Skip to main content

Hi, ik heb een oude, vierkante met ronde hoeken, wifi versterker die ik weer op nieuw bekabeld wil gebruiken voor de zolder. Ik heb op zowel de versterker als het modem de WPS knop ingerukt om ze te koppelen, maar volgens mij zie ik de versterker niet in mijn wifi lijst. Deze zou toch met dezelfde naam als mijn modem wifi moeten verschijnen maar dan met de extentie EXT?

 

Hallo @LJ1969 ,

Lees dit artikel eens:

 


WPS is voor WiFi. Als je hem bekabeld aansluit, dan is er geen sprake van een WiFi verbinding naar het modem. Dus ook geen WPS. 

Wat u bedoeld met "koppelen", dat kan niet. De vierkante witte WiFi versterker werkt volledig zelfstandig. Hij werkt niet samen met het modem. En hij neemt dus ook niet de WiFi naam van het modem over ofzo. Hij heeft een eigen naam. Deze kun je wijzigen in de webinterface van de versterker.


Hi, bedankt, maar ik denk dat ik een nog oudere wifi versterker heb, de witte Arcadyan dual band versterker. Hoe sluit ik deze aan en hoe herken ik deze in mijn netwerk?

 


Ik weet welke versterker je hebt @LJ1969. Gewoon kabel inpluggen en klaar.

Hij zend een WiFi netwerk uit wat een andere naam heeft dan die van Experiabox of KPN Box. 


Hallo @LJ1969  op www.kpn.com kun je onder de rubriek handleidingen alles vinden over jouw versterker.

 


Klein advies, investeer in je netwerk. Voor een paar tientjes heb je een veel prettigere ervaring met je wifi (sw2)


Hi, bedankt, maar ik denk dat ik een nog oudere wifi versterker heb, de witte Arcadyan dual band versterker. Hoe sluit ik deze aan en hoe herken ik deze in mijn netwerk?

 

@LJ1969

Zelf kan ik mijn SuperWifi-punten terugzien in de KPN Thuis App. 
 

Maar jij sluit jouw WiFi-versterker bekabeld aan, dan zie je geen apart signaal. 
 

Verder adviseer ik je om een modernere WiFi-versterker te kopen. Ik heb hier op de bovenste verdieping een SuperWiFi-punt staan en die werkt twintig meter verderop in de straat nog steeds. Ook aan de achterkant van het huis heb ik in de hele tuin WiFi. Zoiets kost je een eenmalige investering, maar dan werkt het wel een stuk beter allemaal. 


Ondedrstaande handleiding mioet je hebben @LJ1969 :

https://www.kpn.com/service/internet/wifi-en-modems/handleidingen-experia-box.htm#!/device/kpn/wifi-versterker


Hoi @LJ1969, ben je er met de tips van de Community uitgekomen?


Reageer