Ik heb de Universele Afstandsbediening Becsy UC500 gekocht (kan ook met de Becsy UC100 of de Becsu UC200). Deze werkt met bluetooth en met infrarood. Becsy heeft de Sagemcom DIW7022 in hun database van te bedienen apparaten staan. De afstandsbediening doet het uitstekend op de KPN+ Box. Ook kan hij uitstekend de apps op de KPN+ Box bedienen. De database bevat verder duizenden andere met infrarood te bedienen apparaten. Onder anderen geluidsinstallaties, DVD spelers, aico's, etc. Bovendien is de Becsy 500 zelflerend voor alle infrarood signalen. Dus als je afstandsbediening niet in de database staat kun je hem toch eenvoudig overnemen door de infrarood signalen over te nemen van je huidige afstandsbediening naar je Becsy UC500.
Welkom op de community
Hoi Jasper,
Ik ben in contact geweest met Becsy in Z. Korea om te vragen of ze de Sagemcom DIW7022 in hun database konden opnemen. Twee weken later hebben ze dat gedaan. Daarna hebben ze op mijn verzoek nog een paar veranderingen aangebracht in de bluetooth code set. Nu werkt alles perfect behalve de "Gids" knop. Overigens is dat makkelijk te omzeilen met een macro functie.
Ik kan nu met mijn Becsy UC500 mijn KPN+ Box, mijn Home Theatre Set, mijn TV, en camcorder en mijn Digitale Media Speler bedienen.
Becsy zou graag een KPN+ Box willen hebben mer een afstandsbediening om de bluetooth code set helemaal perfect te maken. Misschien iets voor KPN?
Voor de half van de prijs van een Becsy kan men een Sofabaton U2 kopen met alle nodige functies.
Dat heb je mooi geregeld dan
B.v. KPN-toetst is geen Power-knop maar F12 (142), Netflix - TV_Satellite_Service (240),
Disney - Media_Previous (88), Search - F6 (136), Radio - Nes_Smarthome_Arm_Stay (386)
Het leuke van de Becsy UC500 is het mooie aanraakdisplay waarop de apparaten meteen zijn aan te klikken. Verder kan je een volledig nieuwe persoonlijke afstandsbediening ervan maken door een apparaat toe te voegen dat je "Afstandsbediening" noemt waaronder je vervolgens een combinatie van macro acties, van infraroodbedieningen en van bluetooth commando's kunt plaatsen in het display of door de harde drukknoppen te benoemen.
Verder kun je de programmatuur van de Becsy als backup file op je PC opslaan en in geval van storing weer op je Becsy downloaden.
Ook werkt de Becsy zonder dat je er een telefoon of cloud bij nodig hebt.
De keycodes zijn standaard gedefinieerd in Android. Maar KPN gebruikt afwijkende toetsten voor standaard-knopen, dat moet men weten.
Ik kan het niet testen, maar ik vermoed dat als je de code weet, je dan ook de “TV” knop van de Comfort+ (niet die linksboven, maar die naast de “radio” knop) kunt toevoegen. Ook als de afstandsbediening dus niet als Comfort+ gekoppeld is.
En misschien zelfs de programmeerbare knop van die Comfort+, als je die in de instellingen van de TV+ Box een functie geeft terwijl er een echte Comfort+ gekoppeld is, waarna je de Comfort+ misschien weer kunt ontkoppelen.
B.v. KPN-toetst is geen Power-knop maar F12 (142), Netflix - TV_Satellite_Service (240), Disney - Media_Previous (88), Search - F6 (136), Radio - Nes_Smarthome_Arm_Stay (386)
Raar trouwens!
adb connect IP_Adress_Van_KPN_TV_Box
adb shell getevent
Je kan zien op PC welke keycodes gebruikt wordt bij het drukken van een bepaalde knop.
De keycodes kan je hier zien
Nu werkt alles perfect behalve de "Gids" knop. Overigens is dat makkelijk te omzeilen met een macro functie.
Ik heb het in mijn topic over "De niet-werkende Gids-knop" over een bluetooth code. Ik neem aan dat de bovengenoemde codes, zoals (172), allemaal infrarood codes betreffen?
Ik weet niet welke codes jouw Becsy UC500 nodig heeft in de instellingen.
Dank zij de tip over de Button Mapper app heb ik bijna alle knoppen van mijn T4H afstandsbediening van KPN van de KPN+ Box (Sagemcom DIW7022) kunnen analyseren.
Het blijkt dat er voor de Gids knop bluetooth key code 198 wordt gebruikt.
De bluetooth key code van de KPN knop (voor het standby zetten van de KPN+ Box) heb ik niet kunnen analyseren omdat dan de KPN+ Box ovenblikkelijk uitschakelt.
Het blijkt dat er voor de Gids knop bluetooth key code 198 wordt gebruikt.
Interessant. Want zonet nog een keer gecontroleerd met de standaard (witte) afstandsbediening van de TV+ Box, met Button Mapper op een Chromecast met Google TV. En net als
(Via een webbrowser en, bijvoorbeeld, https://www.toptal.com/developers/keycode zie ik trouwens 151 als ik “gids” druk. Maar goed, dan zit je al in de JavaScript-wereld.)
De bluetooth key code van de KPN knop (voor het standby zetten van de KPN+ Box) heb ik niet kunnen analyseren omdat dan de KPN+ Box ovenblikkelijk uitschakelt.
En het volgende werkt niet?
KPN-toetst is geen Power-knop maar F12 (142)
Overigens schakelt mijn Chromecast ook uit als ik die KPN-knop indruk. Dus die KPN-knop lijkt in die Google TV omgeving dan toch een standaard power-knop te zijn? Raar! (Dat is dan misschien keycode 26.)
Ter info: je kunt via de TV+ Box instellingen (de optie “uit” bij “Bedien je tv met de KPN afstandsbediening”) het volume ook via de TV+ Box laten regelen. Bij die instelling heb je voor deze drie knoppen ook een bluetooth code nodig.
(En dan werken de “TV” en “bron” knoppen niet meer.)
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.