Skip to main content

Hoi, 
Ik heb sinds kort KPN en wilde vandaag eens mijn superwifi 2 aan mijn modem (12) koppelen.
Ik heb het Superwifi vlak bij het modem geplaatst en met kabel via een switch aangesloten.

Even later brand het groene lampje en ik zie in het modem dat er een wifi in apparaat bij is gekomen met ip 192.168.2.54. Hier kan ik via de browser naar toe en daar wordt om een wachtwoord gevraagd die bij de user Admin hoort. Deze is te vinden op de achterkant en daarmee kan ik inloggen op de superwifi met SSID SW2-663405. So far so good!
zodra ik met het default wachtwoord ingelogd ben, moet ik mijn wachtwoord aanpassen welke moet voldoen aan 8 tot 12 characters, minimaal 1 hoofdletter, 1 kleine letter en een vreemd teken 
DIT LUKT NIET!
Als ik het aansluit proces wil starten via KPN Thuis, dan moet je enkele stapen volgen en de QR achter op je super wifi scannen en dan gaat tie als het goed is je super wifi koppelen aan het modem. 
Na een paar minuten wachten, krijg je de melding dat het niet gelukt is.

Op dit fora (en ook andere) kom ik meerdere mensen tegen met dit issue maar niemand lijkt een werkend antwoord te hebben gekregen,

Wie o wie kan mij hiermee helpen.

feiten op een rij:
Super Wifi aangesloten met UTP
Super Wifi zichtbaar met een afwijkend SSID (SW2-663405)
Wachtwoord in de Super Wifi interface is niet aan te passen ondanks de juiste ww complexity
process via KPN Thuis werkt niet
 

 

De boel gereset en nog eens geprobeerd.  Met UTP, zonder UTP
Geen resultaat. 

En ineens was SW2-663405 weg en het signaal werd versterkt al kom ik de SuperWifi niet tegen in de thuis app wat wel zou zo zou moeten zijn. Heel hinderlijk en geen idee wat het nou was, 
Ik weet nou niet of ik blij moet zijn of niet… 

Slotje er op en weg ermee


Hoi @Diederik75 .  Dat is inderdaad een beetje een rare gang van zaken. 

Het werkt dus nu wel?

Weet je toevallig ook welke firmware er op je box12 zit?   Met de nieuwste firmware regel je alles vanuit de interface van de box12.

De thuisapp kun je beter vergeten, die wordt uit gefaseerd.  

 


Ik zal de thuis app verwijderen!

nog tips hoe ik het wachtwoord van de Super wifi kan veranderen? Of is dit geblokeerd met als doel vendor lock omdat je het zo enkel met een KPN modem kan gebruiken?

 

Firmware

Hardware Version 3.0
Software Version SGEJ1000060E

Ik vermoed dat er misschien iets mis gaat met het speciale karakter wat je gebruikt. Soms is ie daar heel kieskeurig mee. Heb je al eens een "!” geprobeerd?  

Verder stuur ik je even een privé bericht. Kun je daar op reageren?


Reageer