Skip to main content

Ik heb een KPN box 12b modem met twee SuperWifi-2 punten en een glasvezel aansluiting.  Als alles is aangesloten en werkt dat zie ik een mooi overzicht van mijn “Network Map” na inloggen in het webportaal van mijn modem. De SuperWifi-2 punten blijven zowel bedraad als draadloos zichtbaar in de Network Map en ook de devices die verbinding hebben met de SuperWifi-2 punten zijn zichtbaar. De SuperWifi-2 punten laat ik draadloos aangesloten. Tot nu toe geen problemen en alles werkt.

Op het moment dat de stroom uitvalt of ik haal zelf de stroom van het modem af, dan zie ik na het opnieuw opstarten van het modem de (draadloze) SuperWifi-2 punten niét meer terug in het netwerk. De lampjes op de SuperWifi-2 punten branden wel netjes constant groen. Als ik de SuperWifi-2 punten dan bekabeld aansluit op het modem zie ik in de Network Map wel een MAC address van het SuperWifi-2 punt maar dat is het ook, geen aangesloten devices, niets.

Alleen als ik het modem een volledige reset geef komen de SuperWifi-2 punten weer terug in het netwerk. Probleem van een reset is dat je alle instellingen van de aangesloten devices opnieuw moet aanpassen (naamgeving etc.) Ik heb nu al een paar keer, na stroomuitval, het modem moeten resetten omdat de SuperWifi-2 punten niet zichtbaar zijn in mijn netwerk en ik ook niet kan zien of e welke devices verbinding hebben met welk SuperWifi-2 punt.

Dit is een bekend probleem, @HansjePansje. Er wordt aan gewerkt!

Mag ik vragen waarom je graag wilt zien welke apparaten verbonden zijn? Misschien kunnen we dan met je meedenken naar een tussentijdse oplossing.

Dit is een bekend probleem, @HansjePansje. Er wordt aan gewerkt!

Mag ik vragen waarom je graag wilt zien welke apparaten verbonden zijn? Misschien kunnen we dan met je meedenken naar een tussentijdse oplossing.

@Denise van KPN Ik wil zien welke apparaten met welk wifipunt verbonden zijn zodat ik kan zien of de wifipunten op de juiste plek in mijn woning staan.

Duidelijk. Om te weten of de SuperWifi op de juiste plek staan, kan je ook de Wifi Manager gebruiken. Helpt dat?

Duidelijk. Om te weten of de SuperWifi op de juiste plek staan, kan je ook de Wifi Manager gebruiken. Helpt dat?

@Denise van KPN Dank voor de tip maar de Wifi Manager geeft alleen aan of de wifiverbinding in de woning goed is op de plekken die je gebruikt. De Wifi Manger laat niet zien welke devices met welk wifipunt verbonden zijn en hoe sterk het signaal is. Het webportaal van het modem geeft precies alles in je netwerk weer en hoe sterk de verbinding(en) is/zijn.

Klopt, de Wifi Manager laat dat inderdaad niet zien. Maar je kunt wel met de Wifi Manager achterhalen of de wifi verbinding goed is op meerdere plekken in jouw woning. Als deze aangeeft dat de verbinding goed is, dan kun je erop vertrouwen dat de SuperWifi op de juiste plek staan.

Reageer