Skip to main content

Eerder dit jaar heb ik dit topic gestart:

Ik heb toen een paar goede tips van moderator Sanne gehad, maar door omstandigheden heb ik na een aantal mislukte pogingen niet verder kunnen zoek naar een werkende oplossing en het dus moeten doen met een aantal maanden onvoldoende wekkende wifi en dus de mesh niet kunnen gebruiken. Het Topic is toen gesloten.
Maar nu heb ik de belangrijkste suggestie van Sanne : "Schone herinstallatie van de SuperWiFi-punten en modem resetten" recent opnieuw kunnen uitproberen. Een paar dagen had ik daarna inderdaad prima wifi-dekking maar al na een paar dagen had ik opnieuw helemaal geen internet meer tot ik de  SuperWifi-punten uitschakelde. Per saldo heb ik na ruim twee jaar nog steeds onvoldoende WiFi-dekking in huis.
Ik hoop dat de community, de moderator of de KPN nog iets kunnen betekenen voor dit issue. NB Ik las net in de KPN nieuwsbrief  zo'n mooi artikel over Wifi-whizzkid Barbara (assurance plus monteur bij KPN Amsterdam - Haarlem). Zo'n whizzkid zou mijn issue waarschijnlijk wel hebben kunnen oplossen !
Ik hoop heel erg  op goede suggesties! Alvast bedankt.

Hi @Vester, ik denk uiteraard graag mee. 

Allereerst zou ik zeker willen weten welke SuperWiFi's je hebt. Dit zijn de SuperWiFi 2, dus de zwarte ronde versterkers? Mag ik ook weten wat er gebeurt als je 1 SuperWiFi met een kabel aangesloten laat? 

Zou ik ook mogen weten of je nog andere routers, switches of apparatuur in je netwerk hebt aangesloten? Los van mobiele telefoons, tablets en laptops/computers. 


His Alex, bedankt voor reactie.

Ja, het zijn de zwarte SuperWiFi 2's.  Ik heb geen andere apparaten in het netwerk, behalve twee hubs (Philips Hue en Ikea smart).

De router staat in de woonkamer begane grond, de eerste SuperWifi staat  oude eerste verdieping en de twee op bezolder, tweede verdieping.  De twee hubs hangen aan de router.

Ook weer bij het meest recente schone installatie heb ik de eerste SuperWifi en daarna de tweede SuperWifi alleen zo lang aan de router aangesloten geladen als voor de installatie nodig was. Daarna heb ze naar hun respectieve plekken verplaatst.
Is jouw bedoeling dat ik de (eerste) SuperWifi bekabeld aan de router laat hangen, bijvoorbeeld een paar dagen?
 


Is jouw bedoeling dat ik de (eerste) SuperWifi bekabeld aan de router laat hangen, bijvoorbeeld een paar dagen?
 

Exact, ik ben namelijk benieuwd wat er dan gebeurd. 


Reageer