Skip to main content

Hallo,

Enkele maanden geleden kreeg ik een verlengingsaanbod. Hierbij stond onderstaande tekst

We leggen in een rap tempo glasvezel aan door heel Nederland. Ook in jouw buurt maken we plannen om de schep in de grond te zetten! En we doen er nog een schepje bovenop. Pak nu 6 maanden 10,- korting bij een verlenging van 2 jaar. Of bekijk je aanbod bij een verlenging van 1 jaar.

In het onderwerp van de mail stond: Jouw buurt krijgt glasvezel

Vervolgens heb ik glasvezel check gedaan en toen stond er inderdaad dat er plannen werden gemaakt (ik weet dat jullie via glaspoort in onze gemeente bezig zijn). Maar volgens mij wordt het buitengebied waar ik woon overgeslagen. Aangezien er nu o.b.v. de glasvezel check geen plannen gemaakt worden.

Hoe dan ook heb ik het verlengingsaanbod geaccepteerd voor 2 jaar met het idee dat jullie bezig waren met glasvezel en dit in de nabije toekomst zou worden aangelegd. 

Ik heb ook meerdere malen gereageerd op de mail (campagne@kpn.com), dat ik het verlengingsaanbod heb geaccepteerd, maar dat ik mij wel afvroeg wanneer wij dan glasvezel kunnen krijgen. 0 reactie, ook geen automatisch bericht dat er geen mail gestuurd kan worden. Nu was ik toevallig op zoek naar een mail adres van kpn en stuitte ik op het feit dat kpn geen mail gebruikt.

Onlangs is er via een andere aanbieder een mogelijk beter oplossing qua internet op de markt gekomen voor mijn situatie, maar zit ik bij kpn vast t/m 2026. Op zich geen probleem als er op korte termijn dus glasvezel wordt aangelegd (de reden ook waarom ik het contract ben aangegaan). Nu krijg ik hier geen informatie meer over gevonden en beklinkt mij het gevoel dat ik deze contractverlenging onder “valse voorwendselen” ben aangegaan.

 

Lang verhaal kort.

Concreet mijn vraag:
1. Kan aangegeven worden wanneer dan glasvezel wordt aangelegd?
2. indien vraag 1 negatief beantwoord wordt, kan ik alsnog vroegtijdig onder mijn contract uitkomen/dan wel een betere oplossing gevonden worden voor mijn internet?

Ik hoor het graag en alvast bedankt.

Mvg,

Hi @MichielTimmermans en welkom bij de KPN Community! Goed dat je je vraag hier stelt en logisch dat je wilt weten wanneer glasvezel daar klaar is. 

1. Kan aangegeven worden wanneer dan glasvezel wordt aangelegd?

De planning staat vermeld wanneer je je adres invult op de glasvezel postcodecheck. Als daar nog geen concrete datum bij staat, dan is helaas nog niet bekend wanneer het precies gaat komen. Daarop aansluitend dus:

2. indien vraag 1 negatief beantwoord wordt, kan ik alsnog vroegtijdig onder mijn contract uitkomen/dan wel een betere oplossing gevonden worden voor mijn internet?

Je contract gaat pas in op het moment dat je diensten van ons ontvangt. Als je nu de verlenging hebt geaccepteerd en je bijvoorbeeld nog op het kopernetwerk zit, dan kan er niet kosteloos vroegtijdig opgezegd worden. 

Mocht je op dit moment niet genoeg snelheid binnenkrijgen via het kopernetwerk, waardoor je diensten niet goed werken, kijk dan ook of Sneller Internet Buitengebied een optie is bij jou.
Mocht er tot aan het modem wel voldoende snelheid binnenkomen, maar mocht het daarna via de wifi bijvoorbeeld niet zo snel meer werken, doorloop dan de Wifi Manager of neem onze tips voor het oplossen van trage of wegvallende wifi door. 

Hopelijk werken de diensten met deze tips toch naar wens, totdat je kosteloos over kunt stappen of tot glasvezel er is. 🙂


Dank voor de reactie. Ik heb al "sneller" internet buitengebied. 


Reageer