Probeer alles (5 stuks) op groen te krijgen.
Hoe groot is jouw woning wel niet dat je er vijf nodig hebt?
Het aansluiten van een node via een DVS is onverstandig en al helemaal als op die node weer andere nodes aangesloten zijn.
Kan je ergens (grafisch) zien hoe de nodes onderling verbonden zijn.
Wat is de afstand tussen de nodes en wat zit daar allemaal tussen (vloeren, muren, beton, hout, staal, vloerverwarming. ...)?
Hallo wbj,
De schotels heten dus nodes, goed om te weten. Ik heb de kpn thuis app waarop ik zie of de nodes werken. Een grafisch programma zou ik graag hebben. Ik woon in een bescheiden tweekapper uit 1990. Natuur met beton en zo...geen vloerverwarming. Hoe dan ook zijn de nodes niet plug en play zoals de kpn er in gelooft. Maar er wel inmiddels zo'n 100 euro per stuk voor vraagt.
N.b. ik heb geen nodes aangesloten op de vbs1200 (2 stuks), deze voorzien de tv rechtstreeks vanuit het modum.
M vr.gr. Thijs
Op dit moment branden alle nodes weer even groen..
Mag ik je vragen waar je al die "super"WiFi's hebt staan en wat de onderlinge afstand tussen die "super"WiFi's is?
Ik krijg een beetje het gevoel dat je er eigenlijk teveel hebt staan, in een tweeondereenkapper zou één wifi toegangspunt per verdieping eigenlijk genoeg moeten zijn.
Zo je ook eens kunnen testen of de "super"WiFi's wel goed blijven werken als je die DVS adapters van jouw netwerk losgekoppeld hebt?
Je bent wat afhankelijk van de lengte van het adaptor snoer en beschikbare stopkontakten. De eerste node gekoppeld aan het modum staat midden in de huiskamer. De tweede ( de enige superwifi 2) staat op de eerste verdieping aan de voorzijde van het huis en stuurt 2 stand alone computers aan. Op zolders staan twee superwifi's tbv 2 tv's (logeerkamers) met een gipswandje ertussen. In de slaapkamer (1e verdieping) heb ik de node dus weg moeten halen en de dvs1200 geplaatst. Alles werkt nu goed en hopelijk blijft dat zo…
Met dankvoor je snelle reaktie..
Hoi @Tibia, dat is een aardige collectie SuperWifi punten inderdaad. Als het allemaal nu werkt zou ik het zo laten zoals het is. Zoals ze in het Engels zeggen “If it ain't broke, don't fix it”. Mocht het toch terugkomen, dan kan je de vragen die wjb stelde proberen.
Dank je Jasper, inmiddels viel er een weer terug op "oranje" en hangt nu aan de lamp op zolder..en werkt weer "groen" ..ik ga proberen de humor ervan in te zien...het is toch niet anders..
Ik zie de SuperWifi nu letterlijk aan een touwtje aan een plafondlamp hangen, ik hoop dat het niet letterlijk zo is. Soms kan de positie van de SuperWifi wel helpen, afhankelijk van de andere plaatsen. Als ze op elke verdieping bijvoorbeeld dichter bij het trapgat staan kan dat het onderlinge signaal helpen.