Skip to main content

Hallo,

Na wat rondlezen op het forum hier ben ik niet de enige zo te zien, waarbij de software versies van modem en SuperWifi punten niet synchroon lopen.

Ben een vrij nieuwe klant, mijn V12b modem draait nog op de SGEXXXXX firmware.
Mijn SuperWifi2 punten uit de doos gehaald, stappenplan gevolgd, staat op SW2.XXXXXX.

 

Gevolg is dat ze niet goed samenwerken, de SW2 op Master mode draait, ik de app niet kan gebruiken etc etc. Beide apparaten al eens door factory reset gehaald, geen succes.

 

Het modem is zelf niet te upgraden (en de SW2 ook niet te downgraden volgens mij) - kan een KPN medewerker daar wellicht mee helpen?

Hier moet een forum moderator op ingrijpen. Het v12 modem moet zo snel mogelijk over naar de nieuwe software. Kpn heeft nu alleen een automatisch script lopen om de SW2 automatisch over te zetten naar nieuw als de v12 op nieuw software draait. Maar deze omgekeerde combinatie moeten ze handmatig rechttrekken.


Heeft u die SuperWiFi's rechtstreeks bij KPN vandaan? Dan is het heel bijzonder dat ze SW2.XXXXXX firmware hebben.


@Je-ro . Hoi, kun jij je profiel invullen en mij hier een seintje geven als je dat gedaan hebt?

(huur jij die SW2's toevallig? )


@Je-ro . Hoi, kun jij je profiel invullen en mij hier een seintje geven als je dat gedaan hebt?

(huur jij die SW2's toevallig? )

 

Zojuist het profiel ingevuld Erwin. De SW2’s zijn koop.


@Je-ro . Hoi, kun jij je profiel invullen en mij hier een seintje geven als je dat gedaan hebt?

(huur jij die SW2's toevallig? )

 

Zojuist het profiel ingevuld Erwin. De SW2’s zijn koop.

Dankjewel. Ik stuur je even een privébericht. Kun je daar op reageren?


Kleine update;

Situatie is er nog steeds, profiel is ingevuld en ik heb een week geleden een privebericht gestuurd (maar ik me kan voorstellen dat Erwin meer te doen heeft 🙂 ).

 


Kleine update;

Situatie is er nog steeds, profiel is ingevuld en ik heb een week geleden een privebericht gestuurd (maar ik me kan voorstellen dat Erwin meer te doen heeft 🙂 ).

 

Excuus @Je-ro .  ik had je aangemeld maar ik vrees dat ze je toch niet meegenomen hebben. 

Ik zet je opnieuw op de lijst. Het kan nog even duren want ze voeren het één keer per week door. 


Ah ok, bedankt voor de moeite en update Erwin! Heb nog geen mail ontvangen dat er een update komt, hopelijk volgende week dan. 

 

Ik hou je op de hoogte.


Nu we een volle week verder zijn wederom een update;

Er is nog niks veranderd, heb geen mail gehad en ook draait het modem nog op de oude software. 


Ik zag 'm gisteren voorbij komen, @Je-ro .   De update gaat nu ieder moment komen!!


Hoi @Erwin van KPN , geen mailtje gekregen maar ik merkte vandaag opeens wel dat IoT apparaten die aan het gastnetwerk hangen ‘tot leven kwamen’. Even ingelogd en ja hoor, m’n modem is geupdate naar de nieuwe firmware. SW2 staat nu netjes in Slave en geeft een werkend Gastnetwerk door :)

 

Bedankt voor je hulp, deze kan dicht!