Skip to main content
Vraag

Wifi versteker laat internet wegvallen

  • 10 September 2024
  • 10 reacties
  • 62 keer bekeken

Beste allen, 

In de beginfase heeft een KPN monteur een SuperWifi 2 versterker aangesloten die van een kennis was.
Hij was deze dan ook vergeten te resetten waardoor het gehele modem van slag was en we geen internet hadden.
Uiteindelijk is dit netjes opgelost.

Nu rest dus het probleem dat als wij een (Nieuwe) SuperWifi 2 koppelen met een LAN kabel aan het modem en deze vervolgens verplaatsen, het internet wegvalt. De versterker werkt gewoon (Groen stabiel led lampje). Echter zien wij op onze telefoon/tv gewoon dat hij verbonden is met ons netwerk. Echter werkt het vervolgens niet. Als wij dan het SuperWifi kastje uit het stroom halen, werkt het internet binnen 30 seconden weer. Koppelen wij het Super Wifi kastje weer aan valt het internet weer weg.

 

Hoe kan dit en hoe is dit op te lossen?

Hi @Boogaardt99, welkom hier. 

Het lijkt erop dat deze apparaten nog niet goed samen kunnen spelen. Het beste is dan ook om alles helemaal te resetten en daarna opnieuw te koppelen. Lees op onze Kennisbank hoe de SuperWiFi's te resetten. Volg daar de stappen onder kopje: Een schone installatie van SuperWifi punten

 


Hi Alex,

Dit heb ik al meerdere malen geprobeerd. Ik heb inmiddels ook het netwerk opnieuw opgebouwd in samenspraak met iemand van KPN. 
Er is nu een nieuw modem besteld. 
 

Op hoop van zegen dat dit de uitkomst is. 

Helaas kunnen de apparaten in de buurt van het modem ook geen internettoegang verkrijgen. Ondanks hij aangeeft dat het wel verbonden is. 
 

Zeer vervelende situatie
 

 


Dan wachten we dit af, er moet een oorzaak te vinden zijn. 


Laten we het hopen. Mocht dit nieuwe modem het probleem niet verhelpen. Wat zijn dan eventueel de oplossingen? Is het mogelijk om het gehele netwerk dan af te sluiten en vervolgens opnieuw te starten. Zo creëer je dan een volledig nieuwe start.


Welk modem heeft u? Is dat misschien de Experiabox v10? Gek genoeg word dat in dit hele topic niet besproken...


Betreffend een V12


Zie onderstaande links voor een mogelijke oplossing @Boogaardt99 :

en 

Succes.


Betreffend een V12

Ok. U zou een nieuwe krijgen begrijp ik? Is die er al?

Weet u welke firmware er op de SuperWiFi's staat?


Yes, deze is gisteren gearriveerd. 
Firmware durf ik niet te zeggen. Hoe kan ik dit achterhalen


Yes, deze is gisteren gearriveerd. 
Firmware durf ik niet te zeggen. Hoe kan ik dit achterhalen

Door in te loggen @Boogaardt99 op het wifipunt.


Reageer