Skip to main content

Twee weken geleden 2 superwifipunten aangesloten. In een buitenruimte de 2e aansluiting en allebei zijn nog steeds groen op de schotel zelf. Beiden waren ook met groene symbolen zichtbaar in het modem. Echter… als ik nu bij de instellingen in het modem kijk zie ik dat het symbool voor binnen groen is en de wifi voor buiten op rood staat. Bij de opmerking van de 2e (rode)  staat dan dat het ‘apparaat niet succesvol aan het thuisnetwerk gekoppeld’ is . Wat ik ook doe met resetten, bekabeld of niet… dit symbool blijft hardnekkig staan en het lijkt er dus op dat deze tweede wifipunt geen signaal de lucht in stuurt. 

Iemand hiermee bekend ?  en vooral wat ik moet doen om ook deze tweede wifipunt weer “groen” in het modem te krijgen? 

dank alvast voor de tip ! 

Hallo @AndréB17 ,

Ik neem aan dat je ze minder dan een jaar geleden hebt aangeschaft en dan heb je garantie. Ga met dat tweede SuperWifi punt naar een KPN-winkel en vraag daar om een omruil. Neem wel je aankoopbon mee als je die nog hebt. 


Hallo @AndréB17 ,

Ik neem aan dat je ze minder dan een jaar geleden hebt aangeschaft en dan heb je garantie. Ga met dat tweede SuperWifi punt naar een KPN-winkel en vraag daar om een omruil. Neem wel je aankoopbon mee als je die nog hebt. 

thnx Noordzee, ik had zelf ook al het idee dat het wel eens aan het apparaat kon liggen en zag bovendien nergens een alternatief. Ik ga er mee terug. 


Bezoek aan KPN winkel was geen succes, maar zal jullie de moeite besparen.

Vervolgens bijna een uur met klantenservice aan de lijn gezeten en alle mogelijke scenario´s doorlopen. Verschillende volgordes van resetten van alle wifipunten doorlopen en het modem meermalen gereset. Nadat we beiden bijna de moeite hadden opgegeven werd de ‘schotel’ van het 2e wifipunt plotsklaps weer groen in het scherm. Kennelijk heeft het modem cq wifipunt veel data moeten verwerken om dit weer voor elkaar te krijgen. Hulde aan het geduld van de dame van klantenservice. Voorlopig hebben we weer wifi6 in onze buitenruimte. 😊


Hoi @AndréB17, welkom op onze community! Wat een avontuur zeg, bedankt voor je terugkoppeling! Heel typisch altijd dat dingen pas werken zodra je t opgeeft.

Ik heb er niet direct een verklaring voor waarom het zo lang duurde, misschien dat het installeren van de update langer duurde.
We hebben hier ook een paar handige artikelen over trouwens!

 


thnx Thomas, fijn dat het uiteindelijk is gelukt. De ‘paarse krokodil’ in de winkel verdient nog wel wat aandacht. Even voor jou… ik kon niet omruilen omdat het systeem nog geen aankoopbon had aangemaakt, terwijl het voor de medewerker in de winkel klip en klaar was dat ik sinds 2 weken 2xsuperwifi thuis had ontvangen.  Dat was namelijk te zien in mijn account. 


Dat had zeker beter gekund inderdaad, ik neem je feedback mee!


Reageer