maak gerust weer een topic aan als je in de toekomst nog ergens vragen over hebt!
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.