Skip to main content

Superwifi op de 1e etage brandt rood. Tot gisteren deed deze het prima. Als ik de superwifi koppel aan het modem, gaat deze weer constant groen branden. Als ik deze loskoppel, duurt het even, maar brandt het ook uiteindelijk groen. Als ik het echter weer uit de buurt van het modem op een andere plek plaats, gaat het weer rood branden. De superwifi is toch bedoeld om het ontvangst van de wifi door te kunnen geven? Het werkte 2 jaar redelijk probleemloos. 

Hallo @Jacqueline1173 ,

Probeer eens een plek die wat dichter bij het modem is. In de buurt van de trappenhuis misschien? 


Natuurlijk heb ik alles geprobeerd. Alleen in de kamer waar het modem staat maakt de superwifi contact. Verder niet. En dat kan niet de bedoeling van zo een superwifi punt zijn. Bovendien heeft het tot enkele dagen geleden prima gewerkt. Ik heb alle instructies gevolgd die ik kon vinden: opnieuw resetten, bekabeld koppelen, etc etc. Punt blijft dat het niet koppelt als het in een andere kamer geplaatst wordt of 3 meter naar boven. Dus ik sta open voor betere ideeën. 


Hoi @Jacqueline1173 .  Woon jij in een nieuwbouw woning?  Het signaal zal altijd moeite hebben om door een dikke betonnen muur te gaan. 


Nee, in een huis uit 1959. maar inmiddels heb ik het gefixt. Beide superwifi bekabeld aangesloten op modem, teruggezet naar fabrieksinstellingen, even gewacht tot groen licht was, los gekoppeld en daarna gekeken waar wifi signaal beroerd was. Inmiddels brand de superwifi weer groen. 

Ik heb 2 Devolo magic wifi op zolder. Op forum werd aangegeven dat dit niet te combineren was. Ik heb daar echter nooit een probleem mee gehad. Wel gezorgd dat alles in 1 lijn functioneerde onder dezelfde naam. 


Nee, in een huis uit 1959. maar inmiddels heb ik het gefixt. Beide superwifi bekabeld aangesloten op modem, teruggezet naar fabrieksinstellingen, even gewacht tot groen licht was, los gekoppeld en daarna gekeken waar wifi signaal beroerd was. Inmiddels brand de superwifi weer groen. 

Ik heb 2 Devolo magic wifi op zolder. Op forum werd aangegeven dat dit niet te combineren was. Ik heb daar echter nooit een probleem mee gehad. Wel gezorgd dat alles in 1 lijn functioneerde onder dezelfde naam. 

Het kan werken maar des te meer verschillende apparaten in je wifi setup = des te meer kans op gekke storingen.  Uiteraard kan het ook heel lang goed gaan en hopelijk kun je weer twee jaar vooruit :-)


Reageer