Skip to main content

Hoe kan ik de wifi stekkers voor bediening met de app koppelen met box12B

Ze zijn steeds niet zichtbaar en kunnen niet gekoppeld worden

Hi @BoenNoekie, welkom hier. 

Allereerst is het belangrijk om te weten wat jij bedoelt. Zou je dit iets uitgebreider willen uitleggen?

Gaat het om een SuperWifi van ons? Dan helpen we je graag op weg, zie hieronder. 

Toevallig net een topic geplaatst over waarschijnlijk hetzelfde probleem:

Ik heb een KPN box 12b modem met twee SuperWifi-2 punten en een glasvezel aansluiting.  Als alles is aangesloten en werkt dat zie ik een mooi overzicht van mijn “Network Map” na inloggen in het webportaal van mijn modem. De SuperWifi-2 punten blijven zowel bedraad als draadloos zichtbaar in de Network Map en ook de devices die verbinding hebben met de SuperWifi-2 punten zijn zichtbaar. De SuperWifi-2 punten laat ik draadloos aangesloten. Tot nu toe geen problemen en alles werkt.

Op het moment dat de stroom uitvalt of ik haal zelf de stroom van het modem af, dan zie ik na het opnieuw opstarten van het modem de (draadloze) SuperWifi-2 punten niét meer terug in het netwerk. De lampjes op de SuperWifi-2 punten branden wel netjes constant groen. Als ik de SuperWifi-2 punten dan bekabeld aansluit op het modem zie ik in de Network Map wel een MAC address van het SuperWifi-2 punt maar dat is het ook, geen aangesloten devices, niets.

Alleen als ik het modem een volledige reset geef komen de SuperWifi-2 punten weer terug in het netwerk. Probleem van een reset is dat je alle instellingen van de aangesloten devices opnieuw moet aanpassen (naamgeving etc.) Ik heb nu al een paar keer, na stroomuitval, het modem moeten resetten omdat de SuperWifi-2 punten niet zichtbaar zijn in mijn netwerk en ik ook niet kan zien of e welke devices verbinding hebben met welk SuperWifi-2 punt.

Hi Hansje, ik zie inderdaad je nieuwe topic en ik zie ook dat Denise het heeft opgepakt. Het handigste is om daar verder te gaan. :) 

Hi Hansje, ik zie inderdaad je nieuw topic en ik zie ook dat Denise het heeft opgepakt. Het handigste is om daar verder te gaan. :) 

@Alex van KPN Ja inderdaad, ik heb al gereageerd 👍🏻

Reageer